اعتراض شهروندان به تبلیغات روی اتوبوس‌های واحد/ مدیرعامل شرکت واحد تهران: شهر زیباتر شده!

برخی مخاطبان سرویس مشکلات مردم در اعتراض به تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها گلایه خود را طرح کرده‌اند و مدیر عامل اتوبوس سرانی تهران پاسخ آنها را داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تاکنون چند بار مشاهده شده برخی از مخاطبان در سرویس مشکلات مردم گلایه کرده اند چرا روی بدنه و حتی شیشه های اتوبوس های واحد، تبلیغات چسبانده شده. البته قانون راهنمایی و رانندگی در این باره، عنوان کرده که پوشاندن شیشه ها غیرقانونی است.(اینجا)

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره می نویسد: آقا این اتوبوسرانی بی آر تی مسافراشو چند فروخته که تمام اتوبوس رو تمام صفحه تبلیغاتی کرده. حتی روی شیشه ها که خیلی مزاحمه و چشم درد میگیریم. کم مونده این تبلیغات رو روی صورت مسافرا هم بچسبونن. بعد آقای قالیباف و شورای شهر دم از کرامت انسان ها میزنند اینها تمام بیت الماله آقا بیت المال که دارن حرام میکنن. کی باید رسیدگی کنه؟؟

مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می دهد چسباندن تبلیغات تجاری روی بدنه اتوبوسها، بدل به مسئله ای عادی شده.

داخل اتوبوس خط BRT در تقاطع خیابان ولی عصر و جمهوری تهران

چسباندن این برچسبهای تبلیغاتی در بدنه اتوبوس و تاریکی در فضای درونی اتوبوس ها به حدی است که بعضا در ساعات صبح و عصر، شناسایی خیابانهای اطراف و محل پیاده شدن برای مسافران، سخت و در شب هم غیرممکن می شود.

جالب اینجاست تبلیغات روی بدنه اتوبوسها، در تمام سطوح خودرو کشیده شده و شیشه و در و همه جا را پوشانده است.

تبلیغات روی یکی از اتوبوس های خط شمال-جنوب تهران

حتیجالب اینجاست که علاوه بر اتوبوسها، روی بدنه واگنهای مترو هم یکسره تبلیغات تجاری برندهای خارجی پوشانده شده و تابلوهای تبلیغاتی شرکتهای خارجی در زیر زمین تهران هم جابجا می شود.

پاسخ مدیرعامل شرکت واحد به انتقادات
پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در پاسخ به این گلایه شهروندان می گوید: تبلیغات روی بدنه اتوبوسها در همه دنیا، نمونه هایی دارد. این که از داخل اتوبوسی که تبلیغات روی آن چسبانده شده، بیرون دیده نمی شود، را قبول نداریم. می توانید اتوبوسهای دو. کابینه را از داخل بینید. اگر عرض اتوبوسها را محاسبه کنید حدود دو سوم بدنه، شیشه است. در تبلیغاتی که می شود، قطعا همه قوانین و مقررات رعایت شده و این که برخی می گویند مقررات رعایت نشده هم نیست.
او در ادامه گفت: ضمنا باید این را هم گفت که شرکت واحد اتوبوسرانی نقشی در تبلیغات ندارد و سازمان زیباسازی شهرداری تهران به لحاظ تهیه محتوا و تبلیغات در شهر تهران نقش اصلی را ایفا می کند و اگر هم مردم معترض باشند طبعا ما نباید پاسخ بدهیم.
سنندجی به جلوگیری از تابش نور شدید خورشید از ورای برچسبهای تبلیغاتی به داخل اتوبوس به عنوان نقطه مثبت یاد کرد و گفت: این را هم می شود در نظر گرفت چون در مقطع تابستان هستیم، تبلیغات روی شیشه اتوبوس باعث می شود نور خورشید مردم را داخل اتوبوس اذیت نکند. این مسئله مانند همه مسایل، دو صورت دارد، نیمه پر لیوان می گوید این تبلیغات هم شهر را زیبا کرده و دارای نقاط مثبت است و در نیمه خالی لیوان هم می شود ایراد گرفت.
46231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    7 3
    آقا میشه انتقادهای مردم را به مدیران شرکت واحد منتقل نکنید؟ چون جواب های سربالایی که به این انتقادها میدن از توهین هم بدتره