برق تولیدی نخستین نیروگاه خورشیدی خانگی در سنندج وارد مدار شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: برق تولیدی اولین نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری یک مشترک خانگی با ظرفیت تولید ۵ کیلوووات از اواخر هفته گذشته وارد مدار شده است.

محمد مصطفی نجفیان با اشاره به واردمدارشدن برق تولیدی نخستین نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری یک مشترک خانگی درسنندج به خبرنگار خبرآنلاین گفت: این نیروگاه به منظور در آمد زایی از سوی یک مشترک خانگی به نام افشین حیدری و با سرمایه گذاری ۲۵ میلیون تومانی راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: براساس قرارداد منعقد شده مقرر است برق تولیدی به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال به قیمت هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان (به اضافه ضریب تورم سالانه) از سوی وزارت نیرو خریداری شود.

وی اظهارداشت: محاسبات انجام شده نشان می دهد که این نیروگاه هم اکنون با احتساب تولید روزی ۵ ساعت برق, ماهی ۶۰۰ هزار تومان در آمد زایی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان زمان بازگشت سرمایه را ۳.۵ تا ۴.۵ سال ذکر کرد و افزود: بعد از آن کل در آمد به صورت سود خالص به سرمایه گذار تعلق می گیرد.

نجفیان با اشاره به اینکه انرژی های خورشیدی و بادی یکی از زمینه های جدید و مطمئن در سرمایه گذاری است، بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه انرژی های خورشیدی و بادی با سرمایه گذاری مناسب و ریسک پایین، در آمدزایی مناسبی برای سرمایه گذار دارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =