نماینده بهار و کبودر آهنگ در مجلس گفت: وزارت امورخارجه نظارت دقیقی بر کار سفارتخانه ها و عملکرد وزرا ندارد.

به گزارش خبر آنلاین، محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودر آهنگ در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مخالفت با محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: رئیس جمهور در ابتدای دوره گذشته به ساماندهی بانک‌ها تاکید کردند که انجام نشد و امیدواریم در این دوره اهتمام ویژه ای به مسائل بانک ها شود.

وی با تأکید بر اینکه در دوره قبل قرار بود سفارتخانه‌ها ساماندهی شود، تصریح کرد: وزارت امورخارجه نظارت دقیقی بر کار سفارتخانه ها و عملکرد وزرا ندارد. کارکرد نسبتا ضعیف سفارتخانه‌ها در دوره قبل هم مطرح شد و ما بررسی‌هایی کردیم اما این موضوع عمومیت دارد. ما شاهد ضعف در وزارتخانه به لحاظ کار خواستن از سفیرها هستیم.

وی با بیان اینکه سفارت‌خانه‌ها برنامه‌ای برای واردات و صادرات در طول این سالها نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: در جلساتی که با آقای ظریف داشتیم قول دادند که معاونت اقتصادی داشته باشیم اما چهار سال گذشته را به هر حال از دست دادیم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس خاطرنشان کرد: حمایت از اتباع ایرانی در طول این دوره بسیار ضعیف بوده. شکایت‌های زیادی از اتباع ایرانی گرفتار آمده که وزارتخانه می‌گوید ما بودجه نداشتیم که رسیدگی کنیم. این دلیل نمی‌شود که اتباع ایرانی گرفتار شوند اما حمایت سفارت‌ها و وزرات امورخارجه را نداشته باشند . گذشته از بی‌توجهی در سفارتخانه‌ها و وجود مشکلات و کم توجهی به اصل مسئولیت در کنار اینکه مامور وزارت خارجه بخواهد کاسبی راه بیاندازد و دنبال برنامه‌های خودش باشد معمول نیست.البته منظور من برخی سفارتخانه‌هاست نه همه آنها.

این مخالف وزیر پیشنهادی امور خارجه خاطرنشان کرد: وزارت خارجه نتوانسته در موضوع مهم ضد حقوق بشری کشورهایی مثل امریکا اجماع ایجاد کرده و قطعنامه صادر کند. حتی در این حوزه شاهد هستیم قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران هم به کرات صادر می‌شود. چرا نمی توانند مدیریت کنند که این قطعنامه‌ها صادر نشود.

وی گفت: سطح نازل از روابط در بسياري از كشور ها وجود دارد و ما داريم منافعمان را از دست مي دهيم كه اين از نقاط ضعف آقاي ظريف است .در طول 4 سال روابطمان در برخي از نقاط جهان مانند آمريكا لاتين تضعيف شده است .در كشورهاي حوزه خليج فارس نيازمند تدبير بهتري داريم . در آسياي ميانه كهنه استقلال يافته روابط رو به سردي نهاده است و در آفريقا نيز به همين ترتيب است.

49312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =