عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در یادداشت تازه خوده با عنوان «درخواستی از رئیس‌جمهور محبوب» به موضوع انتخاب وزیر علوم پرداخته است.

دکتر حسام الدین واعظ زاده نوشته است: از رئیس جمهور محترم که از فرهیختگان و دانشمندان علوم انسانی می باشند، درخواست می شود برای چهار سال آینده، وزیری از اساتید علوم انسانی برای وزارت علوم انتخاب نمایند. در تمام دوران انقلاب فقط دو بار مدیریت این وزارتخانه به عهده علوم انسانی بوده است. یکی از حلقه های مفقوده در حوزه علوم انسانی عدم وجود متولی مستقل و متخصص برای برنامه ریزی و ترسیم راهبرد در علوم انسانی است.

وی می افزاید: نگرانی عمیق در مورد عدم جایگاه شایسته علوم انسانی در کشور درمیان قاطبه فرهیختگان و استادان علوم انسانی وجود داشته و دارد و متاسفانه مورد توجه مسئولین امر قرار نگرفته است.
از رئیس جمهور محترم که از فرهیختگان و دانشمندان علوم انسانی می باشند، درخواست می شود برای چهار سال آینده، وزیری از اساتید علوم انسانی برای وزارت علوم انتخاب نمایند. در تمام دوران انقلاب فقط دو بار این وزارت به علوم انسانی رسیده است. یکی از مشکلات توسعه صنعت و فن آوری و تولید ثروت از علم در کشور، نادیده گرفتن نقش مهم و استراتژیک فرهیختگان و استادان رشته های علوم انسانی است.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    2 6
    مگر قرار است فرد وزیر فقط در حیطه خودش فعالیت کند .... متاسفانه دوستان علوم انسانی در حوزه وزارت دو اشکال اساسی دارند که در تصمیمات آنها در کشور بسیار دیده شده است و عوارض و عواقب آنها را دیده ایم : 1. در حوزه علوم تجربی و مهندسی اطلاعات کافی و وافی ندارند و موضوعات را بدون اشراف به مباحث تکنولوژیکی می بینند و نسخه می پیچند ... 2. در مقطع دبیرستان با نمره کمتر از حد نصاب دانش آموزان ریاضی و تجربی وارد شده اند و توان ذهنی لازم در تجزیه و تحلیل مسایل تجربی و ریاضی را ندارند ... فارغ از علوم انسانی و تجربی و انسانس وزارت علوم به افرادی نیاز دارد که جامع نگر باشد و همه حوزه ها را ببیند ...
  • تقی A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    4 1
    بهترین گزینه آقای قالیباف می باشند که با عملیات گازنبری 96درصدی خدمت فارغ التحصیلان ودانشجویان خواهند رسید
  • محمدرضا US ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    3 1
    همین نگاه اشتباه نویسنده محترم است. خیلی از کسانی که در علوم انسانی درس خوانده اند و الان استاد هستند از روی علاقه این رشته را انتخاب کرده اند، بعضی هم از علوم مهندسی به رشته های علوم انسانی آمده اند، دکتر سروش، دکتر زیباکلام و..... این تفکر اشتباه در ایران و تحقیر آمیز به علوم انسانی است که ما هزار مشکل در مدیریت کشور داریم، جامع نگری فقط خاص علوم انسانی است و به این علت یکی از سخت ترین علوم و از ریاضیات هم استفاده می شود و در کشورهای غربی مهمترین وزارت خانه ها از متخصصین رشته های حقوق اقتصاد و علوم سیاسی هستند، من از وزیر علوم انسانی حمایت می کنم به شرط آنکه یک وزیر تحصیل کرده از دانشگاه های معتبر خارج از کشور برای وزارت انتخاب شود.
  • جمشید US ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    3 1
    مهندسین و پزشکان هم هیچی از نظریه ها و اصول علوم انسانی نمیدونن و فک میکنن با کتاب خومدن متخصص علوم انسانی میشن نطام مهندسی 400 هزار عضو داره، اینهم وضع خانه سازی ما هر 2030 سال باید خونه ها خراب بشه دوباره ساخته بشه، در حالی که در غرب خونه ها 100 تا 200 سال عمر میکنه واونا همه چیز رو میخوان با ضرب و تقسیم حل کنن من خودم خارج درس خوندم اصلا چنین نگاهی به علوم انسانی اونجا نیست، بزرگترین شخصیتهای سیاسی و مدیریتی آنها در دولت در رشته های علوم انسانی تحصیل کرده اند هیچگاه یک پزشک در مورد تاریخ و فلسفه در تلویزیون نمیاد نظر بده، این فقط تو ایرانه