ایسنا نوشت: نائب رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان از خواسته اصلی جریان اصلاحات از دولت گفت.سخنگوی حزب کارگزاران نیز گفت: احمدی‌نژاد محصول فروپاشی اصلاح طلان و اصولگرایان بود.

موسوی لاری در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله مروارید در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کمیته بررسی عملکرد شورای عالی سیاست گذاری اظهار کرد: این کمیته در حال جمع آوری اطلاعات از شهرستان‌ها و استان‌ها و احزاب است تا بر اساس اطلاعات به دست آمده نتیجه گیری شود.

وی همچنین درباره کمیته تعامل با رییس جمهور و نتیجه تعامل‌ها برای چینش کابینه دوازدهم نیز گفت: این کارگروه یک جلسه با رییس جمهور داشت که مباحث کلی در آن جلسه مطرح شد اما وارد مصادیق نشدند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه باید ببینیم رییس جمهور چه تصمیمی درباره کابینه می‌گیرند، گفت: بالاخره طبیعی است که همه آنچه مورد نظر گروه‌ها، تشکل‌ها و سازمان‌های مختلف اجتماعی بوده در مقدورات آقای رییس جمهور هم نبوده است.

وی با اشاره به حدس و گمانهایی که درباره وزرای کابینه دوازدهم زده می‌شود، گفت: لزوما بر روی گمانه‌ها نمی‌شود داوری کرد. شاید همین افراد مطرح کارکرد مناسب‌تری نسبت به همتایان پیشین خود داشته باشند ولی با کلیت این حرف موافقم که برخی از وزرای پیشنهادی فعلی ضعیف هستند.

موسوی لاری سپس تاکید کرد: باید منتظر بود ببینیم خروجی لیست چه می‌شود. هنوز برخی وزارتخانه‌ها مثل آموزش و پرورش به نتیجه نرسیده باید دید چه کسی به مجلس معرفی می‌شود.

وی درباره اینکه گفته می‌شود دو نظر در مورد سهم خواهی وجود دارد یک طرف می‌گویند سهم‌خواهی حق اصلاح طلبان است و عده‌ای مخالف هستند، گفت: سهم خواهی چیز مناسبی نیست که بگویند ما حمایت کردیم پس سهمیه ما را بدهید ولی راهنمایی و نظر مشورتی و توجه به مطالبات مردمی نکاتی است که اصلا طلبان باید مطرح کنند.

موسوی لاری در پایان تصریح کرد: اتفاقا جریان اصلاحات با مشی ای که دارد به دولت گفته است ما سهم نمی‌خواهیم ولی شما در چارچوب آرای مردم حرکت کنید بهترین نظر را دادند.

احمدی‌نژاد محصول فروپاشی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بود

همچنین سیدحسین مرعشی در نشستی که با حضور جمعی از اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی جهت تبیین مواضع حزب کارگزاران سازندگی برگزار شد، با اشاره به سخنان امروز غلامرضا مصباحی مقدم و برائت جستن از محمود احمدی‌نژاد گفت: ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است.

وی ادامه داد: با بخشی از حرف‌های ایشان موافق هستم که آقای احمدی‌نژاد محصول و مطلوب اصولگرایان نبود. آقای احمدی‌نژاد یک فروپاشی سیاسی در سال 84 در جبهه اصلاحات و اصولگرایان بود.

سخنگوی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد از این فرصت استفاده کرد اما مسوولیت سکوت در مقابل تخلفات او و برخورد نکردن مجالس اصولگرا با تخلفات ایشان بر گردن آنهاست. در عین حال مسوولیت قوه قضاییه در برابر تخلفات آقای احمدی‌نژاد قابل توجیه نیست و کشور ما در این دوران ضررهای چندصدمیلیاردی کرده است. اگر مردم ایران بخواهند یک بار دیگر به اصولگرایان اعتماد کنند، آنها باید در برابر سکوت مقابل احمدی‌نژاد از ملت ایران عذرخواهی کنند، شاید مردم اینگونه آنها را ببخشند.

مرعشی همچنین تصریح کرد: به رسمیت یافتن کار شورای شهر تهران نزدیک می‌شویم. موضع حزب کارگزاران تقویت شورای پنجم در همه ابعاد است و ما فکر می‌کنیم ترکیب شورای شهر در تهران ترکیب مناسبی از نیروهای باتجربه، جوان و خوش فکر است.

وی با بیان اینکه شورای خوبی تشکیل شده است، افزود: انشاءالله شورای سالمی خواهند ماند و انشاءالله در انتخاب یک شهردار نیرومند به ادامه مطلوب شهر تهران به عنوان پایتخت ایران بزرگ کمک می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین اظهار کرد: در پروسه انتخاب شهردار نیز فعالیت شورا معقول، منطقی و خوب بوده و ترکیب ابتدایی هفت نفره شخصیت‌های موثر و مطلوبی بودند و در حال حاضر هر کدام از 5 نفر باقی‌مانده که انتخاب شوند می‌توانند شهردار خوبی برای پایتخت باشند.

مرعشی تاکید کرد: مسوولیت شهرداری بعد از حاکمیت یک‌سویه اصولگرایان و خلع مدیریت اصلاح‌طلبان در این حوزه کار بسیار سختی است. اصلاح سیاست‌هایی که بتواند محیط زیست شهری را به محیط مطلوبی تبدیل کند و بدون فضافروشی و شهرفروشی این اتفاق بیفتد، مسوولیت بسیار سنگینی است که متوجه شهردار و شورای پنجم است.

سخنگوی حزب کارگزاران یادآور شد: سیاست حزب کارگزاران در این رابطه این است که همانطور که جبهه‌ای پیروز شدیم، باید نگاهمان به مسائل تهران، شورای شهر و شهرداری نیز جبهه‌ای باشد. هر نوع نگاه تنگ‌نظرانه وحدت جبهه اصلاحات را دچار خدشه می‌کند. بنابراین نگاه حزبی وجود ندارد و نگاه ما در مجموعه جبهه‌ای است که احزاب و شخصیت‌های شناخته‌شده‌ای دارد و در دوران انقلاب، سازندگی، اصلاحات، عزلت و اکنون در دوران تدبیر و امید فعالیت داشته و فکر می‌کنیم این نگاه جبهه‌ای می‌تواند امیدبخش باشد.

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =