ایرنا نوشت: گروهی از دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور ، از وی خواسته اند تا دامادش جرد کوشنر را به دلیل تماس هایش با مقامات روس برکنار کند.

به گزارش هیل، این نامه که تاکنون به امضای 9 نماینده رسیده است، چند روز پس از آن نوشته شده که کوشنر در دو جلسه پشت سر هم در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا حاضر شد و درباره دیدارش با یک وکیل روس در سال 2016 توضیحاتی داد.

در نامه نمایندگان دموکرات به ترامپ آمده است: داماد و مشاور شما جرد کوشنر هم اکنون از سوی رابرت مولر مشاور ویژه تحت تحقیق است. او برای پست بسیار بانفوذی که هم اکنون در اختیار دارد، نامناسب است. از شما می خواهیم که او را فورا اخراج کنید.

«روبن گالگو» نماینده دموکرات که یکی از نویسندگان این نامه است، گفت: چرا او هنوز آنجاست؟ این که او هنوز آنجا شاغل است، مسخره است.

کوشنر در بیانیه ای گفته که وی با هیچ کشور خارجی تبانی نکرده است. وی تاکید کرده که در ماه های گذشته در ارتباط با پرونده ارتباط اطرافیان ترامپ با روسیه همکاری کرده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اخیرا گزارش داد، سال گذشته دو روز پس از آن که جمهوری خواهان ترامپ را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کردند، پسر بزرگ وی دونالد ترامپ جونیور با یک وکیل روسی در برج ترامپ در منهتن دیدار کرد.

ظاهرا قرار بوده از این وکیل روس اطلاعات «مخربی» درباره هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها گرفته شود.

کوشنر و «پال مانافورت» رئیس وقت ستاد انتخاباتی نیز در این جلسه حاضر بودند.

روابط اطرافیان ترامپ با روسیه موضوع تحقیقات اف.بی.آی است. مایکل فلین مشاور امنیتی ملی سابق ترامپ به دلیل آنکه پیش از برگزاری انتخابات آمریکا با سفیر روسیه دیدار کرده و بعدا جزئیات آن را کتمان کرده بود از سمتش استعفا داد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =