نماینده مردم زرند گفت: در زمان مدیریت آقای بیطرف، تعادل تولید و مصرف برقرار شد که باعث رفع خاموشی های خسته کننده شد.

به گزارش خبرآنلاین، در جریان بررسی صلاحیت حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو، حسن امیری خامکانی در موافقت با بیطرف با یادآوری خاطره حضورش در مجلس ششم عنوان کرد:آن زمان بنده نماینده بودم و آقای بیطرف وزیر بود، با او کار کردم، او بهترین تعامل را با نمایندگان داشته و از مدیران با تجربه و متخصص است که از استان‌ها و جهاد سازندگی شروع کرده و تجربه اجرایی خوبی را دارد.

او افزود: آقای بیطرف از بهترین وزرایی است که زمانی که سال ۷۶ در وزارت نیرو مسئولیت را به عهده داشته است.در زمان او  تولید برق از  ۲۳ هزار مگاوات به ۴۱ هزار مگاوات رسید؛ همچنین از ۳۸ هزار روستا، ۵۲ هزار روستا در زمان وی از شبکه برق بهره‌مند شده‌اند.

او با تاکید بر اینکه بیطرف باعث شد که شبکه برق کشور یکپارچه شود،متذکر شد:احداث سد و مکان یابی سدها در کشور ما بر مبنای مطالعات ۶۰ سال پیش که توسط کارشناسان خارجی صورت گرفته انجام شده است؛ بنابراین نباید گناه تغییرات آب و هوایی و مشکلات کشورهای همسایه را به گردن ایشان انداخت.

امیری خامکانی گفت: اگر سدسازی های دوران ایشان نبود در حال حاضر باران های سیل آسا باعث خسارت به مناطق مختلف خوزستان می شد.

این عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه در زمان وزارت بیطرف کارخانه ترانسفورماتور قدرت در زنجان به بهره برداری رسید،گفت: پس از آن هم مجموعه عظیم مپنا در کشور ایجاد شد که کمپانی سازنده لوکوموتیو، نیروگاه و خدمات فنی مهندسی است.

او افزود: در پایان مسئولیت بیطرف در وزارت نیرو ۱۷ هزار قرارداد برای نیروگاه‌ها تحویل دولت بعد شد، ضمن اینکه احداث سد و مکان یابی در کشور در این دوره تقویت شد و مجموعه نظام اعم از وزیر،‌ مجلس و دولت وقت همه به دنبال سدسازی بودند و همراهی می‌کردند.

این عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه در حال حاضر در دوران بی آبی کامل هستیم و باید مدیریت خوبی در این خصوص انجام شود،گفت:استفاده از سواحل کشور که هزاران کیلومتر هستند را رها کرده‌ایم و در مناطق خشک شهرک سازی می‌کنیم، آب زودتر از آنچه که فکر می کردیم مشکل ساز شد.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    6 2
    راست میگه خوب. اگه این سد سازی های الکی و بی برنامه نبود الان آب کارون اینقدر کم نبود و بی آبی موج نمیزد و در نهایت هوای خوزستان به این حال روز نمی افتاد. راست میگن خوب بنده های خدا