مدیر کل گمرکات استان ایلام از حل مشکل معطلی ۴۰۰ کامیون هندوانه صادراتی در مرز مهران با رایزنی مسئولان گمرک و مقامات استانی با طرف عراقی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین،محسن مصطفایی با بیان این مطلب به دلایل معطلی هندوانه‌های صادراتی ایران در مرز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه قوانین و مقررات گمرکی کشور عراق در مواقعی بدون اطلاع قبلی تغییر می‌کند، لذا صادرکنندگان ایرانی به خصوص صادرکنندگان میوه و مواد غذایی در مرز دچار مشکلاتی می‌شوند و این موضوع موجب معطلی کالاهای صادراتی ایرانی می‌شود.
مصطفایی ادامه داد: هم اکنون این مشکل برطرف شده و تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در مرز مهران به حالت عادی برگشته است. البته گفت‌وگوهای متعددی با طرف عراقی داشتیم تا از اجرای قوانین و مقررات لحظه‌ای خودداری کنند و مسئولان گمرک عراق در مرز مهران نیز به این مشکلات پی برده و قول داده‌اند تا از تکرار این‌گونه قوانین و مقررات خودداری شود.
مدیر کل گمرکات استان ایلام اظهارکرد: تشریفات ترخیص کالاهای صادراتی هم اکنون در گمرک مهران در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود و با توجه به رایزنی‌های مسئولان گمرک و مقامات استانی با طرف عراقی مشکلات در گمرک عراق نیز کاملا برطرف شده و تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی طبق روال عادی انجام می‌شود.
 بیش از ۴۰۰ کامیون میوه و تره‌بار و عموما هندوانه در مرز مهران در گرمای بیش از ۵۰ درجه در انتظار ورود به کشور عراق بودند که مشکل ورود آنها با رایزنی مسئولان گمرک و مقامات استانی با طرف عراقی حل شد.

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    11 0
    صادر كردن كالاهاي امثال توليدات ژاپني هنر است در انصورت كاميونهاي ما رو معطل نمي كنند كه هيچ منت كشي هم مي كنند،
  • خسرو A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    1 0
    چرا مسئولین جواب این بی برنامه گیهای دولت عراق با اقتدار نمیدهند؟