دوشنبه 30 مرداد 1396
پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:02:06 چاپ

له کردن قربانی، شجاعت نیست/ درباره آزاده نامداری

وبلاگ > فاضلی، محمد - آزاده نامداری به خاطر انتشار عکس‌هایی که در عرف سیاسی و اجتماعی ایران پسندیده تلقی نمی‌شوند هدف قرار گرفته است.

من نه ایشان را می‌شناسم و نه حتی یک برنامه تلویزیونی از وی دیده‌ام، اما کل این بازی آزادی‌خواهی، مبارزه با نفاق و جنبش بزرگداشت اخلاق را که در فضای مجازی راه افتاده است تا این خانم را تبلور کل رذایل اخلاقی ریا، دورویی و فرصت‌طلبی جلوه دهد اصلاً نمی‌فهمم.

آزاده نامداری با کثیری از آن‌ها که امروز در فضای مجازی معلم اخلاق شده‌اند فقط یک فرق دارد: شغلش. او به اجبار شغلش مجبور بوده گونه خاصی لباس بپوشد و متونی را نیز بیان کند. راستی شما که فکر نمی‌کنید همه مجریان تلویزیون، مدیران دولتی، کارکنان نهادهای عمومی و حتی سازمان‌هایی که وجهه اصطلاحاً دینی‌تری دارند، همان گونه زندگی شخصی‌شان را اداره می‌کنند که در عرصه عمومی ظاهر می‌شوند؟

پروازهای خطوط هوایی خارجی را تجربه نکرده‌اید؟ چند درصد زنان ایرانی وقتی هواپیما از باند فرودگاه بلند می‌شود روسری‌های‌شان را برمی‌دارند؟ زنان ایرانی بدون روسری مسافر در کشورهای دیگر را ندیده‌اید؟ این‌ها همان کسانی نیستند که هفته بعد وقتی سر کار خود حاضر می‌شوند محجبه‌اند؟ چرا راه دور می‌روید؟ مردان ایرانی را کنار ساحل دریای مازندران ندیده‌اید با شلوارک و تاپ که از مغازه‌ها خرید می‌کنند؟ همین‌ها حاضرند به گزینش و حراست اداره‌شان بگویند آخر هفته را در شمال چگونه زندگی کرده‌اند؟ عکس‌های خصوصی چند درصد ایرانیان اگر از درون تلگرام به بیرون درز کند، چیزی شبیه به عکس‌های آزاده نامداری نخواهد بود؟

کثیری از آن‌ها که امروز بر آزاده نامداری می‌تازند، اگر شغل او را داشتند برای نگه داشتن شغل‌شان، و به عنوان بخشی از زندگی حرفه‌ای، بسیار بیشتر از او در مدح حجاب و چادر و سبک زندگی دینی سخن می‌گفتند، چنان که بسیاری دیگر گفته‌اند.

نمایش اخلاق اجرا نکنید. این اولین بار نیست که عکس‌هایی از آدم‌ها منتشر می‌کنید که راضی به عمومی شدن آن‌ها نیستند.

فیلم ارتباط جنسی یک هنرپیشه را هم به خاطر ریاکاری‌اش پخش کردید؟ عکس‌های بدون حجاب بقیه هنرپیشه‌ها و مجریان تلویزیون را هم که چادری نبودند به خاطر دفاع‌شان از چادر پخش کردید؟ این جامعه سابقه‌ای دیرینه از سرک کشیدن به زندگی خصوصی افراد دارد و آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این رویکرد نیست. شما هم به اندازه آزادی نامداری و هر بیچاره دیگری می‌توانید روزی قربانی همین بازی باشید. آرامش خانوادگی، آبرو، شغل، آینده حرفه‌ای و همه چیز هر کسی در طوفانی که از پس این باد کاشتن‌ها درو می‌شود، قابل نابودی است.

یادتان باشد، شما فقط خوش‌شانس بوده‌اید که شغل‌تان اقتضا نمی‌کرده است مثل او جلوی دوربین تلویزیون بایستید؛ یا جلوی دروبینی ایستاده‌اید و در عرصه‌ای کار کرده‌اید که نیاز نداشته‌اید درباره سبک زندگی‌تان سخن بگویید. شما نیز در لحظاتی قرار گرفته‌اید که بین منافع و عقایدتان، منافع‌تان را برگزیده‌اید و فقط خوش‌شانس بوده‌اید که این گزینش شما در فضای مجازی به اطلاع عموم نرسیده است؛ و اگر تاکنون چنین نشده است، گمان مبرید که هرگز لحظه‌ای برای انتخاب فرانخواهد رسید؛ و به قول حافظ: «خوش بود گر محک تجربه آید به میان/تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.»

سخن آخر این‌که برخی چنین رفتاری را به اقتضای آن‌چه روزنامه‌نگاری افشاگر در غرب خوانده‌اند و سنتی است که روزنامه‌نگاران غربی درخصوص افراد مشهور به‌کار می‌بندند، توجیه کرده‌اند. اول، هر آن‌چه غربی‌ها انجام می‌دهند درست نیست؛ دوم، رها کردن همه دموکراسی، آزادی بیان و سنت روزنامه‌نگاری غربی و چسبیدن به همین عمل - که گونه‌ای پاپاراتزی است - توجیه عجیبی است. سوم، اگر جرأت ندارید شفاف در نقد علل و دلایل سبک‌ زندگی‌های دوگانه آدم‌ها دراین کشور بنویسید، ژست معلم اخلاق بودن هم نگیرید.

چهارم، اندکی فکر کنیم، شاید لذت پنهان در پس خشونت نمادین موجود در این عمل، و حتی لذت جنسی برآمده از میل به دیدن زنان مشهور بدون حجاب متعارف، محرک همه این نمایش اخلاق است که راه انداخته‌اید. شاید این فقط بخشی از انگیزه‌های روانی پنهان است که چشمه جوشانی از جنبش اخلاقی مقابله با دورویی و نفاق را ترتیب داده است.

دست از سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم بردارید، و اگر مرد و زن اخلاق و اصلاح اجتماعی هستید، انگیزه و شجاعت‌تان را در عرصه‌های دیگری آزمون کنید؛ له کردن قربانی، شجاعت نیست.

کلید واژه‌ها : اخلاق پژوهشی - اخلاق -
102 دیدگاه
  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:11:30
    پاسخ
    608 29

    آقای محترم این همه خانم مانتویی در صدا و سیما هست ایشون بسیار تاکید به چادر داشت ریاکاری برادر مردم از ریا متنفر هستند در ضمن از لحاظ سیاسی ایشون طرفدار دولت و اصلاح طلبان هست یادتون نره

    • بی نام
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:09:12
      13 28

      پیغمبری بود خرما خورده بود. بچه ای رو بردن پیشش گفتن اینو نصیحت کن بگو خرما نخوره انقدر. ایشون فرمودند من چون خودم خوردم نمیتونم نصیحت کنم و.... حالا حکایت همه ما برعکس هست. همه همدیگر رو نصیحت میکنیم در صورتیکه خودمون در حال خرما خوردنیم، حتی خود من و همچنین شما..

    • بی نام
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:19:58
      52 12

      چه ربطی به اصلاح طلبی داره

    • بی نام
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:35:52
      70 7

      عزیزم در اینکه ایشون ریاکار هستند شکی نیست و ریاکار باید رسوا بشه ولی اینکه هی این خانم رو میچسبونید به اصلاح طلبها دیگه چه صیغه ایه ؟ اصلا تا شما ذوب شده ۱۰۰درصد اصولگراها نباشی از درب صداسیما تو راهت میدن ؟

    • بی نام
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:45:53
      49 1

      ازش دفاع نکنید هرچی خبر و مطلب بگذارید نظر مردم عوض نمیشه نویسندگان محترم خبرانلاین و عصرایران لطفا کامنتهای مردم رو بخونن ودیگه مطلب ننویسند

    • بی نام
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 21:52:09
      10 45

      ملت ایران چنان از ریاکاری خانم نامداری انتقاد می‌کنن انگار خودشون کل سال یکرنگ و سالم زندگی می‌کنن...کافیه ماه محرم و شب احیا بشه تا ببینید همین مردمی که کل سال رو خلاف مذهب عمل می‌کنن چجوری یک شبه مسلمون میشن

    • بی نام
      جمعه 6 مرداد 1396 - 01:55:38
      26 1

      پایان مقاله می نوشتین "پایان رپوزتاژ آگهی"

    • فردوس توسی
      جمعه 6 مرداد 1396 - 07:54:29
      48 2

      از پخس عکس خصوصی خانم مینو خالقی و رد صلاحیت و ابطال ارای او هم بگید

    • بی نام
      جمعه 6 مرداد 1396 - 11:01:26
      27 1

      چرا شرایط به گونه‌ای باید باشد که بین زندگی معمولی و کاری ما ها این هم تفاوت باشد؟؟

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:12:31
    پاسخ
    449 20

    با عرض معذرت من همش حس میکنم اینا رو خود ازاده نامداری گفتن بنویسید

    • علی
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:51:16
      378 16

      جالبه بعد از این اتفاق این خانم با تمام ... باز اومده جلو دوربین و به جای معذرت خواهی از ملت ایران... به اونی که عکس ها رو گرفته حمله کرده و تمام کاسه کوزه هارو سر اون شکونده

    • بی نام
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 22:15:40
      52 3

      من این چند روزه هرچی از منابع رسمی و سایت‌های مجاز مطلب خوندم در دفاع از این خانوم بوده. ظاهرا تحلیل‌گران علاوه بر کندذهنی خودشون هم در خلوت یه کارای دیگه میکنن و از این میترسن یه روز طشت رسوائی خودشون از بام بیفته. مشکل مردم ریاکاریه. خیلی سخته فهمیدن این؟ خوشبختانه خدا هم یکی یکی داره رسواشون میکنه. از مداح و مجری بگیر تا مسئول بسیج که اینجا توی دانشگاه حنجره خودشو جر داد موقع مرگ بر آمریکا گفتن اما با خفت و خواری خودشو و اهل عیالشو دیپورت کردن. البته این مورد آخری ظاهرا فامیل کسی نبوده. وگرنه با ویزای سیاسی میرفت آمریکا عشق و حال نه اینکه اینجوری دیپورت شه. دلم براش سوخت.

  • شكرانه
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:12:36
    پاسخ
    30 333

    بسيار متين

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:13:44
    پاسخ
    453 20

    تیتر مقاله باید باشد. چگونه از ریاکاران. دفاع کنیم .

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:14:45
    پاسخ
    381 25

    خیلی چرند بود.

  • مجید
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:18:36
    پاسخ
    435 16

    ادرس اشتباه می دی برادر اولا خیلی از مجری های تلویزیون هستند که چادری نیستند یعنی این موضوع توی تلویزیون اجباری نیست و بغیر از چند ارگان خاص تو هیچ جای دیگری هم چادر اجباری نیست ولی ایشون این چادر را به هر دلیلی که خودش می دونه انتخاب کرده ولی از راه اون نون در می آورده فرق داره با کارکنان یک سازمان که بالاحبار فقط برای رعایت شرایط کاری چادر می پوشند دوما خیلی از مجریان دیگر تلویزیون بودند که بعدا فیلم یا عکسشون در اومده مثلا محمود شهریاری ولی هیچ وقت مورد هجمه مردم قرار نگرفت چون آدمی نبوده که جانماز آب بکشه ولی این خانم فرق می کرد ثالثا وقتی یک مجری تلویزیون توی برنامه اش به خودش اجازه می ده برای مردم امر و نهی کنه بدون این که صلاحیت این کار رو داشته باشه الان نباید اعتراضی داشته باشه

  • ایلیا
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:28:09
    پاسخ
    340 9

    جناب بحث قربانی له کردن نیست. بحث سر کسی که مبلغ حجاب برای دیگران است ولی خودش قبول نداره . مهمترش هم دوروی و ریا است . بعدش سرک کشیدن در زندگی خصوصی کجا بود خود ایشون قبلا برای اینکه فرزاد حسنی خراب کنه عکسی که پای چشمش کبود شده بود تو اینستاش گذاشته بود و توضیح داده بود. این ماجرا جدید هم در یک پارک بوده و نه یک باغ خصوصی . این هم نمیدونم خبرانلاین درج میکنه یا نه، یا متن بعضی جاها شو حذف میکنه.

    • لعنت بر دین فروش
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 22:01:37
      18 4

      خوبه خودت داری میگی نه دیدیش نه میشناسیش در حدی که یک برنامه هم ازش ندیدی و اینجوری ازش دفاع میکنی. و ماستمالی ماستمالی ....

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:29:35
    پاسخ
    435 17

    چرا از این متن ها برای اون بازیگرایی که به هر دلیلی رفتن ترکیه و اونجا بازیگر شدن منتشر نکردین؟ چرا گلشیفته فراهانی و امثال اونا شدن فاحشه و خودفروخته و ضدانقلاب؟ ولی این خانم شد به اجبار شغلش؟ کسی مجبورش کرده این شغل رو انجام بده؟ دخترای مردم رو به زور میندازن توی وَن با کلی تحقیر و توهین ازشون تعهد میگیرن اونجا نمیشه له کردن قربانی ولی چون این خانم از خودشون بوده همه واسه ما شدن روشنفکر و تحلیلگر مسائل جامعه

    • بی نام
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:54:41
      34 1

      هزاران مثبت.

    • بی نام
      جمعه 6 مرداد 1396 - 00:34:42
      6 34

      قابل توجه جنابعالی باید بگم هرچند که من کار آزاده نامداری رو نمیپسندم اما ایشون رو چطوری با یکی مثل گلشیفته مقایسه میکنی؟گلشیفته بطور کامل برهنه شد میفهمی؟

    • بی نام
      جمعه 6 مرداد 1396 - 19:08:47
      19 1

      گل گفتی

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:34:05
    پاسخ
    323 7

    مشکل دورویی آن خانمه مشکل اینه که ایشان نان از همین شعارهاشون نظیر افتخار می کنم که چادری ام میخورده وگرنه هرکسی آزاده که هرجور میخواد لباس بپوشه و یا بنوشه .لطفا مغالطه نکنید

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:39:32
    پاسخ
    269 9

    جناب فاضلی شما اول بفرمایید به انتقادتون جواب بدین. ریاکاری برای همه از جمله خود شما نون و آب داره لابد که ازش دفاع میکنید

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:42:54
    پاسخ
    191 9

    حقش بود

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:43:25
    پاسخ
    225 5

    نه حرفها درست است ولی تحلیل غلط است چون آزاده نامداری یکی از آنهایی است که مبلغ سیستمی بود که خودش الان قربانی آن شده ایراد او در همینه وگرنه همه در زندگی شخصی متفاوت از زندگی رسمی هستیم

  • الکس
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:44:07
    پاسخ
    242 8

    کل این بازی آزادی‌خواهی، مبارزه با نفاق و جنبش بزرگداشت اخلاق را که در فضای مجازی راه افتاده است تا این خانم را تبلور کل رذایل اخلاقی ریا، دورویی و فرصت‌طلبی جلوه دهد اصلاً نمی‌فهمم....واقعا نمیفهمید یا خودتون رو به اون راه زدید؟؟؟خانم های دیگه ای که از کشور خارج میشن و روسریشونو برمیدارند هرگز ادعای با حجاب بودن اونهم در تلویزیون و جلوی میلیون ها بیننده نکردند...این خانم با شعور مردم بازی کرده

  • مجید گلپایگانی
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:48:40
    پاسخ
    192 12

    واقعا خودتان مطلبی که نوشته اید را مرور کرده اید ؟و واقعا چقدر بد از ایشان و همنوع های ایشان دفاع کرده اید.بیشتر شبیه گل به خودی هست مطلبتان تا دفاع کردن یکبار دیگر این چند جمله ای که فرموده اید را مرور کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید.کثیری از آن‌ها که امروز بر آزاده نامداری می‌تازند، اگر شغل او را داشتند برای نگه داشتن شغل‌شان، و به عنوان بخشی از زندگی حرفه‌ای، بسیار بیشتر از او در مدح حجاب و چادر و سبک زندگی دینی سخن می‌گفتند، چنان که بسیاری دیگر گفته‌اند.

    • بی نام
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 21:12:39
      35 2

      بله کافر همه را به کیش خود پندارد من یکی از قربانیان همین سیستم ریاکار پرور هستم رتبه اول دانشگاه در سه مقطع بودم با رزومه خوب حجاب بسیار ساده ولی مانتویی زمانی که برای جذب اقدام کردم دانشگاه خودمون خانمی که رتبه سوم شده بود و سابقه کار و مقالاتش بسیار کمتر از من بود جذب شد چرا؟ چون اوشون چادری بود و به من ترجیح داده شد ولی هرگز حاضر نشدم واسه شغل و جذب لباسی بپوشم که اعتقادی بهش نداشتن و هنوز هم جذب نشدم و چوب همون ریاکار نبودن و دو رو نبودن رو دارم میخورم حالا این آقای محترم به خودش اجازه میده همه رو سرزنش کنه و افاضات کنن که بله همه حاضرن از این بدتر باشن خیر جناب تحلیلگر اگر مملکت ما امثال این خانم ریاکار نداشت اوضاعم خیلی بهتر بود

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 18:51:48
    پاسخ
    355 12

    پررویی را از حد گذرانده اید. دختر بچه های مردم رو تو خیابون بجرم کوتاه بودن مانتو میگریرید بعد معترض میشید چرا کثافتکاریهای مدعی را در سویس منتشر کردن. شرم هم خوب جیزیه دریغ

    • بی نام
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:01:27
      30 0

      البته کاری که ایشون تو سوئیس کردن کثافت‌کاری نبود، منظورتون اگه ریاکاریشونه، بله اون کثافت‌کاریه.

    • بی نام
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:40:29
      2 28

      الان که دیگه نمی گیرن..میگیرن؟؟؟

    • بی نام
      پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:51:31
      9 1

      آفرين.

    • بی نام
      جمعه 6 مرداد 1396 - 00:17:49
      3 22

      شرم اونچیزی هست که در زندگی خصوصی مردم سرک نکشی

  • علی
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:23:06
    پاسخ
    33 0

    به امید رسوا شدن جماعت زاهد نما هرروز

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:26:07
    پاسخ
    30 0

    اگه آزاده نامداری یک عذرخواهی میکرد شاید اینقدر اعتراض نمی شد.ولی به جای عذر خواهی اومد و گفت تو پارک همه محرم من بودند این بیشتر همه رو ناراحت کرد

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:27:48
    پاسخ
    17 1

    دوست عزيز اونهايي كه تا پرواز اوج ميگيره ادعايي ندارند ولي ايشون رياكارانه در برنامه نون به نرخ روزي ميخورند انسان بايد يك شخصيت داشته باشه چه اشكارا چه در پنهان

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:32:55
    پاسخ
    16 0

    دو موضوع را با هم مخلوط نکنیم ، بسیاری از ما بواسطه محیطی که حضور داریم رفتارهای دوگانه داریم .اما موضوع اخیر صرفا رفتار دوگانه نیست موضوع طلایه داربودن بدون الزام ایشان در ترویج سبکی از زندگی است که درمحیط آزاد عامل به آن نیستند اما در محیط بسته همان رفتار قربانی می گیرد و ایشان بازهم بدون اجبار در ویترین آن نشسته اند.میگویم بدون الزام واجبار چزا که مصاحبه های گاه و بیگه خارج از رسانه ایشان دیگر در مورد ممر زندگی ایشان نیست.نگاه کنید

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:33:14
    پاسخ
    15 2

    قربانی واقعی کسی است که این ریاکاری‌ها را تحمل کرده است

  • حسین
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:38:57
    پاسخ
    21 2

    اینهمه آدمی که شما داری نام میبری هیچکدامشان ویترین رسانه ملی نیستند . ادعا نمیکنند حجاب برتر چادر است . در شبکه های اجتماعی هم با عنوانی که دست و پا کرده اند هارت و پورت نمیکنند . چرا اینقدر ماله کشی میکنی اخوی ؟؟؟؟؟

  • بچه مرشد
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:40:42
    پاسخ
    15 1

    واقعا متن شما و شیوه دفاع شما خیلی خنده داره،شبیه متن و شیوه دفاع خود خانم آزاده نامداریه. فقط اینکه ایشون گفتند که یک بچه چند ماهه دارند رو فراموش کردید، اگر اون رو اضافه می کردید یا مقداری روی این موضوع بچه شون هم تحلیل میفرمودید کامل میشد.

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:46:14
    پاسخ
    15 1

    مشکل نفاق ایشان است زیرا ایشان خودش را چیزی نشان می دهد که نیست ایشان وقتی به داشتن چادر افتخار می کند یا راست می گوید که دراین صورت ان ور اب نیز نباید ظاهرش فرق کند و یا دروغ می گوید که در این صورت به خاطر نفاق ودروغگویی باید رسوا شود

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:47:36
    پاسخ
    15 1

    اين خانم با استفاده با چادري كه عميقا به آن اعتقاد ندارن شايد باعث ضايع شدن حق چند نفر در رده شغلي خودشون شدن خدا جاي حق نشسته بالاخره رياكاري ايشون رو شد

  • حسن
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:48:49
    پاسخ
    1 20

    وقتی فیلم سنگسار ثریا را دیدم با خودم گفتم مگه میشه مردم ایران این طور باشند اما حالا میبینم چطور سنگدلانه یک مجری که برای ارتزاق با ظاهر مذهبی ظاهر میشده را نابود میکنند. اگر از نامداری متنفرید از زندگیش انتقام نگیرید نامداری ریا کار نیست ریاکار اونه که ادای ساده زیستی بیت المال را چپاول میکنه ر

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:48:49
    پاسخ
    27 1

    مگر خون اين خانم از باقي زنان و دختران ايران رنگين تر است ؟

  • رضا
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:50:09
    پاسخ
    1 13

    حالا شماییکه مطلب گذاشتید واقعا" همه متقی و مخلصید فقط این بنده خدا ریا کار است. بابا اشتباهی شده شما ببخشید .

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:54:17
    پاسخ
    1 15

    من هم معتقدم انتشار عکس بدون حجاب کار درستی نبوده و حمله به ایشان بدتر . لطفا دست به دست عکسها را منتشر نکنید . ما آدمها گاهی اشتباه میکنیم. فرض کنید که خانم نامداری اعتقادی به حجاب نداره و ضرورتآ حفظ حجاب میکنه چرا باید آبروی مردم را ببریم

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 19:59:33
    پاسخ
    18 2

    برادر ماله کش, کسی با حجاب این خانم یا دیگری کاری نداره و نمیتواند داشته باشد, مشکل اینجاست که صبح تا شب روضه حجاب گذاشته بود, 24 ساعته خودش را اسطوره حجاب و متانت نشان میداد, درست شاید به خاطر کارش مجبور بوده حجاب داشته باشد, ایا محبور هم بوده حجاب را بکند تو حلق مردم, نه, در واقع خودش میخواسته تا خود شیرینی کند و

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:00:08
    پاسخ
    16 2

    خونه‌ی مردم حریم شخصی نیست که بدون مجوز می‌ریزن توش؟ دخترهایی که تو خیابون می‌گیرن و می‌زنن و می‌بندن چی؟ نیروی انتظامی‌ای که کار اصلیش رو انجام نمی‌ده و روز به روز خبر قتل می‌شنویم چون رفتن سراغ آسون‌ترین کار یعنی گرفتن جوونای مردم چی؟ می‌دونم جرأت ندارین راجع به این چیزا حرف بزنین، پس دست‌کم سکوت می‌کردین و کلا چیزی نمی‌گفتین.

  • مهشید
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:04:27
    پاسخ
    21 1

    و مکروا و مکر اللّه و اللّه خیر الماکرین. سالهای سال پول تبلیغ چادری بودنش را خورد حالا یکباره دستی از غیب در آمد و رسوایش کرد. شما دیگر لازم نکرده او را موجه نشان دهید.بس است دیگر دوران توجیه امثال شما گذشته است.مردم هم به دلیل ریاکاری و تزویر این مجری دروغگو و جانماز آبکش عصبانی اند و گرنه به ما چه مربوط که دیگران پس از خروج از کشور چه میپوشند یا چه مینوشند.

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:11:03
    پاسخ
    15 1

    با تمام تفاسير آبكي جنابعالي خلاصه اين جريان اينه كه به مردم دروغ بگيد ولي خودتون هركاري خواستيد انجام بديد

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:13:09
    پاسخ
    21 3

    برادر که داری ادای روشنفکرها را درمیاری, چرا وقتی به خاطر حرفها و تحریکات امثال این خانم و سازمان ریاکارش بچه های مردم را مثل گ.........پرت میکنند در ون گشت ارشاد, ان موقع رگ گردنت باد نمیکند چرا وقتی میریزند مهمانی خصوصی مردم را جمع میکنند عاروق روشنفکری نمیزنی جمع کنید لطفا بساط تزویر و ریا را امثال تو باعث شدند خاوری و نامداری ووووو با مقدسات نمایی ملت را بچاپند حالم دیگه داره از هر چه دین و اسلام و پیشانی سیاه شده و چادر نان خوری به هم میخورد جوانان حق دارند از دین و اسلام فراری باشند

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:15:19
    پاسخ
    13 1

    نشون داد خیلی تعادل روانی نداره. بیچاره فرزاد حسنی.

  • مسعود
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:15:51
    پاسخ
    4 11

    "پروازهای خطوط هوایی خارجی را تجربه نکرده‌اید؟ چند درصد زنان ایرانی وقتی هواپیما از باند فرودگاه بلند می‌شود روسری‌های‌شان را برمی‌دارند؟ زنان ایرانی بدون روسری مسافر در کشورهای دیگر را ندیده‌اید؟ این‌ها همان کسانی نیستند که هفته بعد وقتی سر کار خود حاضر می‌شوند محجبه‌اند؟ چرا راه دور می‌روید؟ ......" به نظر شما این مصداق بارز ریا نیست؟؟؟ غیر از اینه همه ما مجبور به ریا و دو رویی و ظاهر سازی هستیم تا چیزی که حقمونه به خاطر تخصصمون از دست ندیم؟؟

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:16:10
    پاسخ
    14 1

    بنده خدا رفته یه جایی که همه محارمش بودن راست می گه دیگه مردای سوییسی محارمش بودن اونجا به اون درندشتی هم جای خصوصی بوده برید استغفار کنید از این همه تهمت

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:18:52
    پاسخ
    15 1

    اگر کمی شرف دارید به جای مظلوم جلوه دادن افراد مدعی مقاله ای هم در مورد حق و حقوق زنان و دختران دیگر کشور که هزاران ظلم و بعضا در سکوت از جانب دستگاه قضایی و صدا و سیما و امثالهم به آنها میشود، بنویسید.

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:19:52
    پاسخ
    17 1

    همه چی کنار ایشان چرا شرب خمر کرده چطور میتونه تو صدا سیما ادامه کار بده لابد تو کشور سوسیس ماالشعیر اسلامی میفروشند

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:21:54
    پاسخ
    11 1

    بخشی از نوشته بالا اشاره به حقیقتی تلخ در این کشور دارد: ریاکاری و نفاق. اما در ادامه همین حقیقت تلخ را همچون چیزی پذیرفتنی توجیه کرده است: همه ما داریم ریاکاری و خودسانسوری میکنیم تا اینجا حقیقتی است تلخ که شاید خرده گیران بر آزاده نامداری از آن غافل شده اند پس شما هم کار خودتان را بکنید و به آزاده نامداری هم اجازه بدهید کار خودش را بکند اما خود نویسنده هم از این داستان خودسانسوری و نفاق همه جا را فرا گرفته برکنار نیست: او نمیتواند سیستمی را که عامل به وجودآورنده چنین وضعی است نقد کند، چه بسا خود از کارگزاران آنست، اما خیلی خوب از پس "اخلاق فروختن" به خرده گیران بر نامداری بر می آید.

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:25:23
    پاسخ
    20 1

    آن خانم خیلی بیجا میکند با ریاکاری و برای کسب موقعیت بهتر ، دم از چادر و حجاب و خدا و پیغمبر میزند و بعد به محض خروج از ایران هم حجاب و هم دستور شرع در منع مسکرات را زیر پا میگذارد

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:26:22
    پاسخ
    11 1

    شما که نمیشناسی نمیدونی جریان چیه

  • رضا
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:28:18
    پاسخ
    12 1

    اگر دو خط مطلب هم در مورد مینو خالقی که با دو تا عکس رد صلاحیت شد می نوشتین شاید کمی حرفاتون رو قبول می کردم

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:28:59
    پاسخ
    9 1

    تا وقتی که انسانها خودشان نباشند و دست از متظاهربودند بر ندارند اوضاع همینه

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:37:42
    پاسخ
    13 1

    شما که میگی نه میشناسمش نه برنامه هاشو دیدم اشتباه میکنی نظر میدی

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:40:14
    پاسخ
    12 1

    در کل با نوشته بالا که به نوعی توجیه نفاق است، مخالفم. اما ما همه کسانی که در ماجرای نامداری انگشت بر دهان گزیدیم چیزی را از یاد می بریم: دورویی آن چیزی نیست که فقط بر ما تحمیل شده باشد بلکه خود ما نیز از تن در دهندگان به آن، بلکه پیش برندگان آنیم: کمتر از یکسال قبل در استخدام هیات علمی یکی از دانشگاههای بزرگ شرکت کردم. قبل از مصاحبه به اصطلاح "عمومی" چند نفر دیگر را هم دیدیم، همگی داشتند از صغیر تا کبیر انتقاد میکردند و البته زیر بغل بیشتری از این دوستان کارتابلی از عضویت در فلان نهاد و گذارندن فلان دوره و ... بود من در آن مصاحبه با وجود کسب بیشترین نمره علمی رد شدم؛ تازه نه به این دلیل که راست گفتم بلکه تنها به این دلیل که به اندازه کافی نتوانستم دروغ بگویم

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 20:49:11
    پاسخ
    17 1

    جناب نگارنده خیلی ها هستن که به خاطر منفعت شغلی دست به هر تظاهر و دروغی نمیزنن. مصاحبه خانم نامداری با خانم مونا برزویه رو مشاهده کنید. خانم نامداری به ایشون توصیه میکنن که اگر حجابتون رو بهتر کنید میتونید مجوز کتاب ها و شعرهاتون رو بگیرید. ایشون میگن من حاظر نیستم تظاهر به چیزی کنم که نیستم. به نظر شما این دو نفر یکسان هستن. ما قربانی را له نمیکنیم بلکه دروغ گو و متظاهر را رسوا میکنیم

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 21:16:07
    پاسخ
    23 1

    خانمهائی که در هواپیما روسری را برمیدارند ، ادعای وفاداری به حجاب ندارند .این زن نه فقط قربانی نیست بلکه موجودی ریاکار و متقلب ا ست . سالها کاسبی و کسب در آمد با چادر در یک رسانه رسمی ، فخر فروشی به چادری بودن و تحقیر و موعظه زنان غیر چادری ، بعد ناگهان در اروپا کشف حجاب و سر کشیدن شربت کذائی ؟؟؟؟ بدتر از آن ادامه ریاکاری و توهین به فهم مردم که باد چادرم را برد این طوفان شدید چرا شیشه شربت را از روی میز سرنگون نکرد؟؟؟

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 21:21:04
    پاسخ
    15 1

    اگه جنابعالی هیچ برنامه ای از ایشون ندیدین پس بر چه اساسی شروع به سخنرانی کردید؟ اصلا وقتی نمیدونید کسی که دارید ازش دفاع میکنید کیه و چرا مردم اینقدر مشکل دارن با ایشون نظر دادنتون بابت چیه؟ بعضی متاسفانه فکر میکنن اگر حرف نزنن دیگران ازشون توقع دارن, نه برادر من شما ماستت رو بخور, مردم هم به اندازه کافی فهم دارن

  • سمن بانو
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 21:37:19
    پاسخ
    13 1

    ببخشید مثل اینکه بدهکار هم شدیم.... در ضمن شما لطفا جمله خودتون رو مرور کنید"راستی شما که فکر نمی‌کنید همه مجریان تلویزیون، مدیران دولتی، کارکنان نهادهای عمومی و حتی سازمان‌هایی که وجهه اصطلاحاً دینی‌تری دارند، همان گونه زندگی شخصی‌شان را اداره می‌کنند که در عرصه عمومی ظاهر می‌شوند؟ "سوال من اینه.اگه این دوگانگی وجود داره که خودتون هم اعتراف کردید وجود داره دلیلش چیه؟ چرا نباید آدمها چه مقام و منصب دارن و چه مردم عادی رفتار دوگانه داشته باشن؟اتفاقا سوال افکار عمومی هم همین دوگانگیه اخوی که شما ها آسمونو ریسمون می بافید که پاسخ این سوالو ندید

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 21:39:02
    پاسخ
    17 1

    بسیار نوشته بی منطق و گویی از سر بی خبری نویسنده از واقعیت است. بویژه جمله آخر کاملا مضحک است، اونجا که نوشته دست از سرک کشیدن در زندگی خضوصی مردم بردارید. آخه کسانی مثه آزاده نامداری که جلوی دوربین موبایل شون و روی اینستاگرام زندگی می کنن دیگه چه چیز خصوصی واسه خودشون باقی گذاشتن؟ این عکس و فیلمهای اخیر این خانم هم نه در چهاردیواری خونه یا باغ شخصی شون در سوئیس که در یه تفریحگاه عمومی و در برابر چشم همه بوده است باز شما حرف از زندگی خصوصی می زنید؟ فیلم ارتباط جنسی اون هنرپیشه مصداق حریم شخصی بود که اتفاقا بی اخلاقی شریک جنسی اش باعث انتشارش شد و در دامینو ایفکتی یا تسلسلی اینترنتی همه جا رو پر کرد. مردم همین جوری از نصیحت گریزان هستند وای به وقتی که نصیحت ها این جور بی منطق باشه.

  • بی نام
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 21:43:49
    پاسخ
    11 0

    مرسی مرسی که باعث شدی ملتی نه از سر دینداری بلکه ترس از درآمد و غم نان تظاهر به حجاب داشتن بکنند چه می کند احتیاج.

  • مریم
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 21:57:39
    پاسخ
    12 1

    آقا این چه طرفداری است که میکنید؟ ریا کاری و تبلیغات همین مجری سبب شده که سالها زن هاو دخترهای مردم را بابت مثلا بدحجابی مذمت کردند و اذیتشان کردند در صورتیکه از بسیاری از آنها تا آخر عمرشان این کارهایی که این زن انجام داد سر نخواهد زد.

  • محمدرضا
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 22:00:01
    پاسخ
    9 1

    اینکه واقعا ما مشکل فرهنگی داریم حرفی نیست.که یکی از دلایل مشکل فرهنگی ما امثال همین خانم که جانماز اب میکشن و فرهنگ هم ترویج میکنن

  • رضا
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 22:00:16
    پاسخ
    2 2

    تیترش و عکس نویسنده اش معلومه که تبلیغ ضد دینه اصلا فریب نخورید، کار اشتباه ،اشتباه و بدتر از اون ماست مالی کردن اونه بخصوص در مورد ادمهای خاص اگه نه همه ی ما بقدر کافی گناه داریم

  • بی جا
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 22:06:16
    پاسخ
    2 1

    واقعا متوجه نمیشم . همه بر این توافق دارن که مردم دوست دارن جور دیگه زندگی کنن ولی از آخر به هم دیگه میپریم و میگیم کی اشتباه کرده و دروغ گفته . مشکل اصلی رو که مردمی که دوست ندارن طبق گفته نظام لباس بپوشن و نمیگیم بعد میایم به هم دیگه میپریم که تو دروغ گفتی و ریا کار هستی. دوست عزیز اگر مخالف این هستی که کسی بیاد تو تلوزیون بهت بگه چی بپوش برو حرفت رو بزن نه به یک آدم بیچاره دیگه حمله کن

  • فرید
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 22:06:43
    پاسخ
    5 1

    استدلال نویسنده این تحلیل از پایه اشتباه است 1. تعداد زیادی زن مجری در صدا و سیما مشغول به کار هستند که بدون پوشش چادر اقدام به اجرای برنامه می کنند و هیچ مشکلی هم وجود ندارد از قضا این دسته از مجریان ادعای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز ندارند. 2. علاوه بر موضوع حجاب بحث نوشیدن مسکر نیز وجود دارد که در این نوشته به آن پرداخته نشده است. 3.فقدان پوشش و خوردن مسکر از جرایمی است که انتظار جامعه برخورد با آن است. 4. بخشی از اعتراض اعضای جامعه به دلیل ارتباط سببی ایشان با خانواده یکی از سیاستمداران آن است. انتظار من به عنوان یکی از اعضای این جامعه حکم شرعی در رابطه با ایشان است. چنانکه پیامبر گرامى اسلام صلى الله علیه و آله میفرمایند اقامَةُ حَدٍّ خَیْرٌ مِنْ مَطَرِ ارْبَعینَ صَباحاً

  • حاج عباس
    پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 23:50:05
    پاسخ
    14 1

    عه عه بعد امده میگه با محارمم بودم . به شعور مردم توهین میکنه . دوستان من شنیده بودم مرغی که انجیر میخوره نوکش کجه ولی باورم نشده بود بد حجابی ازاده نامداری هم تقصیر ما هست 😑😑

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 00:03:53
    پاسخ
    12 1

    واعظان کین جلوه در محراب و منبر می‌کنند ..چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند .. البته ایشان چندان به خلوت هم نرفته فقط در سایه سار بی امنیتی و بی آسایشی بلاد کفر در مکانی کاملا عمومی کمی با کفار اسیر در بلاد کفر همدردی نموده اند

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 00:11:16
    پاسخ
    14 1

    . كاملا مشخصه شما داري مغلطه مي كني.. اولا كه اين خانم نه سلبريتي هستن نه شخص خيلي مهمي كه واسه مردم جذاب باشه عكساشو ديدن... علت اصلي اين قضيه رياكاري و دورويي اين ادمه كه مياد چادر رو تبليغ ميكنه و مهمون برنامشو ضايع ميكنه كه اگه حجاب داشتي چنين و چنان ولي در خلوت خودش آن كار ديگر مي كند.. شايد پس منظورش تو برنامش اين بوده اگه تو هم مثل من رياكار و دورو بودي به جاهاي بهتري مي رسيدي

  • م.ن
    جمعه 6 مرداد 1396 - 00:12:00
    پاسخ
    3 0

    والا باید آدمهارودرانتخاب شیوه زندگیشون آزاد گذاشت تا خودشون بدونن بازندگیشون چه کنن ف۱ولی واستبداد ممنوع

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 00:15:33
    پاسخ
    2 3

    واقعا برای شعور بعضی از دوستان که فله ای نظر میدن باید گریست

  • بینام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 00:53:29
    پاسخ
    10 1

    مشکل حفظ حریم خصوصی و سرک کشیدن در زندگی دیگران نیست.آنچه خانم نامداری را در معرض این هجوم قرار داده انتشار ویدیویی با پوشش چادر در سوییس و بیان مطالبی غیر واقعی و دور از ذهن مانند محارم و یک لحظه روسریم افتاد و البته بدون اشاره به نوشیدنی خاص است..مردم از احمق فرض شدن ناراحتند و اینکه خانم نامداری سالها الگوی دختران جوانی بوده است که به تبعیت از ایشان چادر را با روسریهای رنگی و شاد به عنوان حجاب انتخاب کردند و امروز دچار دوگانگی شده اند...بیراهه نرویم،الگوی هزاران دختر ایرانی،امروز به هر دلیل شخصی چهره عوض کرده.منصف باشید و بگویید برای آنان چه جواب قانع کننده ای دارید؟

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 01:14:46
    پاسخ
    12 1

    امثال این خانم را میگویند: " کاسبان مقدسات"

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 01:22:33
    پاسخ
    13 1

    همون طور که خودتون فرمودید نه این خانم رو میشناسید و نه یکبار برنامه هاش رو دیدید...متاسفانه این نقطه قوت تحلیل شما نیست بلکه نقطه ضعفه

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 01:58:25
    پاسخ
    10 2

    یکی از سطحی ترین برداشتها بی ارزش در مورد آزاده نامداری. در ایران شغل میرزا بنویسی شغل درآمد زایی است اما عیبش آن است که در چشم مردم آدم سکه یک پول میشود.

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 02:28:26
    پاسخ
    10 1

    شما که به قول خودت نه این خانم را میشناسی نه برنامه ی ایشان را دیدی اصولا شایستگی نقد رفتار جامعه در قبال ایشان را نداری پس اصولا نوشتار شما فارغ از هر نظری غیر قابل استناد و در نتیجه شایسته مطالعه نیست.کسی که خودش را در مطبوعات و تلویزیون و سایر رسانه ها نماد حجاب میداند نباید دست از پا خطا کنه. من اگه برم سوئیس و فلان کاررابکنم هرچند شاید کار خلاف اصولی کرده باشم اما چون ادعای خوب بودن نکردم بهم خرده نمیگیرن اما ایشان حجابش را پتک کرد زد توو سر خانم های این مملکت .باید رسوا بشه هرکسی که در وجودش خرده شیشه هست

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 02:31:18
    پاسخ
    9 1

    این اقای فاضل حرفهای بی فضایلی گفتن و از منتقدان خانم نامداری به جرم معلم اخلاق شدن انتقاد کرده ولی خودش شده معلم اخلاق مرگ خوبه ولی برای همسایه..... در ضمن ایشان با سیستمی که نفاقرا پرورش بده هیچ مشکلی نداره.مشکل مردم با پوشش و نوشیدنی که ایشان خورده نیست بلکه با ادعای ایشان هست

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 03:21:32
    پاسخ
    8 1

    چرا باید برای داشتن شغل تظاهر کرد؟

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 04:36:59
    پاسخ
    10 1

    خوشتیپ، وقتی خودت می گی من نه ایشان را می‌شناسم و نه حتی یک برنامه تلویزیونی از وی دیده‌ام ،پس دیگه برای چی نظر می دی درباره کسانی که هم ایشون رو می شناسند و هم برنامه های سراسر ریا و تزویر ایشون رو دیده اند.

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 04:47:23
    پاسخ
    14 1

    این خانم آنقدر غرق در دروغ و ریاکاری است که در همین مسافرتش چندین عکس در ایتالیا و سوییس با چادر سیاه انداخته.بعد رفته توی پارک.ویدیوی توجیه ایشون که سراسر دروغ‌ است اعم از محارمم،محل خصوصی،روسری از سرم افتاده... ترکیبی از دروغ و ریا در حد اعلای آن.مگر وقتی ایشون عکس چشم کبودش را که از همسر سابقش کتک خورده بود گذاشت ،مگر همین مردم حمایتش نکردند.مردم به خود شخص کاری ندارند،به جایگاه و اعمال افراد ابراز نظر می کنند.روزی او یک زن مظلوم بود ،ازش دفاع کردیم،امروز یک‌دروغگو و ریاکار است،انتقاد می کنیم.بهترین حرف را آقای جواد یحیوی گفت که چند سال پیش به ایشون گفته بود،شما که چادری نیستی و اعتقاد نداری،چرا اینقدر تظاهر می کنی؟ برید مصاحبه چند سال پیش آقای یحوی را بخوانید،می فهمید.

  • سمیرا
    جمعه 6 مرداد 1396 - 07:09:16
    پاسخ
    11 1

    حقش بود که اینطور آبرویش پیش همه مردم برود از بس دورو و مزور بود.مخصوصا توی آن فیلمی که در آن با خانم مونا حرف میزند برخوردش جوری است که گویا از بالای آسمانها و از عرش به موجودی فرودست امر و نهی میکند.حتما توی دلش میگفته منو ببین که چقدر زرنگم و با این چادر چه درآمدها که کسب نکرده ام. خدا آبروی بندگانش را حفظ میکند اما ببینید این دیگر چه کرده که اینطور رسوای عام و خاص شد.خدایا قربان بزرگی ات.ما را از لطف و پناهت محروم نکن.

  • شمس تبریزی
    جمعه 6 مرداد 1396 - 07:51:19
    پاسخ
    8 0

    برادر من، صدا و سیمای جمهوری اسلامی مثل سایر خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیونی دنیا نیست. افرادی که تصاویرشان از این نهاد روی آنتن میره باید قبل از ورود به این نهاد بدانند که اگر میخواهند مثل بقیه عشق و حال کنند وارد این نهاد نشوند چون عشق و حال ایشان موجب آبرو ریزی برای صدا و سیما میشه. اگه فرضا کسی دوست داره آبجو بخوره یا برقصه، خودش از درونش بهتر خبرداره. چرا وارد صدا و سیما میشه که فردا یک عده بیان بگن اینها همه شون همینند و چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند؟ شما موضوع را داری فردی میکنی و حال آنکه توجه نمی کنی که با حرکت فلان شخص آبروی یک جمع و نهادی مثل صداوسیما میره

  • شمس تبریزی
    جمعه 6 مرداد 1396 - 07:55:19
    پاسخ
    9 0

    شما یک موضوع را توجه نمیکنی. برای مثال کسی که مداح و یا قاری هست باید بداند دیگر متعلق به خودش نیست و هر خبطی که بکنه به پای قرآن و اهل بیتی که مداحشان است نوشته میشه. کسی که میخواد خبط کنه دیگر دلیلی نداره که بر قاری و مداح بودنش اصرار کنه. برود شغل دیگری انتخاب کند. هر دفعه یکی از این جماعت هست که آبروی ما را میبره و عملش موجب تمسخر ما میشه. شما هم اینقدر از این تیپ افراد دفاع نکنید.

  • mim
    جمعه 6 مرداد 1396 - 07:57:50
    پاسخ
    7 1

    الله وکیلی رییس، زندگیمو بیا بگرد، جلو دوربین، پشت دوربین، شمال، جنوب، اونور و اینور همش یه جوره :

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 08:12:39
    پاسخ
    8 1

    قضیه مینو خالقی که همین صدا وسیما هم بر علیه ان و کل حکومت به صورت سیستماتیک تازاند فراموش نشده است به قول دوستان دختران و مادران ایرانی داخل ون ها ... قبلا هم عکس های خیلی از هنرمندان تقریبا همکار این خانم شاید بی حجابتر از ازاده نامداری پخش شد ولی مردم اصلا و اصلا موضع نگرفتند چون به قول معروف جا نماز اب نمیکشیدن و اتفاقا بین مردم احترام بیشتری دارند و خواهند داشت

  • ا.محمدی
    جمعه 6 مرداد 1396 - 08:13:06
    پاسخ
    9 1

    آقای محترم شما که به گفته خودتون ایشون رو نه میشناسید و نه برنامش رو دیدید بهتره سکوت کنید و با دفاع بد خودتون بیشتر به شعور خودتون و مخاطباتون توهین نکنید. فرق بین کاری از روی اجبار انجام دادن و انجام دادن همون کار با میل و رغبت. همین الان دهها خانم در صدا و سیما و سایر ارگانها مشغول هستن و کسی با شغل و نوع پوشششون کاری نداره چون اونها پوشش خودشون رو چوبی بر سر بقیه نمیکنن. مخالفت با پوشش نیست و مخالفت با ریاکاری نیست چرا که کل مملکت رو ریاکاری گرفته بلکه مخالفت با تبلیغ ریاکاریه. کاری که دوست داری انجام بده و خوبی و زشتیش پای خودت اما اگه کار زشتی رو تبلیغ کنی اوضاع فرق میکنه و مشکل این خانم همینجاست.

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 08:18:26
    پاسخ
    10 1

    الان ایشون تافته جدابافته ست؟ بقیه خانم های کشور اگر له بشن مشکل نداره و فقط ایشون نباید له بشه؟ این تتلو بازی ها رو بذارید کنار.

  • بی نام
    جمعه 6 مرداد 1396 - 10:14:16
    پاسخ
    11 2

    نصف متن بي سر و ته شما را خوندم حالم بد شد ديگه نخوندم . منظور شما اينه كه كل جامعه رياكار هستند حتي خود شما؟ مردم ديگه با سواد و آگاه هستند مردم شريف ايران از رياكار و دروغگو و كاسب هاي ريا و دروغ متنفر هستند.

  • زهرا
    جمعه 6 مرداد 1396 - 10:18:32
    پاسخ
    9 5

    اکثر بانوان ایران با اجبار مخالفند

  • لادن
    شنبه 7 مرداد 1396 - 14:20:22
    پاسخ
    11 1

    این خانم با تبلیغ مدام چیزی که خودش قبولش نداره و متهم کردن کسایی که ازش استفاده نمی کنن و پول ذر آئردت از این راه هیچوقت مشابه بقیه خانمهایی که دائم به زور سرشون حچابه و تو پرواز برش می دارن نیست قیاس بسیار بی ربط دفاع بی مورد و ژست روشنفکری

  • بی نام
    شنبه 7 مرداد 1396 - 15:34:03
    پاسخ
    10 1

    دفاع از زهد ریایی

  • قرباني ؟
    یکشنبه 8 مرداد 1396 - 16:59:37
    پاسخ
    3 0

    قرباني؟ قرباني چي هستن ايشون دقيقا؟ قرباني هواي سوئيس شدن؟

  • یاسر
    یکشنبه 15 مرداد 1396 - 04:11:05
    پاسخ
    1 0

    سلان بنظرم اگه بر فرض محال شایدرعایت نکردن حجاب توسط ایشون در یک کشور خارجی قابل توجیه باشه اما این اب جو خوردنش چیه ..ایشون تعادل روانی ندارن وزیر فشار عصبی هستن بنظرم....

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x