۱ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

دقیقا به این خاطر که امروز نه "شهادت" و نه "ولادت" حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست می خواهم یادی کنم از آن بزرگ بانوی جهان.

مدتی پیش نیاز شد تا درباره بحث دعا و استجابت دعا تحقیقی انجام دهم؛ اتفاقا به موارد جالبی هم برخوردم.

البته مباحث زیادی درباره شرایط اجابت دعا مطرح شده که؛ مثلا نمی شود یکی به هم نوعش ظلم کند و حق الناس را رعایت نکند اما انتظار اجابت دعایش را داشته باشد. این مسایل مشخص است و نیازی به تکرار آن نیست.

یا این که اصلا در بسیاری موارد صلاح انسان بر انجام کاری نیست و اگر خواست ما از طرف خداوند برآورده نمی شود حتما خیری در آن است.

***

بیشتر دعای ما و شاید خالص ترین آن مربوط است به دعا برای بهبود و شفای بیمارانی که دچار بیماری های سخت و طاقت فرسا هستند.

الان می رسیم به لید مطلب و یادی از بانو حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ آن حضرت در جمله ای که در منابع معتبر ذکر شده درباره بهترین زمان استجابت دعا فرموده اند:" از پدرم پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم ) شنيدم كه مى فرمود:در روز جمعه ساعتى است كه هر كس در آن ساعت دعا كند و از خداوند حاجت و نياز خود را مسئلت نمايد، شك نيست كه حاجتش بر آورده خواهد شد."

فاطمه (سلام الله عليها) فرمود: "به پدرم عرض كردم : آن ساعت چه ساعتى است ؟"

فرمود:

"آن گاه كه نصف خورشيد وقت غروب در دامنه افق مشخص شد، لحظه استجابت دعاست "

فاطمه زهرا (سلام الله عليها) پس از آن به غلام خود دستور مى داد تا بر فراز بام قرار گيرد، و همين كه وقت غروب آفتاب فرا رسيد، حضرتش را با خبر نماید تا دعا كند.(1)

***

اگربیماری دارید که از درمانش توسط پزشکان نا امید شده اید چه جایی بهتر از محضر خدا و چه زمانی بهتر از غروب آدینه که یکی از بهترین بهترین های عالم بانو فاطمه زهرا سلام الله علیها نوید اجابت دعا را در این وقت عزیز داده؛التماس دعا...


***

(1)کتاب سيماى فاطمه زهرا(سلام الله عليها) در قرآن و عترت ، ص 99.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =