خط راه آهن اراک- کرمانشاه آماده راه اندازی

مدیرکل راه آهن اراک از احداث خط راه آهن اراک به غرب کشور و آماده شدن زیرساخت ها برای بهره برداری خط ریلی تا کرمانشاه خبر داد .

به گزارش خبر آنلاین استان مرکزی ، جلال الدین کوکنار طول این خط ریلی از اراک به غرب کشور را 272 کیلومتر عنوان کرد و گفت : با بهره برداری از این خط ، اراک از غرب، شرق، شمال و جنوب به خطوط ریلی کشور متصل می شود . وی با بیان این که خطوط راه آهن حوزه استحفاظی اراک 400 کیلومتر است ، افزود : با بهره برداری از خط راه آهن اراک- کرمانشاه در چند ماه آینده این خطوط به 600 کیلومتر خط اصلی افزایش می یابد.

مدیرکل راه آهن اراک احداث خط راه آهن خمین- گلپایگان را از برنامه های مهم اداره کل راه آهن این شهرستان عنوان کرد و گفت: اقدام های اولیه برای ایجاد این خط انجام شده و با اجرای آن راه آهن اراک به شهر های خمین، گلپایگان و اصفهان متصل می شود. وی، دو خطه کردن مسیر اراک- قم، ایجاد قطار حومه ای اراک - مهاجران و اراک شهر امیرکبیر را از دیگر برنامه های راه آهن اراک عنوان کرد و افزود: احداث خط اراک – مهاجران نیاز به تملک اراضی مسیر دارد و با توجه به این که 25 کیلومتر از این خط موجود است ، با تملک اراضی و ایجاد زیر ساخت ها بهره برداری از این خط نیز محقق خواهد شد . مدیرکل راه آهن اراک درباره احداث خط ریلی شهر امیرکبیر نیز با اشاره به اخذ مصوبه اجرای قطار حومه ای اراک - شهر امیرکبیر خاطرنشان کرد : با ایجاد خط ایستگاه مشک آباد به شهر امیر کبیر، اراک به این شهر وصل می شود.

کوکنار با اشاره به به قدمت 70 ساله راه آهن اراک متذکر شد : تمامی خطوط این شهرستان بازسازی شده و سرعت سیر قطار از 55 کیلومتر در ساعت در برخی از مناطق که از مختصات هندسی مناسب برخوردار هستند به 120 کیلومتر افزایش یافته است . وی افزایش سرعت سیر قطار در مسیرهای ریلی شهر اراک را منوط به تشخیص کمیسیون تعیین سرعت ذکر کرد و گفت : برنامه آتی این شرکت افزایش سرعت سیر به 140 تا 150 کیلومتر است . مدیرکل راه آهن اراک ایجاد سه زیر گذر برای افزایش ایمنی عبور مرور همشهریان در کیلومتر 322 تا 325 اراک - سلفچگان، اجرای حصار کشی به طول 12 کیلومتر در حاشیه راه آهن اراک، نصب تابلوهای هشدار دهنده و برگزاری کلاس های آموزشی برای دانش آموزان و افرادی که در شهر های حاشیه راه آهن اراک زندگی می کنند را از جمله اقدام های این اداره کل برای جلوگیری از بروز حوادث انسانی در این خطوط عنوان کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =