ارسال ۳ تن تجهیزات به ایستگاه فضایی با موشک فالکون ۹

اسپیس‌ایکس قصد دارد فردا(دوشنبه) با استفاده از موشک فالکون 9، کپسول فضایی دراگون را از پایگاه فضایی کندی به فضا بفرستد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، کپسول فضایی "دراگون"(Dragon) در این پرتاب حدود سه تن تجهیزات، مواد مورد نیاز و مواد غذایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد.

محتویات کپسول دراگون عبارتند از: آب، غذا، پوشاک، لوازم شخصی، دانه‌های سبزیجات، شناساگر اشعه کیهانی، لوازم آزمایشگاهی برای تحقیقات در رابطه با بیماری پارکینسون و بیماری‌های ریه، تجهیزات فنی و تعمیراتی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی و 20 موش‌ آزمایشگاهی که برای بیش از 250 برنامه تحقیقاتی و آزمایش علمی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تست موتور و پیشران موشک "فالکون 9"(Falcon 9) روز پنجشنبه در پایگاه فضایی "کندی"(Kennedy) واقع در کیپ کاناورال فلوریدا انجام شده است.

این پرتاب در ساعت 21:01 فردا شب به وقت تهران از سکوی پرتاب 39 به فضا پرتاب خواهد شد و ناسا پرتاب آن را به صورت زنده در پایگاه اینترنتی و کانال‌های خود در شبکه‌های اجتماعی پوشش خواهد داد.

این دوازدهمین بار است که کپسول دراگون پس از عقد قرارداد بین "سازمان فضایی آمریکا"(ناسا) و "اسپیس ایکس"(SpaceX) در سال 2012 به فضا پرتاب می‌شود.

در صورتی که این پرتاب با هر مشکلی مواجه شود، زمان جایگزین برای آن، سه‌شنبه ساعت 20:00 به وقت تهران خواهد بود. براساس اعلام سازمان هواشناسی آمریکا شرایط جوی در زمان این پرتاب تا 70 درصد مناسب خواهد بود.

بخش اول موشک‌های فالکون 9 که از سوی اسپیس‌ایکس مورد استفاده قرار می‌گیرند، قابل بازیابی هستند و از 18 ماه گذشته تا به حال 13 موشک بازیابی شده‌اند که پنج موشک در خشکی و هشت موشک در دریا فرود آمده‌اند.

کپسول دراگون نیز قابلیت بازیابی دارد اما در این پرتاب از یک کپسول نو استفاده خواهد شد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =