ایرنا نوشت:رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی اصلاح طلبانه بود که در پاسخ به مطالبات مردم به پیروزی رسید که باید با حفظ شور و نشاط ، با امید به آینده و بهبود شرایط ، به جلو حرکت کنیم.

محمدرضا عارف در جمع اصلاح طلبان استان، با اشاره به حوادث سال 88 و سال های اول دهه 90، اظهار کرد: رقبا در تلاش بودند تا با استفاده از این فضا آخرین میخ تابوت اصلاحات را بزنند، اما از آنجا که اصلاحات ریشه در انقلاب داشته و قهر در آن معنا ندارد اصلاح طلبان با وجود فضای سرد و تحرک حداقلی با بهره گیری از تجارب گذشته به میدان آمدند.

وی با اشاره به موفقیت های دولت اصلاحات، گفت: در سال 84 که اصلاحات، دولت را تحویل داد تمامی شاخصه ها در سه دهه گذشته برجسته و خاص بود و با برنامه سوم توسعه کشور وارد مرحله جدیدی می شد که زمینه ساز برنامه های توسعه ای بعدی بود، اما به رغم همه این دستاوردها و وجود برتری سیاسی، اصلاحات در نهایت در عرصه سیاست شکست خورد.

عارف با بیان اینکه اصلاح طلبان با درس گرفتن از این شکست مسیر عقلانیت را با تأکید بر انسجام و همگرایی طی کردند، گفت: بر این اساس بود که احزاب و شخصیت های مختلف اصلاح طلب گردهم آمدند گرچه اختلاف نظر داشتند، تلاش کردند به یک خرد جمعی برسند به رغم آنکه کار سختی بود اما یک گفتمان از آن خارج شد.

وی با تأکید بر وحدت، آن را در هر شرایطی لازمه موفقیت اصلاح طلبان دانست و گفت: گرچه در برخی جاها هزینه دادیم ولی برای حفظ انسجام بود و ما باید برای پیروزی و کم کردن زاویه ایجاد شده اصلاح طلبان می بایست این مسیر عقلانیت را طی می کردیم.

عارف تشکیل فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی را یکی از دستاوردهای مهم اصلاح طلبان خواند .

وی ، ادامه مسیر در مرحله دوم حرکت را راهبرد بعدی اصلاح طلبان دانست و گفت: در انتخابات 24 خرداد 92 اصلاح طلبان ائتلاف با اعتدالیون را قبول کردند و سبب شدند تا این مسیر ادامه پیدا کند که در نهایت به تشکیل شوراهای اسلامی شهر منجر شد، البته اصلاح طلبان هزینه زیادی را در برخی موارد داشتند اما برای حفظ آرامش و عقلانیت می باید این کارها انجام می شد.

عارف با اشاره به تشکیل کابینه دوازدهم ، گفت: گرچه نمی توان به صراحت کابینه را کابینه اصلاحات خواند ولی با توجه به منش و روش دکتر روحانی که اصلاح طلبانه بوده، کابینه بدون شک منبعث از مشی اصلاحات است.

وی با یادآوری انتخابات اخیر با تأکید بر پرهیز از هرگونه انشعاب میان اصلاح طلبان در فعالیت های خود، افزود: ما برای حفظ انسجام به برخی شهرستانها اجازه دادیم تا به منظور حفظ وحدت و جلوگیری از لطمه به کاندیدای اصلی ریاست جمهوری در صورت لزوم کاندیدایی برای شورای شهر و روستا معرفی نکنند که با این وجود خوشبختانه در کل استانهای کشور مشی اصلاح طلبان رأی آورد و در کلانشهرها اکثریت کامل با اصلاح طلبان بود.

عارف ، تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان را یکی از عوامل اصلی در پیروزی اصلاح طلبان خواند و گفت: تشکیل این شورا گام مهمی در تقویت فعالیت اصلاح طلبان بود البته فعالیت جبهه ای مادام العمر نیست و باید به تقویت حرکت احزاب منجر شود ، در این شیوه منتخبین خود را مسئول به پاسخگویی نمی دانند اما با تبیین و تقویت جایگاه احزاب پاسخگویی اولویت اصلی خواهد بود.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت عملکرد شورای پنجم از سوی منتخبین اصلاح طلب، گفت: نتایج فعالیت شوراها به لحاظ ساختاری زودتر نتیجه می دهد لذا باید اصلاح طلبان در شوراها نهایت دقت لازم را به خرج دهند تا به ادامه طی مسیر و استقبال از اصلاح طلبان منجر شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =