کیهان با اشاره به مذاکرات برجام نوشت: کره‌شمالی که به هیچ‌وجه قابل مقایسه با ایران مقتدر و مردم‌سالار نیست در مقابل آمریکا ایستاده و نتیجه ایستادگی را نیز چشیده است.

 الف: کره شمالی در 27 ژوئن 2008 با آمریکا بر سر کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای خود به توافق رسید و به نشانه پایبندی به این توافق برج خنک‌کننده اتمی خود را منفجر کرد ولی بعد از آن که با نقض پیمان آمریکا روبرو شد، بی‌توجه به تهدیدهای آمریکا، فعالیت‌ هسته‌ای خود را از سر گرفت و آمریکا نتوانست هیچ غلطی بکند.
نمونه‌ای موفق از مقابله مقتدرانه با نقض پیمان آمریکا.

ب: ترامپ با تهدید کره‌شمالی از این کشور خواست تا آزمایش موشک‌های بالستیک خود را متوقف کند ولی کره‌شمالی بی‌اعتنا به تهدید آمریکا نه فقط به آزمایش موشک‌های بالستیک خود تا تولید موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ادامه داد، بلکه موشک‌هایی با کلاهک هسته‌ای را نیز آزمایش کرد و خطاب به آمریکا اعلام کرد اگر دست به حمله بزند، با حمله اتمی متقابل روبرو خواهد شد و ترامپ ناچارا دعوت به مذاکره کرد.
نمونه موفقی از مقاومت به جای سازش.

ج: اما کره‌شمالی به درخواست آمریکا برای مذاکره نیز پاسخ مثبت نداد و برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را غیرقابل مذاکره اعلام کرد. با جرأت می‌توان گفت که کره‌شمالی در این زمینه از مذاکرات بی‌نتیجه و فاجعه‌آمیز ایران با آمریکا الگو گرفته و از این روی حاضر نشده است خود را مانند ما به چنبره فریب آمریکا گرفتار کند.

یعنی عبرت گرفتن از راه خطا و خسارت‌باری که دولت محترم یازدهم پیموده و علی‌رغم فاجعه‌ای که با آن روبرو شده‌ایم هنوز حاضر به تغییر مسیر خسارت‌آفرین  خود نیست.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 121
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    الفنتیجه این شد که مردم کره شمالی تو فقر و بدبختی هستند و کره شمالی جز موشک و بمب هیچی نداره.برعکس کره جنوبی که غول خودروسازی و الکترونیک حساب میشه. بنتیجه این شد که مردم کره شمالی تو فقر و بدبختی هستند و کره شمالی جز موشک و بمب هیچی نداره.برعکس کره جنوبی که غول خودروسازی و الکترونیک حساب میشه. جنتیجه این شد که مردم کره شمالی تو فقر و بدبختی هستند و کره شمالی جز موشک و بمب هیچی نداره.برعکس کره جنوبی که غول خودروسازی و الکترونیک حساب میشه.
    • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      604 7
      کیهان جواب بدهند چرا مثل کره جنوبی نباشیم؟
    • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      مگه الان نیستیم؟
    • بردیا A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      چرا همیشه جنبه بد ماجرا را میبینی؟ اگه یک دلی و همبستگی ما مث کره شمالیها بود همه مشکلات حل میشد. اگه ی روز کیهان میگفت ماست سیاهه همه یک دل و خودجوش میریختیم تو خیابون براش کف میزدیم، روز بعد که این تئوری تبدیل شدن به کره شمالی رو میداد همه جای عصبانی شدن و نقد موضوع، خوشحال و خندان و خودجوش میریختیم تو خیابون باز کف میزدیم و زبونم لال اگه عمه کتی یکی از کیهانیها فوت میگرد اینبار نالان و گریان ولی باز خودجوش میریختیم تو خیابون زار میزدیم. هم ما خودجوش رازی بودیم هم اونا.
    • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      اینی که گفته می شه مردم کره شمالی تو فقر و بدبختی هستند چیزی جز تبلیغات آمریکا نیست فکر می کنید مردم دنیا راجع به ایران چه فکری می کنن ،یه کشوری بدتر از کره شمالی. راه درست رو همون کره شمالی در پیش گرفته.
    • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      232 3
      من همیشه گفتم نفوذ وتاثیر دشمنان ما در بین مذهبی ها بیشتر است.چون دشمنان ما میخواهند با به افراط کشیدن ٬ خودمان خودمان را نابود کنیم
    • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      302 3
      یعنی همه چیز را بدهیم که یک بمب داشته باشیم؟
    • farzad IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      278 2
      تاریخ مشخص میکنه که واقعیت این اقا چه بوده ؟ شاید نقش این اقا هل دادن کشور باشه تو دره سقوط.شاید نقش این اقا خالی کردن کشور باشه از نخبه ها . شاید هم مثل سید ضییا قراره بعدا کاتالیزور باشه.
    • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      208 2
      دوستان از حرفهای این اقا عصبانی نشوید دستش به جایی بند نیست و فقط با عصبانی کردن شما ارامش میگیرد.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      207 4
      اگر دین ندارید لااقل بمپ اتم داشته باشید ،
    • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      145 1
      بی نام 10:57 کجا دست این اقا به هیچ جا بند نیست اتفاقا مشکل این جاست که دستشان به همه چیز و هم جا بند است و چند دهه هم مردم دارند هزینه این افکار و قدرت همفکران ایشان را می دهند.
    • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
      98 5
      مرگ بر کره شمالی کمونیست و متحدانش مرگ بر کیم جون اون رهبر کره شمالی
  • بی نام A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    561 6
    مث اینکه یادتون رفته تحریم ها چه بلایی سرمملکت ومردم اورد؟
    • حاتمی CZ ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      335 5
      کیهان از نوابغ اصولگرایان است
    • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      368 3
      آقای شریعت مداری که مزه بی کاری وتورم رو نچشیده بچه هاش حسرت لباس نو نداشتن معلومه که این حرفو میزنه به ایشون باشه ملت ایران باید مثل مردم کره شمالی علف بخورن من نمیدونم چرا الگوهای ما همه ملل گرسنه وعقب اقتاده مثل ونزوئلا وکره شمالی هستن .آقا چرا الگوتون آلمان وکره جنوبی وژاپن نیستناونام جگ های به مراتب شدیدتر از جنگ مارو تجربه کردن ولی ببینید الان کجان
    • محمد IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      293 3
      البته دوست عزیز این آقایون اون موقع هم شکمشون سیر بود، دغدغه مایحتاج زندگی رو نداشتن
    • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      334 2
      ما مردم به هیچ وجه دوست نداریم مثل کره شمالی باشیم بلکه آرزو داریم روزی مثل کره جنوبی شویم
    • سعید IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      237 0
      یه زمانی مردم کره جنوبی آرزو داشتن مثله ما باشن ، حالا بر عکس شده
  • بی نام IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    374 7
    .............................. بفرمایید قحطی و گرسنگی در این کشور به علت چیست؟ آیا این موارد به دلیل همین قلدر بازی ها نیست؟
    • بی نام A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      5 3
      ینی شما میگی همه چی تو دامن آمریکا ریخته که چون کره شمالی جلوش وایساده مردمش فقیر و گدا شدن؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
      3 34
      امروز حسرت کره جنوبی را داریم. فردا قطعا حسرت کره شمالی را داریم. مردم کره شمالی راه سخت رو انتخاب کردند؛ ولی قطعا مزدشون رو میگیرند. آخر کار کره شمالی رفع یکجای تمام تحریمها در مقابل تعهد به حفظ تعداد کلاهکهای هسته ای است. با کشوری که ۱۰ کلاهک هسته ای هیدروژنی دارد، نمیشه شوخی کرد. کره شمالی از خط قرمز عبور کرده و الان مجبوراند مثل چین و هند و پاکستان قبول کنند که یه تعدادی کلاهک داشته باشه.
  • محمد A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    444 4
    جناب آقای شریعتمداری ؛ شما و اشخاصی مانند شما البته که حق دارید به همین راحتی در مورد توافق اتمی موضع گیری کنید زیرا تحریم های اعمال شده بر ایران کوچکترین اثری بر زندگی امثال شما نداشته و تنها مردم بیچاره متحمل کلی مشقت شدند. از طرفی متاسفانه در این سال ها به آن درجه از پیشرفت و توسعه نرسیده ایم که بتوانیم با وجود آن تحریم های گذشته به رشد و پیشرفت اقتصادی برسیم. مقام معظم رهبری هم در سخنان اخیرشون به مساله اقتصاد و معیشت مردم بسیار تاکید داشته اند. از جنابعالی خواهشمندم نسخه ای هم رونمایی کنید که چگونه با وجود تحریم ها بتوانیم به اهداف اقتصادی مورد نظر برسیم لحظه شماری می کنیم تا این طرح خود را رسما رونمایی فرمابید.
    • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      272 3
      فکر نکنم بشه چون انوقت پولهایی که از مردم اختلاس میکنن رو نمیتونن توی انگلیس یا امریکا یا کانادا خرج کنن
    • بی نام RO ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      152 3
      کره شمالی فقط با چین و کره جنوبی مرز داره چین که هوادارشه فاصله سئولم تا مرز کره شمالی 70 کیلومتره که با توپخونه هم میتونه هدف قرار بده...واسه همین شرایط جنگ و حمله سخته در عوض ایران 15تا همسایه داره که اکثرشون به آبو خاک این کشور طمع دارن آمریکا به ایران حمله کنه این همسایه ها به طمع پشتیبان کاملش میشن و استانهای غربی و شرقیمونو جدا میکنن تو کره حرفی از قومیتها و...نیست...تو کره سگ و علف خوردن عادی شده...تو کره برنامه سال 1400نیست که بخواد قدرت اول اقتصادی بشه...تو کره عقلاشونو انداختن جلو سگا تا زنده بخورن ولی خداروشکر تو ایران هنوز عقلای زیادی وجود داره...کره بمب اتمی رو حروم اعلام نکرد...ولی ما حروم اعلام کردیم...امیدوارم این مقاله صرفا جهت تهدید آمریکا چاپ شده باشه نه نسخه ای برای عمل
  • بدون نام ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    353 3
    در مورد نحوه زندگي هم در كره شمالي، صحبت مي كرديد!
