پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوس‌رانی تهران به انتقادات مسافران: کرایه شبانه با روزانه فرق دارد

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده است چرا کرایه اتوبوس‌های واحد در شب، گرانتر از روز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی مسافران اتوبوسرانی در تهران اعتراض می کنند چرا وضعیت اتوبوسهای شبانه با روزانه از جهاتی مانند سطح کیفی خدمات و کرایه فرق دارد.

مخاطبی به نام حمیدرضا در این باره نوشته: سلام. بیش از یک سال است که شهرداری تهران خدمت رسانی خطوط اتوبوس تندرو brt شبانه را به بخش خصوصی واگذار کرده است. یعنی از ساعت 10 شب تا 6 صبح این خطوط به بخش خصوصی واگذار شده. اتوبوس های شبانه، برخلاف اتوبوس های روزانه، از نوع قدیمی و تک کابین است و این درحالی است که در ساعات شب به دلیل ازدحام جمعیت، اتوبوس ها با فشردگی مسافر مواجهند. کرایه اتوبوس های شبانه نیز سه برابر اتوبوس های روزانه است. پس مسافران شبانه، علاوه بر فشردگی جمعیت، گرما و تاریکی اتوبوس های قدیمی. اختلاط خانمها و آقایان در اتوبوس باید مبلغ گزافی هم بابت کرایه بدهند. فکر می کنم شهرداری باید در این زمینه تجدیدنظر بکند. کافی است بازرسان شرکت واحد، در ساعات 10 12 شب به این خطوط سرکشی کنند تا این مشکل را از نزدیک مشاهده کنند.

اتوبوس‌رانی: کرایه شبانه گرانتر است
در این رابطه، پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به خبرآنلاین گفت:" خطوط اتوبوسهای تندرو brt به صورت شبانه روزی است. تمام نظارت و عمکلرد این خطوط در اختیار سازمان اتوبوسرانی است یعنی نظارت و مدیریت با ماست. آنجایی که بخش خصوصی حضور دارد، فقط در حوزه بهره برداری است. لذا بحث کرایه و اطمینان از سطح کیفی عملکردها تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی است.

او درباره افزایش قیمت کرایه اتوبوسها در شیفت شب گفت: نرخ دریافتی کرایه، طبق مصوبات شورای اسلامی شهر تهران است و طراحی و استفاده از اتوبوس هم بر اساس میزان جمعیتی است که به خطوط در طول شبانه روز مراجعه می کنند. مثلا در طول روز، اتوبوس دو کابینه در هر شیفت کاری، 700 تا 800 نفر مسافر را جابجا می کند. از 10 شب به بعد تا 6 صبح اتوبوس تک کابین به خطوط به کار گرفته می شود. چون هم تعداد مسافر پایین است و هم باید اتوبوسهای دو کابین، اوورهال شده و سوختگیری کنند.

سنندجی درباره تفاوت در کرایه ها در شیفتهای شب با روز گفت: دو نرخ برای جابجایی با اتوبوس در روز و شب مشخص شده. همچنین برای نرخ روزانه هم اگر مسافر از کارت استفاده کند با نرخ کرایه نقدی متفاوت است. یعنی اگر مسافر از کارت استفاده کند قیمت کارت با نقدی متفاوت و نرخ کرایه نقدی بیشتر از کارتی است. به صورت عمومی نرخ کرایه ها امسال نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است. نرخ شبانه هم اینطور است، یعنی نرخ پرداخت با کارت و پرداخت به صورت نقدی متفاوت است. در شیفت شبانه هم افزایشی که داریم حدود 25 درصد بیشتر از نرخ روزانه است. یعنی کرایه نرخ شب با نرخ روز متفاوت است. شما در شیفت شب هم اگر از کارت استفاده کنید نرخ کمتر است. اگر ملاحظه می کنید اختلاف چند برابری بین کرایه کارتی روز و نقدی شب وجود دارد مطمئنا برای این است که مسافر کرایه خود را در شیفت شب به صورت نقد پرداخت کرده است.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    3 1
    هیچ جای دنیا قیمت اتوبوس شبانه روزنه نداره