شهردار تهران گفت: برخی می گویند قالیباف با ثروت مخالف است اما اینگونه نیست در حقیقت من با رانت و ظلم مخالف هستم. این ۴ درصد خلاف منافع ۹۶ درصد عمل می کنند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه جهان آرا اظهار کرد: من همیشه این را در هر محفلی اشاره کردم که افتخارم این است که فرزند انقلاب هستم و خود را مدیون مردم، شهدا و امام می دانم که توانستم از نوجوانی تا جوانانی این فرصت را داشته باشم.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا یک روز قبل از زمان تعیین شده قصد ورود به انتخابات نداشتم. من با دو قطبی کردن مخالف هستم ما یک دوقطبی کردن کاذب داریم و یک دو قطبی که مبنای حق دارد که دوقطبی اشکالی ندارد.

قالیباف گفت: البته قرار نیست همه مردم مثل هم باشند. ممکن است یکی پول دار باشد و یکی در عرصه علمی پیشرفت کند اما باید عدالت وجود داشته باشد و تبعیض نباشد.

اهم اظهارات کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به نقل از خبرگزاری ها و سایت ها بخوانید؛

*من همیشه با مردم زندگی کردم و از وضع مردم با خبر بودم. فقط ۴ درصد از وضع زندگی راضی هستند؛ وقتی نگرش سنجی می کنیم می بینیم این ۴ درصد چه کسانی هستند. برخی می گویند قالیباف با ثروت مخالف است اما اینگونه نیست در حقیقت من با رانت و ظلم مخالف هستم. این ۴ درصد خلاف منافع ۹۶ درصد عمل می کنند.

*باید یکی از موضوعات مهم ما در جامعه مسئله تبعیض باشد. که اگر به آن رسیدگی شود ریشه خیلی از مفاسد سیاسی و اقتصادی کشف خواهد شد.

* از فرهنگ شهدا یادگرفتم خوب به تکلیف خود عمل کرده و وظیفه شناس باشیم. اصولگرایی به عنوان بحث مبنایی که از امام و انقلاب می شناسیم و مردم از ما توقع دارند را باید در این نگاه دنبال کنیم.

*من در انتخابات به خودم فکر نکردم. یکی از اشکالات ما این است که فکر می کنیم می شود سه سال خوابید و یکباره بیدار شد برای انتخابات، درحالی که انتخابات یک علم است و در آن مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و جامعه شناختی مطرح است ما کمپین خوبی را ارنج کردیم اما اصولی را برخی باید انجام می دادند که انجام ندادند.

*من مردی سیاسی هستم؛ هر لحظه ممکن است برای یک فرد سیاسی هر فرصتی ایجاد شود و آن فرد آمادگی داشته باشد. جمع بندی من این بود که در این دوره به عنوان رئیس جمهور میان دوره ای نیایم ولی دوستان ما که تا حدودی در یک اردوگاه هستیم من را متقاعد کردند. همه دوستانی که من برای آنها احترام قائل هستم به من گفتند حضور پیدا کنم. من استدلال خود را برای آنها مکتوب کردم ولی وقتی یکی از دوستان من گفت فکر نمی کنی بین اینکه به وظیفه ات عمل کنی و منافع شخصی خود را در نظر بگیری باید انتخاب کنی. پاسخ دادم اگر همه این تصمیم را گرفتیم من قبول می کنم. من تا روز قبل از انصراف هم به رشت رفتم اما تحت یک گفتگو و حرف های منطقی که البته آن را قبول نداشتم و براساس تحلیل خودم وظیفه مند شدم که کنار بروم.

*در سال 92 همه قول دادند وحدت کنند اما همه توافقاتی که صورت گرفت به هم خورد مجموعه این اردوگاه به این نتیجه رسید که اگر وحدت کرده بودند نتیجه دیگری رقم می خورد. من احساس کردم اینجا باید به وحدت تمکین کنم؛ البته برخی به من گفتند که تو کنار رفتی و آرا تو به سبد رقیب رفت ولی من گفتم اگر بمانم باز می گویند به خاطر همین اردوگاه شکست خورد. تحلیل ما این بود که باید یکی کنار برود و همه به من نگاه می کردند.

*امروز همه فهمیدند وحدت مهم است اما ما چیزهای دیگری هم لازم داریم. اگر من در انتخابات می ماندم یا انتخابات دو مرحله ای بود نظرسنجی ها را نگاه کنید، فاصله ام {با روحانی} حداکثر یک درصد تا یک و نیم درصد بودبه هر حال باید برای یک بار سیاست ورزی خود را عوض کرده و نگاه هایمان را تغییر دهیم تا ببینیم مردم و سیاست ورزان ما کجا هستند.

*{درباره نامه منتشر شده درباره نواصولگرایی}: اصولگرایی واقعا سازمان دارد؟! من هرگز نمی گویم من گفتم من نگفتم من احساس کردم شاید صدای من بیشتر از هزاران و صدها هزار و میلیون ها نفر جوانی که به رفتار سیاسی ما نگاه می کنند شنیده شود.

*{درباره اینکه آیا قصد رهبری جریان اصولگرایی را دارد}: هرگز. من دیدم جوانان هیچ میدانی ندارند و اگر حرفی داشته باشند نمی توانند جایی آن را بزنند. سعی من این بود که انصاف به خرج دهم و در ابتدای نامه هم به آن اشاره کردم. پدیده تکرار چه خوب چه بد خوب است. علم مدیریت به ما می گوید که در عرصه کار اقتصادی خوب است در بازار سیاست هم اینگونه است. ما چندین عدم موفقیت داشتیم چرا برنمی گردیم به این عدم موفقیت ها نگاه کنیم؟ من نه تنها ادعای رهبری این گروه را ندارم بلکه معتقدم این به خواست عمومی جامعه تبدیل شده که بدنه اصولگرایی در کجا قرار دارد؟ من با این نامه خواستم این مسئله را به گفتگو بگذارم.

*ما کجا باید حرف بزنیم. اصولگرایی خود انتقادی ندارد. مردم وقتی قانع شوند پای کار می آیند مبانی اصول فقط برای ما نیست و نباید مبانی انقلاب را به نام خودمان مصادره کنیم. در اردوگاه اصولگرایی حرف از انقلاب بیشتر زده می شود اما مسئله اصلی این است که آیا به همان اندازه که حرف می زنیم عمل هم می کنیم.ما باید بنشینیم ۵۰ نفر ۱۰۰ نفر به ما بگویند این کار را بکن این کار را نکن؟! این که نمی‌شود.

*{ درباره اینکه بهتر نبود به جای انتخابات لیست شورای شهر می دادید}؛ چرا وقتی به جریان انقلاب انتقاد می کنید شخص قالیباف را می بینید. اگر به حرف اینها گوش ندهیم می گویند سرکشی، اگر گوش کنیم که باید جواب افکار عمومی را بدهیم. من اصلا قصد نداشتم شهردار شوم معتقدم چرخش مدیریت لازم است. من حتی برای دور سوم داوطلب نبودم که شهردار شوم. پس آیا با این حال برای پیروزی یک جریان باید می گفتم لیست شورای شهر می دهم که شهردار آن باشم!؟ یا اینکه به من بگویند بیا لیست شورا بده کس دیگری را به جای شهردار قرار می دهیم. اگر من لیستی را گفتم و شهردار نبودم نمی توانم اعمال نفوذ کنم.

*این یعنی چه که یکی از دوستان ما می گوید مانیفست اصولگرایی را ما نوشتیم و خودمان هم آن را تغییر می دهیم. فقط ما نیستیم که حرف انقلاب اسلامی را می زنیم. زد و بندهایی پشت پرده هست که مردم را نمی بیند.