  • بی نام IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    491 7
    بزرگترین فاجعه ای که جمهوری اسلامی با آن مواجه است همین روزنامه کیهان هست.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      119 1
      بعضیها در ایران بدشان نمی اید , خودشان مثل رهبر کره شمالی در رفاه و اسایش باشند اما هزینه این رفاه خود را مردم با خوردن سگ و گربه و علف بدهند,,مردم دسته دسته از گرسنگی تلف شوند اما اقازاده در غرب به هزینه ملت زندگی کنند
  • بی نام A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    چون ماشین های الکتریکی مثل تسلا وارد بازار خودرو شده است اگر فرض کنیم هر ماشین بنزینی که تسلا جایگزینش میشود به طور متوسط روزانه 3 لیتر بنزین مصرف میکند با توجه به اینکه تسلا برنامه تولید 500 هزار ماشین در سال دارد یعنی در 10 سال آینده روزانه 15 میلیون لیتر مصرف بنزین فقط از بابت ماشین های برقی تسلا کاهش می یابد و این یعنی کاهش وابستگی مستقیم به نفت در حمل و نقل زمینی و برخورد راحت تر آمریکا با کشورهای نفتی.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      9 27
      برق این ماشینها از کجا تامین میشه؟ تسلا برای کم کردن الودگی هوای شهرها ساخته شده و اگر محاسبات کامل انرژی برای ساخت و عمر مفید تسلا را محاسبه کنید خیلی کمتر از یک خودرو بنزینی نخواهد بود بعلاوه در برخی از محاسبات مصرف انرژی تسلا بیشتر هم بوده
  • عرشیا A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    263 2
    ................................................................................. از این دبکتاتور ادمکش خپل تجلیل کنین ،خدا ذره ای عقل به متوهمان عنایت کنه .......کره شمالی از طرح حمله به امریکا دست کشید ،تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل........
  • بی نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    574 2
    ...................عامل موصاد
  • merfoz A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    301 1
    برای دار و دسته آقای شریعتمداری تنها چیزی که ارزش نداره مردمند. بله میشه مثل حکومت کره شمالی بود ولی هزینه این کار به فلاکت افتادن مردم و سوختن نسلی که از بد روزگار هم عصر همچین رهبرانی هستند. واقعا برای ایشون با همچین طرز فکری متاسفم
  • بی نام FI ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    475 2
    من پيشنهاد ميكنم با توجه به علاقه حاج حسين شريعتمداري به سياست هاي كره شمالي يك بليط يكطرفه براي ايشون بگيريم و با هزينه خود مردم ايشون در پيونگ يانگ زندگي و از مبارزه با استكبار وشيطان بزرگ لذت و ثواب ببرند
    • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      243 2
      درود برتو پیشنهادت واقعا عاااالیییییییی بووووود
    • اصغر A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      135 0
      زنده باددددددددددددد ای کاش می رسید به دست شریعت مداری
    • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      97 0
      سوریه هم خوبه من به شخصه هزینه اش را می ‍بردازم
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    236 1
    داریم مثل کره شمالی میشیم .. شما نگران نباشید
    • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      84 1
      فکر کنم یه خورده فشار ها کم شده باز دوستان دلواپس یه نفس کشیدن شروع کردن دباره
  • بی نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    واقعا فكر كنيد الان ما جاي كره شمالي بوديم تهديد مي كرديم كه پايگاه امريكا رو تو بحرين يا قطر نابود مي كنيم ترامپ هم ما رو تهديد مي كرد كه ايران رو به خاك خون مي كشه بعد دنيا هم نگاه مي كرد ما دو تا كشور چطور داريم گاماس گاماس جنگ سوم جهاني رو راه مي اندازيم واسمون هورا مي كشيدن . خدايي واقعا حال نمي داد؟ كيف نمي كرديم؟حيف نيست حالا هيچ كدوم از اين خبرا نيست؟
  • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    185 2
    البته بماند که هر روز مردمش از گرسنگی می میرن...
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    124 6
    هنوز براي قضاوت در مورد درست بودن راه كره شمالي زوده
  • بی نام US ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    212 2
    مثل کره شمالی بشیم که مردمش ازگرسنگی دارند علف. و موش و سگ و گربه میخورند و تعداد معدودی زندگی شاهانه دارند چرا نمیگی مثل کره جنوبی یا ژاپن بشیم که امریکا منتشون را می کشه
  • نوری A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    128 2
    با سلام: دنیایی را تصور کنید که همه کشور ها مانند کره شمالی باشند.
  • حسین A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    196 1
    نمی دونم منظور از آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند چیست. دقیق تر اینکه غلط چیست؟ این که مردم کره ی شمالی چند بار از نبود غذا و قحطی به مرده خواری رو آوردن و الان در فقر مطلق به سر می برن اگر غلط آمریکا نیست غلط چ کسی است؟ فهمیدن و دیدن این انقدر سخته؟
  • میثم IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    144 1
    آقای شریعتمداری و همکارانشون ظاهرا تا به چشم خودشون دلار 7000 تومنی رو در صورت ادامه روند تحریمها نمیدیدن ، پی به وضعیت دشوار مردم نمیبرن و به همین خاطر اصرار به درگیری با آمریکا دارند فرق ما با کره اینه که برخلاف اونها ما 40 ساله که تحریم هستیم و به اندازه کافی پایه های اقتصادمون تضعیف شده البته با توجه برخی حقوق های نجومی خیلی نمیشه انتظار درک مردم رو داشت
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    91 1
    باورم نمیشه...............
  • ایرانی A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    194 2
    مردم کره شمالی در فلاکت زندگی می کنند . برای رفتن از شهری به شهر دیگر نیاز به گذر نامه دارند . در بین افراد یک خانواده یکی از آنها حتما جاسوس دولت دیکتاتوری کره است . رئیس دولت کره برای تشویق کارکنان یک کارخانه به آنها 250 گرم گوشت هدیه داده بود . مردم اجازه ندارند به کشورهای خارجی سفر کنند و اجازه ندارند فیلم های خارجی ببینند . مردم ایران مثل مردم کره نیستند و مثل مردم کره نخواهند شد . چرا نویسنده محترم مقاله بالا انتظار دارد که زندگی مردم از این که هست سخت تر و فلاکت بار تر شود فقط به خاطر اینکه عده ای سودجو به منافع بیشتری برسند ؟
  • کامران IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    148 1
    آخه ...... به چه قیمتی؟؟مطمنا سران حکومت کره شمالی هم مانند شما .........هستند
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    152 2
    خدايا كجا بريم؟
    • sasha A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      108 1
      جایی پیدا کردی به منم بگو لطفا
    • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      68 20
      با رفتن چیزی درست نمیشه
  • مجید RO ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    92 1
    این دوستان یک سفر کره شمالی بروند بد نیست و حال و روز مردم را از نزدیک ببینند تا بعد متوجه فقر مطلق مردم بشوند
    • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      46 0
      آخه مشکل اینجاست اینا می گن ملت هر چقدر فقیر و بدبخت و بی نوا باشن به خدا نزدیک ترن ... مگه ندیدیم نمونه ش رو ؟ مگه نگفتن حضرات که : مگه چی می شه مردم دو وعده غذا بخورن ؟ ما مشکلمون با اینا فراتر از تصوراتمونه
  • محمد A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    103 3
    سلام روزنامه محترم کیهان توجه دارند که طبق فتاوای صادر شده از ناحیه مقام رهبری موضوع مسلح شدن به بمب هسته ای و استفاده نظامی از آن منتفی و حرام است بنابراین کل استدلال این روزنامه در خصوص مقایسه ایران و کره شمالی بی معناست.
  • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    101 2
    به شرطی که در مبارزه با فساد هم مثل چین باشید
  • داود آزاد بخت IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    56 2
    آقای کیهان مردم کره شمالی و وضعیت اون کشور با ایران قابل مقایسه نیست اولا شرایط استراتژیک ایران و احاطه اون با پایگاه های آمریکا، نیروگاه ها و سدهای رو زمینی وضعیت مشکلی برای هرگونه جنگی داریم ولی کره شمالی یه جزیره دور افتاده است که امنیتش از ایران بیشتره دوما مردم کره شمالی چه براساس آموزه های دینی و چه براساس روابط اجتماعی خودشون سوسک و مار و سگ و ... هرچی دم دستشون باشه میخورن، استفاده اونها از منابع انرژی مثل برق وآب و گاز و بنزین اصلا شبیه ایرانیا نیست سوما مردم کره شمالی اصلا جنگی نداشتند و فقط با تبلیغات ملی حکومتی آماده شده اند ولی مردم ایران با تجربه جنگ هشت ساله سابقه خوبی از جنگ نداشته اند و اکثرا زخم خورده هستند چرا مقاله نویسان کیهانی یه سری به سوریه نمی زنند؟
  • جواد A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    112 0
    كيهان است ديگردور از انتظار نيست كيهان از الگوي كره شمالي تمجيد كند همانطور كه 8 سال از الگوي احمدي نژادي حمايت كرد و كشورمان رابه بالاترين اعتبار بين المللي رساند.
  • ناشناس IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    78 1
    این چرا انقدر توهم داره
  • محمدرضا A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    85 1
    نترس. بعد اینکه کره شمالی از صفحه روزگار محو شد نوبت به نفر بعد هم میرسه.
  • علی A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    با توجه به این که ایران سرزمین بزرگی هستش و امکاناتش از کره شمالی بیشتر هستش اگه بخواهد در برابر آمریکا و دیگران بایستد قطعا موفق خواهد شد بنابراین من با طرح کیهان موافقم و حاضر به ایستادگی در برابر هر گونه تحریمی هستم ولی یه شرط کوچکی دارم و اون اینکه همه با هم ایستادگی کنیم .و حقوق بگیر نجومی .زمین نجومی.آقازاده .مامور به خدمت در خارج . نماینده فلان ارگان و.... هم با ما در این ایستادگی همراه باشند
    • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      96 3
      بخوای جلوی امریکا بایستی دیگه همین اینترنت هم در اختیارت نیست که بیای خبرآنلاین کامنت بذاری
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    79 1
    ..................... آقا ی بصیرت ....کره شمالی با دیکتاتوری وحشتناک ...محاصره اقتصادی .... فقر....و قحطی ..... مرگ مردم بر اثر نبود دارو وغیره روبرو ست ...... مردم ما همینجوری هم در فقر هستند همه مثل آقای ......... حقوق نجومی بگیر نیستند و فرزندانشون در خارج کیف نمیکنند ..... ما از خودمون گذشتیم ...ولی نگران فرزندانمان هستیم .... اینجا هم لیان شامپو نیست که هر ................. برای مملکت تعیین تکلیف کنه.....پس لطفا قلمتون رو بندازید توی همون .............
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    78 2
    شما کاسبان تحریم بدنبال همین موضوع هم هستید و انتظار بیشتری نمیرفت
  • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    66 0
    پس بی زحمت قحطی بیست ساله مواد غذایی که بنابه آمار سه چهارم مردم کره شمالی درگیرش هستن رو هم اضافه کن. اینو جمع بزنی با خنجر رفاقتی که روسیه و چین تا دسته تو قلب اقتصاد مفلوک کره شمالی وارد کردن با رای مثبت به تحریم شورای امنیت میرسی به اینجا که سال دیگه این موقع همون یک چهارم باقیمونده هم برای ی لقمه غذا گدایی می‌کنن.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    51 0
    جالبه موقع انتخابات برجام شده بود خوبه و هم کاندیداها کف و سوت برات می‌کشیدند چرا اون موقع به کاندیداها حمله نکردید چرا موقع حرف و عمل اینقدر متناقصید چرا کاندید مورد حمایت آقایون دلواپس موقع انتخابات از برجام حمایت می کرد
  • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    72 0
    مگر ما دنبال بمب اتمی هستیم که اقتصادمان را مثل کره شمالی نابود کنیم ؟ از خواب گران خیز ...
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    67 1
    چون مردمش علف مي خورند
    • شمس تبریزی IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
      3 8
      این علف خوردن و اینکه یه دوست دیگه گفته یه خانم شوهرش را کشته و گوشتش را در فریزر گذاشته دروغه. اینها از اکاذیبی هست که رسانه های امپریالیستی تبلیغ میکنن. مشابه همین مزخرفات را درباره ایران میگن. فرضا به خارجی ها گفتن اگر ایران بروید سینه هایتان را میبرن. ای تف به ذات رسانه های دروغ پرداز آمریکا و غرب و صهیونیسم بیاد. اینها کارشان صبح تا شب جعل اکاذیب است
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    92 1
    از یکی از مقامات ژاپن پرسیدند : شما تنها کشوری بودید که آمریکا علیه تان از بمب اتم استفاده کرد قاعدتاً شما باید بزرگ ترین دشمن آمریکا باشید پس چرا هیچوقت شعار " مرگ بر آمریکا " سر نمیدهید ؟ او پاسخ داد : شعار دادن کار کسانیست که در عمل نمیتوانند کاری انجام دهند همین که روی میز رئیس جمهور آمریکا تلفن پاناسونیک ما نشسته یعنی اینکه ما پیروز شدیم ب
  • عليقلي IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    32 3
    البته در مسائل اقتصادي حتما ايشون كره جنوبي را مد نظر قرار ميدهد و فارغ از شمالي يا جنوبي، نسخه كره را براي ايران در نظر ميگيرد/البته بصورت ساده ميتوانيم ببينيم كه كرهجنوبي بعد از چين بيشترين كالا را به ايران صادر كرده و ميكند/// شايد راه حل بهتر تقسيم ايران به شماليهسته‌ايبدون رشد اقتصادي و جنوبيغيرهسته‌ايبا رشد اقتصادي باشدبه آقاي شريعتمداري برسونين ، شايد از اين پيشنهاد خوشش اومد و در دولت آيندهاگر موفق به كسب رأي از مردم شدند اين طرح را اجرا نمايند//// حيف كه تأسيسات هسته‌اي در استان ... نيست و گرنه با استقرار دولت كرامت و اعلام استقلال ميتوانستند ايران هسته‌اي مانند كره ايجاد نمايند
    • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      22 2
      تقسیم ایران به دو قسمت غربی و شرقی نتیجه بهتری خواهد داشت و پس از دو دهه می توان نتایج این تقسیم بندی را در هر دو نیمه مشاهده کرد.شکی نداشته باشید همچون آلمان شرقی و غربی خواهد شد راه کم هزینه تر ایجاد چند واتیکان خود مختار در داخل ایران است برای جمعیتی که در حد یالای آن هشت میلیون هم نخواهند شد و می توانند تمام نبوغ مدیریتی خود را در اداره همان مناطق واتیکانیزه شده خرج کنند...
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    45 0
    قابل توجه برادر شمس تبریرزی و رفقاء
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    41 0
    آقای کیهان ؛اگرکره شمالی آنچه راکه شما برشمردید رقم زده ودنبال می نماید از آنسو درونش را نیز بنگرید ؛در کشور کرۀ شمالی هرگز اختلاسهای چند هزار میلیاردی و زدو بندهای اقتصادی و باند بازیها و لابی گریهای تفرقه افکنانه و خلافها و انحرافات برخی دست اندرکاران و جاه طلبیها و دنیا طلبیهای گروهی زر اندوزان و انحصار طلبان را لحظه ای تحمل نمی کنند ؛لذا اینگونه مراتب بشدت مهار گردیده است... ما ایرانی هستیم و آنان مردمانی کُره ای و نه از کُره ای دیگر بلکه از همین کُرۀ خاکی ولی با تفکرات و دیدگاههای متفاوت ...و صدالبته بیشترین فشارها و مشقات و بحرانها بر گردۀ مردم آن دیار سنگینی می کند و به ظاهر دم نیز بر نمی آورند وحکومتیان نیز برخودکامگی های خود ادامه میدهند ؛ کمی ارتفاع بگیرید تا همۀ جوانب را ببینید...
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    41 0
    فقط به پایان می اندیشم...
