واحد مرکزی خبر نوشت: مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیدار می کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی این هفته با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیدار و درباره ائتلاف دفاعی دوجانبه بین سئول و واشنگتن گفتگو خواهد کرد.

ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز در بحبوحه تنش های روزافزون برسر اقدام کره شمالی به آزمایش دو موشک بالستیک قاره پیما و جنگ لفظی فزاینده بین پیونگ یانگ و واشنگتن، وارد سئول شد. کره شمالی ماه گذشته دو موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد، سفر دانفورد به سئول بخشی از سفر دوره ای وی به آسیا است که چین و ژاپن را نیز شامل خواهد شد. وی قرار است در این سفر مذاکراتی را با متحدان آمریکا درباره این مسئله امنیتی مهم در منطقه (بحران کره شمالی) برگزار کند.

در این بیانیه آمده است در نشست مون جائه این با دانفورد که روز دوشنبه انجام خواهد شد چانگ ایو یانگ مشاور امنیت ملی مون جائه و همچنین لی سان جین رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز شرکت خواهند کرد.
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی افزود دانفورد قرار است پیش از نشست با مون جائه، با «سونگ یانگ مو» وزیر دفاع کره جنوبی دیدار کند.

تلاش سئول برای کاهش تنش با پیونگ یانگ

چان هائه سانگ معاون وزیر وحدت کره جنوبی روز یکشنبه گفت: کره جنوبی در حال بررسی هرگونه اقدام لازم برای کاهش تنش ها با کره شمالی است و باب گفتگو را باز نگه خواهد داشت.

چان این اظهارات را در بحبوحه تنش های روزافزون بین کره شمالی و آمریکا و در پی تهدید کره شمالی به شلیک 4 فروند موشک به طرف جزیره گوام در اقیانوس آرام مطرح کرد. جزیره گوام تحت کنترل آمریکا قرار دارد و چند پایگاه نظامی آمریکا نیز در آن مستقر است.

چان افزود، دولت کره جنوبی با توجه به ائتلاف محکمی که بین سئول و واشنگتن وجود دارد و همچنین با توجه به همکاری این کشور با شرکای خود همه گام های لازم را برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره و حفظ صلح و ثبات در این منطقه مد نظر قرار می دهد.وی تصریح کرد کره جنوبی که از کشورهای اصلی دخیل در مسائل مربوط به شبه جزیره کره به شمار می رود باب گفتگو را با کره شمالی باز نگه خواهد داشت و تلاش های لازم را برای پایان دادن به تنش های موجود به کار خواهد گرفت.

تنش ها بر سر کره شمالی به علت جنگ لفظی بین کره شمالی و آمریکا شدت گرفته است. کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد در حال بررسی شلیک 4 فروند موشک بالستیک میان برد به طرف آبهای نزدیک جزیره گوام است. از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز هشدار داده است تهدیدهای کره شمالی با «آتش و خشم» روبرو خواهد شد.
ترامپ روز جمعه نیز در پیامی توییتری نوشت: اگر کره شمالی اقدامی غیر عاقلانه انجام دهد ، راه حل های نظامی مد نظر قرار خواهد گرفت. سلاح های ما آماده و پُر است.

انتقاد پیونگ یانگ از سئول

کره شمالی روز یکشنبه از «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی به علت گفتگوی تلفنی اخیر وی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

مون جائه و ترامپ در این گفتگوی تلفنی در مورد ضرورت فشار حداکثری بر کره شمالی توافق کردند. این تماس تلفنی یک روز پس از آن انجام شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به آزمایش های موشکی بالستیک قاره پیما ماه ژوئیه کره شمالی تحریم های جدیدی را علیه این کشور تصویب کرد.

روزنامه «رودونگ سینمون» که روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی به شمار می رود نوشت: مقامات کره جنوبی با التماس در برابر رئیس جمهور آمریکا برای اینکه جنگ به راه نیندازد خودشان را در برابر او خوار و ذلیل کرده اند چرا که او (ترامپ) برایش هیچ اهمیتی ندارد اگر هزاران نفر از مردم در این سرزمین بمیرند.

این روزنامه از کره جنوبی به علت اینکه گمان می کند آمریکا ناجی این کشور است انتقاد کرد و از سئول خواست به این رفتار تحقیر آمیز پایان دهد.

رودونگ سینمون همچنین نوشت: تنها راه جلوگیری از یک جنگ وحشتناک مقابله با بلندپروازی های تجاوزکارانه آمریکا است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =