خط و نشان جهانگیری برای مانع‌تراشان اجرای اقتصاد مقاومتی

معاون اول رئیس‌جمهور علاوه بر واکنش به مصوبه تحریمی کنگره آمریکا علیه ایران، به ضرورت اجرایی‌شدن اقتصاد مقاومتی و برداشتن موانع از سر راه آن اشاره کرد و گفت: اگر گفته شد که فلان تریبون یا قوه قضائیه یا سازمان بازرسی در کار اخلال ایجاد می‌کند، باید به این حرف‌ها گوش داده شود و (فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی) حرفش، حرف باشد.

به گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری صبح امروز در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفتگوی دولت و بخش خصوصی و استانداران و روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه ما در شرایط پیچیده جهانی و منطقه ای قرار گرفته ایم، گفت: گروه‌های افراطی و لابی صهیونیسم از آغاز شکل گیری جمهوری اسلامی دنبال این بودند که جریان جهانی علیه ایران اجماع کنند و منطقه را با مشکل مواجه کنند.  لابی صهیونیسم در این مدت تاثیرگذار بوده و توانسته است برخی کشورهای اسلامی را علیه ایران با خود همراه کند.

اهم اظهارات اسحاق جهانگیری به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

*شرایط منطقه ای و جهانی روند مخاطره آمیزی را به وضوح نشان می دهد و آمریکا به دنبال این است که جا بیندازد ایران ناقض برجام است و اجماعی در ۱+۵ و جامعه جهانی علیه ایران راه بیندازد که تاکنون نیز موفق نبوده است. در کنار این توطئه ها، آمریکا سعی می کند فضای ایران را فضای پرریسک و بی ثبات نشان دهد.

*هیات نظارت بر برجام توسط شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است. اگر در برجام طرف مقابل اقدامی کند که کمیسیون نظارت تشخیص دهد خلاف برجام عمل کرده، ایران نیز عکس العمل تند نشان خواهد داد.

* ایران چند هزار میلیارد طرح آماده در بخش‌های نفت و گاز، صنعت، حمل و نقل و آب دارد که می‌تواند به دنیا عرضه کند، به غیر از آمریکایی‌ها که ما هیچ‌وقت کار اقتصادی با آنها نداشتیم، اروپا و آسیا مشتاق همکاری با ایران هستند.

*ما باید بر سر مسائل محوری و مشترک توافق کنیم،فرض کنید همه قبول داریم برای عبور از چالش‌ها باید دولت قوی شکل بگیرد؛ پس اگر می‌خواهیم چنین چیزی صورت گیرد، باید همه همراهی کنیم. مثلاً اگر همه توافق داریم که بیکاری یکی از مشکلات کشور است و باید برای رفع آن تلاش کنیم، یکی از لازمه‌های ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری خارجی است. اما وقتی برای سرمایه‌گذاری به ایران می‌آیند، صدای عده‌ای در داخل درمی‌آید و گاهی اوقات نیز دستگاه‌های رسمی کشور که باید میدان‌دار شوند، خود ندای مخالفت برمی‌آورند و شرکت دیگری جرأت نمی‌کند که برای سرمایه‌گذاری وارد ایران شود.

* برای حل مسائل مردم باید به توافق و تفاهم برسیم شورای گفتگوی ملی میان دولت و بخش خصوصی، یکی از این راهکارها برای رسیدن به تفاهم برای موضوعات محوری و مشترک است.

* آقا فرمودند «شما ستاد درست کنید که نافذ کلمه باشد»، اما نافذ کجا بود! مدیرکل خودمان هم مصوبه ستاد مقاومتی را اجرا نمی‌کند! اگر اقتصاد مقاومتی قرار است انجام شود، باید همه به میدان بیایند. اگر می‌گوییم که اراده رهبری در این کار شکل‌ گرفته، نباید کسی با اقتصاد مقاومتی مخالفت کند. اگر گفته شد که فلان تریبون یا قوه قضائیه یا سازمان بازرسی در کار اخلال ایجاد می‌کند، باید به این حرف‌ها گوش داده شود و حرفش (فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی)، حرف باشد.

*دولت دوازدهم به زودی تشکیل می‌شود و امیدواریم که با مشورت‌هایی که شخص رئیس‌جمهور انجام می‌دهد، کابینه خوب و مقتدری شکل گیرد.

*رئیس‌جمهور خود مسئول انتخاب وزراست و برای رسیدن به تصمیم نهایی نیز با افراد، نهادهای مختلف و با رهبر معظم انقلاب اسلامی و هر جا که لازم باشد، مشورت می‌کند؛ اما تصمیم‌گیر نهایی، شخص رئیس‌جمهور است و وزرا را ایشان انتخاب می‌کند. امیدواریم که کابینه جدید قادر باشد با بخش خصوصی رابطه درستی ایجاد کند.

* ما تا پایان دولت وظیفه داریم که با تمام وجودمان کار کنیم و اگر رئیس‌جمهور مصلحت دید، باز با دولت جدید همکاری خواهیم کرد و اگر این مصلحت را ندید، در جای دیگر در پیشبرد امور کمک خواهیم کرد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مای IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
    1 7
    اخر اقای جهانگیری شما که اصلاح طلب هستید مگر می شود که شما به حرف ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و مستضعفین جامعه معتقد باشید گروه خونتان به این سبک و سیاق زندگی نمی خورد شما وقتی می توانید مدعی دفاع از اقتصاد مقاومتی بنمائید که از زیر چتر مفسدان محکوم در اقتصاد و فتنه و زد بندهای سیاسی که نظام را تا لب پرتگاه نابودی بردند حد اقل تبری بجوئید والا لاف زدن برای ماندن در قدرت و فریب افکار عمومی برای رای گیری عمرو عاص هم علی را خانه نشین کرد ایا واقعیت داشت ؟
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    0 0
    مشکل ما در تحریمها واردات اقلام مورد نیاز و صادرات نفت وگاز بود که از قبل آن ضررها کردیم نمونه اش دکل معروف که امیدوارم اون رو تو حافظه بلند مدتت نگه داری
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    0 0
    اگه کیهان و شما طرفداراش بذارین و به همکاری با امریکا و اسراییل در موضعگیری هایتان که همیشه بهاته به دست آنها دادید و مرتبا به گفته هایتان بعنوان برگ برتده استناد میکنند . خاتمه دهید همه چیز ختم به خیر میشود.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    0 0
    متاسفانه یکی از نمایتدگانتان در جلسه ی امنیتی با یکی از امور خارجه گفته من هر چه در این جلسه بگذرد علنی خواهم گفت . خوب با این چنین افرادی امریکا و اسراییل چه نیازی به جا سوس برای اسرار مملکتی دارند.