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    83 1
    چیزی که ملت به خاطرش انقلاب کردن سوییس شدن ....چیزی که تحویل قراره بگیرن کره شمالی
  • محسن GB ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    57 1
    آیا قوه قضاییه نمیتونه علیه کیهان اعلام جرم کنه؟ این مطالبی که در کیهان درج شده، مصداق بارز تشویش اذهان عمومی، توهین به آرمانهای انقلاب اسلامی و اهانت به مردم شریف ایران است.
    • رضا A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      38 2
      و مقابله ی آشکار با فتوای رهبر انقلاب در خصوص حرام بودن بمب هسته ای
  • کیم چون کیم IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    37 0
    چرا نباشیم... خیلی وقته یه جوری هستیم...
  • مجید از تهران IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    51 0
    سخنگوی دولت سخن دولت رو میگه سخنگوی قضا هم سخن قضا رو میگه اینم سخنگوی حکومته پس.... ولی مردم ایران مردم کره شمالی نیستن ونخواهند شد واجازه نمیدن یه همچین تفکرات ویران کننده ای برقرار بمونه انشاالله
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    44 0
    البته برای شما خوب هست ایران تحریم باشه، اما برای مردم بدبخت چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    61 0
    همین الآن ما هم کره شمالی هستیم. کره شمالی عامل اصلی دوشیدن شرق آسیاست و ما عامل اصلی دوشیدن خاور میانه توسط آمریکا. هیچ کشوری به اندازه ایران و کره شمالی به آمریکا منفعت نرسانده است.
  • نن A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    2 61
    با احترام به نظر همه دوستان زیاد فکر کردن هم اگر بدون داشتن عقبه علمی و ظرفیت باشه باعث میشه گاهی آدم سر از هپروت در بیاریه و فکر کنه نظریه پردازه. اولا اختلاف ما با آمریکا اختلاف ایدئولوژیکی که خیلی عمیقتر از اختلاف کمونیسم و لیبرالیسم. دوم اینکه دوستان عزیز نه راهی که کره شمالی رفته درسته نه راهی که کره جنوبی . درسته که کره جنوبی یک غول اقتصادی ولی باورتون بشه اگر امپریالیسم باهاش چپ بیفته یک شبه از هم می پاشه . این واقعیت داره کم کم رو میشه . البته منکر تلاش و پیشرفت آنها اصلا نمیشه بود. از سوی دیگه تبلیغاتی هم که در مورد فقر مردم کره شمالی میشه کاملا درست نیست. بازهم باید اینو قبول کرد که یک حکومت کاملا دیکتاتوری داره ولی مردمش در توحش و فقری که غرب تبلیغش را می کنه قرار ندارن.
    • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      46 0
      این خود شیفتگی که شما فکر میکنید مردم هیچ عقبه علمی ندارند و فقط شما دارید اساس مشکلات کشوره.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    62 0
    از بحث جدی که بگذریم یک روز شاهد بودم که دو نفر در مورد کره شمالی صحبت می کردند. این از اون پرسید مردم کره شمالی چه اتومبیلی سوار می شن؟ اونم جواب داد تا اونجا که من دیدم مردم اون کشور فقط رژه می رن و ماشین سوار نمی شن. کیهان هم رژه خیلی دوست داره.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    45 0
    برادر حسین حتماً دیده که مردم عادی کره شمالی از شدت فقر، جلبک دریا رو خام می‌خورن. اما به خاطر شستشوی مغزی که از دوران کودکستان در اون کشور میشه، فکر می‌کنن بهترین زندگی و رهبر رو دارن و به جز چین و روسیه، تمام دنیا دشمن هستن. باید دید کانال کدوم کالای تحریمی از زیرزمین خونه این برادر می‌گذره که اینقدر تحریم شدن ایران رو دوست داره.
  • رضا A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    72 1
    من هر موقع خسته میشم و کسلم کیهان میخونم شاد میشم طنزاش جالبن
  • بی نام DE ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    59 0
    دقیقا چون کره شمالی مردم سالار نیست این طوری دارد عمل می کند. مردم دنبال زندگی آرام هستند نه پرتلاطم
  • بی نام RO ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    35 0
    یکی از رذایل اخلاقی کینه است؛ کینه حالتی قلبی است که در ظاهر با دشمنی آشکار می شود. انسان های کینه جو همیشه در عذاب هستند چون فکرشان مشغول به این است که چگونه از طرف مقابل انتقام بگیرند، ولی غافل از این هستند که کسی که می خواهد دیگری را بیازارد ابتدا خود آزرده می شود. متأسفانه این افراد چون همیشه دغدغه فکری عداوت دارند نمی توانند در جهت کمال گام بردارند و طبق احادیث وارده افراد کینه توز از ایمان بهره کافی نبرده اند.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    2 192
    فعلا که آمریکا از کره مثل ... می ترسه. ضمنا مردم کره شمالی نه فقیرن و نه بدبخت. بدبخت ماییم که نه اتم داریم نه پیشرفت. از هر دو مانده ایم...
    • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      41 0
      شما برو کره شمالی زندگی کن که دیگه بدبخت نباشی. سفارتشم توی خیابون ظفره
    • فرید A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      12 0
      با احترام کامل بعضی ها بدون داشتن هیچ اطلاعی نظر میدن. گاهی برای فرهنگ تاسف میخورم.ایکاش کره شمالی رو از نزدیک می دیدیم.داشتن بمب هیچ کمکی به بهبود زندگی نمیکنه.اینقدر ساده نباشیم.
  • مانی A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    25 0
    الان رسما داری می‌گی ما بمب اتم بسازیم؟
  • حسيني IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    37 0
    بسياري ........... همانند كيهانيان و غيره در طول 20سال گذشته دلشان ميخواست ايران را مانند كره شمالي اداره بكنند فضاي دلخواه آنان در سال76 با اقدامات خاتمي شكسته شد تمام بغض آنان از خاتمي فقط در اين مسئله ميباشد نه چيز ديگريبعداً خواستند فضاي كره شمالي را با احمدي نژاد درست كنند اتفاقات 88مانع اينكار آنها شددر سال 96 باز هم در رقابتي ترين و سخت ترين و حياتي ترين انتخابات تاريخ ايران باز به دنبال كره شمالي سازي بودند اينبار مردم نگذاشتند ولي آنها آرزوي كره شمالي سازي ايران را فراموش نكرده اند بايد هوشيار بود
  • بانام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    34 0
    آقای شریعتمداری فرزندان شما در سن 6 یا 7 سالگی چند بار برای رفتن به مدرسه ابتدایی کیلومترها پیاده روی کرده اند؟ چند بار با طناب از روی رودخانه خروشان گرگر عبور کردند؟ چقدر تحمل گرسنگی را دارند؟ اصلا مفهوم پول نداشتن را می فهمند؟ چند بار برای آب شرب از بالای کوه ها و صخره ها یخ را جدا کردند تا به خانه بیاورند؟ اینها و هزاران سوال از این نوع را برای این پرسیدم که تحریم یا غیر تحریم برای شما و امثال شما قابل فهم نیست چون زندگی راحتی دارید حتی اگر شما این موضوع را کتمان کنید. ما نمی خواهیم مثل کره ها باشیم ما ایرانی هستیم اگر شما خیلی عاشق کره ها هستید تشریف ببرید همانجا زندگی کنید رهبران کره شمالی حتما از دیدن شما خوشحال خواهند شد
  • فرشاد IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    31 0
    کسی که نون به نرخ روز میخوره نمیتونه برای مملکتی که میلیونها بیکار و زیر خط فقر مانده داره نسخه درستی بپیچه
  • فرشاد A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    72 0
    نمیبینی کره شمالی منزوی شده؟ و چیزی جز موشک نداره؟ ولی ما دوست داریم با همه کشور ها رابطه ی منطقی ومحکم داشته باشیم. حتی آمریکا
  • من RU ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    19 0
    بردیا جان کره شمالی همین اینترنتی که باهاش اومدی حبرانلاین و نظر گزاشتی هم نداره حالا میگی میخای مثل انها باشیم ببین میتنی یه هفته نیای اینترنت و تلگرام و سایت خبر انلاین؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    4 23
    من پیشنهاد می کنم همه افراد دو کتاب فرار از اردوگاه 14 و آکواریوم های پیونگ یانگ را بخوانند تا با گوشه ای از همدلی و یکپارچگی مردم کره شمالی آشنا شوند.
    • آسو A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      87 0
      شما هم کتاب های جرج اورول مانند قلعه حیوانات و 1984 را بخوان
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    66 0
    تشریف ببر اونجا زندگی کن.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    25 1
    آقای شریعتمداری نفست از جای گرم در می آید برادر من بله اگه مردم ایران منظور قشر ضعیف جامعه هستند نصف سرمایه ویا دارایی و بده بستون شما را داشتند و نوه ونتیجه هم از آن بی نیاز بودن دم از کره شمالی میزدیم بقول دوستان چرا نتوانبم مثل یک کشور آسیایی نباشیم و بتوانیم از ظر فیت هایم و حق مان را که بردن ، برگردانیم و استفاده کنیم.
  • محمد A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    48 0
    آقای شریعتمداری میدونی هفت ماه حقوق معوق یعنی چه ؟ آقای شریعتمداری میدونی وقتی پسرت دلش اسباب بازی بخواهد ولی چون میدونه پدرش هفت ماهه حقوق نگرفته خواستهاش رو قورت بده و بگه نه بابا این اسباب بازی ها اصلا کیفیت ندارن نخر یعنی چه ؟ اقای شریعتمداری میدونی وقتی یخچال خونه خالی باشه و دلت بلرزه نکنه یه مهمون سر زده بیاد یعنی چه ؟ آقای شریعتمداری میدونی وقتی با خانواده بعد مدتها طفره رفتن بالاخره مجبور می شی بری بیرون در حالی که 20000 تومان بیشتر ته جیبت نیست یعنی چه و چه دلهره ای داری یه وقت چیزی نخواهند بچه ها که نتونی بخری و ... خیلی چیزهای دیگه که شما و امثال شما نمی دونید و به همین خاطر مملکت رو به طرف سیاهی می کشید . تو به همان مقدساتی که ازش دم می زنید خجالت بکشید و بگذارید مردم زندگیشون
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    2 198
    آقای شریعتمداری کره شمالی را کعبه آمال معرفی نکرده .ایشون سیاست خارجه اون کشور رو که مبتنی بر تجربه سایر کشورها و من جمله ایران در موضوع برجام بوده ، موثر و مطابق منافع ملی قلمداد کرده که از این حیث نظر ایشون درسته.
  • علی IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    127 0
    جناب شریعتمداری چرا از خودت شروع نمی کنی چرا خانواده خودت مثل یک خانواده فقیر جنوب کرمان یا هرمزگانی یا هرجای ایران که توی کپر زندگی می کنن زندگی نکنی . چرا در مورد دزدیهای اغا زاده ها چیزی نمی نویسی ما که نمی توانیم ولی تو می تونی . ریس جمهور کره جنوبی بخاطر یک پارتی بازی از سمتش برکنار و محاکمه شد خدایی راستش بگو خودت تا حالا چقدر برای افراد پارتی کردی . ایا توی کره شمال بخاطر نداشتن پول بیمار توی بیمارستان گرو گرفتن یا با وانت بردنش توی زباله دانی انداختن اگه راست میگی بجای با هواپیما از تهران تا مشهد رفتن با پراید برو ایا توی کره شمالی هم اختلاس دارن . دکل می دزدن یا نفتکش با نفت می خورن بگو اگه کسی تو کره اختلاس بکنه جلو همه تیر بارونش می کنن .شما کردید
  • وحید A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    26 0
    این چه نگاه ایدئولوژیکی که کیهان به محیط روابط بین الملل داره.... به جای اینکه اصل روی تعامل قرار بده روی تقابل قرار داده. تجربه کشورها پیش روست چرا عبرت نمیگیرن... نمونه اش کوبا الان تو چه وضعیه ؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    32 0
    مگر دوران 8 سال احمدی نژاد غیر از مشابهت با کره شمالی بود؟
  • فرزاد A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    25 0
    قدرت دفاعی داشتن خوب است ولی این که همه منابع یک کشور را بدون در نظر گرفتن فشاری که به مردم وارد می شود صرف قدرت نظامی شود اصلا خوب نیست شما فکر می کنید اگر جنگی بین آمریکا وکره شمالی پیش بیاد چه اتفاقی می افتد...کره مثل کسی که داخل کوچه بن بست گیر افتاده باشد چون اطراف متحدان امریکا هسنند راهی به جای ندارد.بالا خره ذخیره تسایحاتیش تمام میشود نهایتا باز مردم ضربه می خورند پیشنهاد میکنم اگر کره شمال خوب است ایشون برن اونجا زندگی کنند یک شعبه از روزنامه هم اونجا بزنند
  • محسن IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    39 0
    حاج حسین یه مقاله هم برای کره جنوبی بنویس . کشوری که یه زمانی آرزوی اینکه به سطح ایران برسه الان یه غول صنعتی در جهان شده
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    122 1
    یک زن تو کره شمالی شوهرش رو تیکه تیکه کرده بود و گذاشته بود تو یخچال و هر روز برای بچه هاش از کوشت شوهرش میداد ما هم باید اینجوری بشیم؟
    • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
      1 3
      خیلی باحال بوده کارش شوهرا مراقب باشید نشیم کره شمالی
  • محسن IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    27 0
    خدایا برس به داد ما با این عقلای که قلم دستشونه.....
  • iraj GB ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    18 0
    شما برو اونجا بعد بيا واسه ما تعريف كن چقدر خوش گذشته .اتفاقاً مدل گفتار و نوشتار شما به درد رهبر كره شمالي هم مي خورد شايد پست خوبي هم بگيري خدا رو چه ديدي؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    307 0
    امروز نویسنده کیهان رو به اتهام جاسوسی می گیرن و فردا نوبت سردبیرش می رسه. این اظهارات بوی دشمنی با ملت رو میده. بعیده از یک ذهن صادق و دلسوز که فقط مشکلش اینه که خودش رو بیشتر از بقیه انقلابی میدونه، چنین حرفهایی تراوش کنه.
  • امیر A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    23 1
    یه زمانی ارزومون این بود یه ست از کره و ژاپن بگیریم
  • ناشناس A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    98 0
    با سلام: خواندن مقالات كيهان انسان را شگفت زده ميكند. كدام انسان عاقلي از بدبختي و فلاكتي كه مردم كره شمالي بخاطر رهبران احمشان دچار آن شده اند چنين نتيجه گيري بيخود و اشتباهي را ميكند. حتما بايد نويسنده مقاله فوق جهت تست سلامت مورد آزمايش قرار گيرد. اين ديگر چگونه مقايسه مسخره و بي منطقي است كه وضعيت تاسف بار كره شمالي جلوي چشممان باشد و آنوقت از برجام ايراد بگيريم و به آ» اعتراض كنيم؟
  • رامین IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    62 0
    جالبترین موضوع اینه که بیشترین کمک غذایی به کره شمالی رو همین امریکا انجام میده
  • mohsen IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    79 1
    چرا مثل داعش نباشیم؟
  • mohsen IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    63 1
    اگر خوبه چرا خودت نمیری کره شمالی فک کنم انوجا به پاچه خوارا پول خوبی بدن
  • محمد A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    8 1
    اینقدر مثبت دادم که خسته شدم ولی به برادری که مرجع حدیث : اگر دین ندرارید لااقل بمب هسته اتم داشته باشد. نفرمودند به دوستان اعلام می کنم . هزرط شریعد مداری
  • حقگو A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    5 0
    آقای شریعتمداری چرا مطالبی می نویسی که هیچ عقل سلیمی آن را قبول نمی کند.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    5 0
    الان که آوریل 2018ست نظر آقای شریعت مداری چیه که مثل کره شمالی باشیم؟