رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: «امیدواریم در دولت دوازدهم کارهای اساسی مثل تک نرخی کردن ارز،تعیین تکلیف بانکها و قیمت حامل‌های انرژی،سود سپرده و همه مسائل عمده در اقتصاد تعیین و تکلیف شوند.»

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، مسعود خوانساري، رييس اتاق تهران در بيست و نهمين نشست هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران گفت: در يك ماه گذشته ليست كابينه پيشنهادي به مجلس فرستاده شد. جا دارد اظهار خشنودي كنيم از انتخاب وزير صنعت،معدن و تجارت و وزير اقتصاد. از سوي ديگر خوشحال هستيم كه دولت از لايحه تفكيك وزارت خانه ها فعلا منصرف شده است.

او ادامه داد: در همين ماه گذشته قرارداد رنو فرانسه و شركت داخلي امضا شد كه بعد از توتال قراردادي موفقيت آميز بوده است. 

خوانساري در رابطه با جزييات قرارداد توتال گفت: انجمن ساخت تجهيزات نفتي توانست ٢ سكوي نفتي از اين قرارداد را بگيرد كه اين قرارداد به ارزش ١٠٠ ميليون دلار است.

خوانساري عنوان كرد: با توجه به يادداشت رييس بانك مركزي اميدوار هستيم همچنان ارز تك نرخي شود و همچنان اين بحث را در اتاق پيگيري خواهيم كرد.

رييس اتاق تهران گفت: یکسان‌سازی نرخ ارز علی‌رغم وعده های قبلی دولت، هنوز محقق نشده، اما با شروع کابینه می توان انتظار داشت که این کار مهم در اقتصاد ایران هم عملیاتی شود؛ البته به نظر می رسد که کارهای اساسی همچون تک نرخی کردن ارز، یارانه های نقدی، تعیین تکلیف بانکها و سود سپرده ها، در دولت دوازدهم تعیین تکلیف شود. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    2 0
    کشتین خودتون رو با این چندر غاز یارانه