۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳
بازار خودروهای وارداتی هم‌چنان متلاطم

قیمت خودروهای وارداتی همچنان بالا می‌رود و این در شرایطی است که در حدود سه هفته از بسته شدن سامانه ثبت‌سفارش خودرو می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از همان ابتدای انتشار اخباری در خصوص بسته شدن سابت ثبت‌سفارش خودرو، فعالان بازار تحلیل می‌کردند که احتمالا در روزهای پس از این اتفاق، قیمت‌ها بالا خواهد رفت؛ چراکه این امر منجر خواهد شد به این‌که عرضه و تقاضا در بازار به‌هم بریزد.

حال چند هفته‌ای از این تصمیم می‌گذرد و برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت خودروهای وارداتی در حدود 5 تا 7 درصد گران‌تر شده است. البته بنا به روایت نمایشگاه‌داران خودرو، این افزایش قیمت‌ها بیشتر در خصوص خودروهایی دیده می‌شود که در بازار متقاضی و طرفدار بیشتری دارد.

پیش از این، مقامات دولتی، علت بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات خودرو را آمارگیری فصلی و بارگذاری تعرفه‌های واردات خودرو اعلام کرده بودند. علی علی‌آبادی فراهانی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفته بود: «سایت ثبت سفارش خودرو به‌دلیل آمارگیری فصلی و همچنین بارگذاری‌ تعرفه‌های واردات خودرو مدتی است که بسته شده و به محض پایان یافتن کارهای مذکور مجددا سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو باز می‌شود.»

وی متذکر شده بود: «آمارگیری ثبت سفارش واردات کالا و به خصوص واردات خودرو هر سه ماه یک‌بار انجام می‌شود و هم‌اکنون در حال آمارگیری ثبت سفارش واردات خودرو در سه ماهه ابتدای سال هستیم و از آنجا که باید کار تغییر بارگذاری واردات خودرو و سایر کالاها را از سامانه ثبتارش به سامانه جامع تجارت انجام دهیم،‌ کار آمارگیری کمی بیش از معمول طول کشیده است.»

علی‌آبادی تصریح کرده بود: «زمان دقیق باز شدن سایت را فعلا نمی‌توانم اعلام کنم، ولی ممکن است کارها تا دو یا سه هفته دیگر هم به طول بینجامد.»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =