۰ نفر
۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴

سونی در نمایشگاه بازی‌های ویدیویی ای.تری اعلام کرد یک آپدیت نرم‌افزاری جدید، قابلیت پخش 3بعدی را برای کنسول بازی پلی‌استیشن3 فراهم می‌کند؛ البته برای 3بعدی دیدن باید از عینک‌های مخصوص استفاده کرد.

ابوالفضل کریمی: سونی از کنسول‌های بازی‌ نسل بعد خود که تصمیم دارد تا 12 ماه آینده عرضه کند، رونمایی کرد. در پلی‌استیشن جدید، تکنولوژی سه بعدی نقش کلیدی خواهد داشت.

در نمایشگاه بازی‌های E3 که این روزها در کالیفرنیا برگزار می‌شود، سونی طرح‌های خود را برای پلی‌استیشن3 و کنسول بازی دستی PSP مطرح کرد. این شرکت اعلام اخیرا کرد یک آپدیت نرم‌افزاری را طراحی و آماده کرده که تمام 35 میلیون دستگاه پلی‌استیشن فروخته شده تاکنون را برای پذیرفتن فناوری سه بعدی آماده کرده است.

به گزارش بی.بی.سی، این شرکت هم‌چنین جزئیات کنترل‌گر بازی جدید خود را به نام پلی‌استیشن Move ارائه کرد و نمونه‌ای از بازی Killerzone 3 را به نمایش گذاشت که یک بازی سه بعدی اکشن با سرعت بالاست.

کازو هایرای، سخنگوی سرگرمی‌های کامیپوتری سونی در این باره گفت: «ترکیب بازی‌های سه بعدی و کنترلگر حرکت جدید می‌تواند بهترین تجربه از بودن در درون بازی را به شما بدهد. در حقیقت همان کاری را که آواتار با فیلم‌های سه بعدی کرد، Killerzone 3 با دنیای بازی‌ها خواهد کرد».

تکنولوژی سه بعدی موضوعی است که بیش‌ از همه در نمایشگاه E3 در مورد آن صحبت شده است. البته لازم به ذکر است که در بازی‌های سونی شما لازم است عینک‌های سه بعدی به چشمتان بزنید، اما در کنسول دستی سه بعدی DS نینتندو نیازی به این عینک‌ها نیست.

سونی هم‌چنین اعلام کرده که نسخه سه بعدی جدید بعضی از بازی‌های محبوب پلی‌استیشن 3 را نیز به زودی ارائه خواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین خبرهای سونی، ارائه کنترلگر حرکت جدید این شرکت است که قرار است در تاریخ 15 سپتامبر / هفته آخر شهریورماه به قیمت 33 دلار به فروش برسد. اما غافل‌گیری اصلی زمانی بود که Valve اعلام کرد تصمیم دارد Protal 2 را برای پلی‌استیشن 3 ارائه کند.

گابل نیوول از بنیانگذاران والو در این باره گفت: «سونی ثابت کرده است که پلی‌استیشن 3 محبوب‌ترین پلت‌فورم در بین تمام کنسول‌های بازی است. درست است که سه سال پیش، من یکی از سخت‌ترین منتقدان سونی بودم، پلی استیشن 3 را یک فاجعه می‌دانستم و حتی پیش‌بینی کرده بودم که نینتندو نسل بعدی بازی‌ها را خواهد برد؛ اما اکنون خوشحالم که Portal2 را برای پلی‌استیشن 3 اعلام می‌کنم و معتقدم با پشتیبانی Steamworks ، این بهترین نسخه کنسول بازی خواهد شد».
Portal 2

اولین بازی تیراندازی و معمایی Valve قرار است در سال 2011 / 1390 برای کامپیوترها، Xbox 360 ، PS3 و مکینتاش ارائه شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 69578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۹
    0 1
    اين خبر خيلي قديمي است
  • علیرضا IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    0 0
    عالی بود