*گفتمان ما اصولگرایی است نه به عنوان گرایش سیاسی بلکه به عنوان گفتمان انقلاب، ما امروز به توان موشکی خود افتخار می کنیم اما عمق استراتژیک ما قلب مردم است و حتما مستضعفین اولویت دارند. اسلام فقاهتی، استقلال و عدالت مبنای کار ماست.

*هترین عملکرد آن است که حرف و عمل به هم نزدیک باشد. ما از گفتار و حرف انقلابی خجالت نمی کشیم. ما باید شعار مرگ بر آمریکا را بدهیم اما مصداق عملی آن کار است، حزب اللهی کسی است که گره ای از مشکلات مردم باز کند.

* در دوره مدیریت من فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب کم شد. در تهران ۶ سال است تصمیم گرفتیم در واحد فرسوده هیچ کس پولی به شهرداری پرداخت نکند و صد درصد آن رایگان باشد در کار انقلابی باید هم به مسجد برسیم هم به سینما برسیم. گفتند سینما آزادی را بسیجی ها آتش زدند چون با سینما مخالف هستند اما من به مردم می گویم سینما آزادی را روحیه بسیجی ایجاد کرد.

*{درباره رابطه خود با حزب اللهی ها}: در نامه ام نوشته شد که خطابم همه انقلابی گری هاست اما هر کس پیشتاز تر است اجر بیشتری می برد و من هم توقعم از آنهاست. اینها یک زمانی فکر می کردند من التقاطی حرف می زنم آنها تقصیری نداشتند تقصیر را انهایی داشتند که مطالب را به آنها منتقل می کردند و همه مسائل را منتقل نمی کردند شاید من خودم و یا مشاورانم هم در این امر تاثیر داشتیم.

*توفیق بود که در شهرداری نگاه جدیدی داشته باشم. رویکرد ما در شهرداری اجتماعی و فرهنگی بود. سعی کردیم همان تعریفی که از ارتقا سطح زندگی داریم را پیاده کرده و به مسائل آموزشی و تربیتی توجه کنیم ضمن اینکه مسائل زیرساخت شهری مورد توجه قرار گرفت. نصف زیرساخت های شهر در این دوره ساخته شد و فضای سبز دو برابر شد. در شرایطی که دو تحریم یکی خارجی و یکی در دولت های نهم، دهم و یازدهم را داشتیم، کارنامه ما قابل دفاع است؛ البته جای نقد نیز وجود دارد. حتما ما اشکالاتی هم داشتیم اما حرف من این است که بی انصافی نکنید.

* هرجا به عنوان یک خدمتگزار مدیر شدم گذشته را اینگونه نقد نکردم که یک ویرانه را تحویل گرفتم. آنهایی که می خواهند من را نقد کنند به من خواهند گفت که اگر با دولت ارتباط بهتری را برقرار می کردم شهر منفعت بیشتری را می برد البته من تلاش زیادی کردم اما در این بخش موفق نبودم.

*آماده هستم در خدمت منتقدان باشم اما اصل بحث ها سیاسی است. اگر نقد می کنند و می گویند آوار برداری می کنند باید به آنها گفت اگر این آوار برداری است شما آوار برداری هم نمی توانید بکنید چه برسد به اینکه کار انقلابی کنند.

*{درباره اینکه بعد از شهرداری چه خواهید کرد؟}: عنصر فعالی هستم و نمی توانم یک جا بنشینم. من آدم سیاسی هستم و ممکن است جمع کارهای سیاسی و حزبی و خدمات اجتماعی را داشته باشم.

*{ درباره عملکرد کرباسچی، احمدی نژاد و خودش}: طبق نظرسنجی ها، مردم اول از من رضایت دارند و بعد از ان به کرباسچی و احمدی‌نژاد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    4سال دیگه بیا اگر فاصلت فقط1درصد بود تا معنی فاصله را ببینید
    • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      46 6
      اگه بازم کاندید بشه دیگه ابرویی براش نمیمونه
  • بی نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    یک مسئولیتی چیزی بدهید به ایشان ول کن نیست
    • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      30 4
      لایک
  • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    56 7
    اگر مجلس و شورای شهر قوی داشتیم الان جای خالیباف پشت میله های زندان بود نه بیاد سیمای میلی توی یه برنامه ضد اصلاح طلبی بشینه و به دروغاش ادامه بده
  • بی نام A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    36 6
    به دکتر سر بزنی بد نیست.
  • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    این روزا انتقاد از احمدی نژاد به یه عادت تبدیل شده
    • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      منفی ها رو ببین
  • زنوز DE ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    شتر در خواب بیند ازونا ازونا
    • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      25 4
      این در بیداری هم رویا میبینه بابا
  • ایلیا GB ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    95 16
    مردم اول از من راضی‌اند بعد احمدی‌نژاد. خود این جمله خیلی خنده داره،،، این رو باید از مردم تهران پرسید از شهردار بودن شما در این ۱۲ سال راضی هستند یا نه
    • بی نام A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      32 5
      ۴سال قبل،تو تهران ۵۰۰ هزارتا رای اورد این دوره روحانی حدود ۵‌ملیون تو تهران رای داشت خودت حساب کن
  • بی نام A1 ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    16 2
    دارم به یه نتایجی میرسم .....
    • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      11 0
      روشن تر میگفتی برادر
  • بی نام BE ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    24 6
    سنگ پای قزوینه
  • بی نام A1 ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    20 3
    اصولگراها باید تغییر روش بدهند و افراد باشخصیت تری رو به مسئولیت های بالا بگمارند. وگرنه با این حرفهای پوچ و بی خاصیت فقط مردم رو بیشتر زده می کنند.
  • بی نام A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    34 4
    این حجم از توهم حیرت آوره
  • امیر IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    17 19
    تیترهای شما نشان دهنده کینه ای است که دائم نسبت به قالیباف زبانه می کشد در به متن خودتان نگاه می گردید می فهمدید که قالیباف گفته مردم به ترتیب از من، کرباسچی و احمدی نژاد راضی اند در تیتر آورده اید که مردم اول از من و بعد از احمدی نژاد راضی اند خداوند شما را هدایت کند
  • بی نام A1 ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    29 6
    لازم شد با تتلو یه عکس یادگاری داشته باشی اقای نیم درصدی
  • بی نام A1 ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    28 10
    اين آقاي دائم الكانديد خيلي متوهم و مغرور است ، مردم تهران بي صبرانه منتظر رفتن ايشان از شهرداري هستند گرچه عملكرد بسيار بد ايشان در تهران قابل جبران نيست
  • بی نام IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    16 5
    همه اين حرفها را زديد و دست آخر هم مجبور به كنار كشيدن شديد چون خودتان هم از نتيجه اين نوع صحبت كردن باخبر بوديد. چند وقت سكوت كنيد و مطالعه. بعدا هم حرفهاي جديد بزنيد لطفا
  • امیرهوشنگ IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    29 8
    شما دقیقا یک درصد فاصله داری اما با کی؟ آفرین با "تتلو" هنرمند ارزشی و سلبریتی اصولگرایان
  • علی یاوری IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    14 5
    ولش کنید گناه داره اگه شما هم چندین بار مورد بی لطفی مردم قرار می گرفتین اینجوری می شدین
  • بی نام IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    20 6
    ببخشید اون مردم مورد نظر جناب قالیباف رویهم چند نفرند؟
    • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      13 5
      4 درصدی ها دیگه
  • بدون نام ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    17 5
    يا امام زاده بيژن ، اعتماد بنفسشو
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    12 5
    من توصیه به سکوت تان میکنم
    • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      10 3
      تازه شروع کرده
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    22 4
    چه اعتماد به نفسى چون هم خوشگلى وهم بورى
  • حمید IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    24 4
    آقا مرغ ایشون هنوز یه پا داره ها 4 درصد و 96 درصد آقا الیاس هم احتمالن جزو 4 درصدی هاست