دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از راه اندازی دو مرکز اقامتی میان مدت زنان در شهرهای ساوه و شازند در هفته دولت خبر داد .

به گزارش خبر آنلاین استان مرکزی، نبی الله شاه محمدی حیدری امروز در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر استان با اعلام این خبر گفت : با راه اندازی این دو مرکز ، مراکز میان مدت اقامتی زنان در استان به سه مرکز در اراک ، زرندیه ساوه و آستانه شازند خواهد رسید .
وی با اشاره به شناسیایی 90 مرکز آلوده در سطح استان مرکزی پاکسازی مستمر این مناطق را در اولویت کاری این شورا برشمرد و افزود : برنامه های پاکسازی مناطق آلوده به تناسب سطح آسیب اولویت بندی شده و برای آن اقدام می شود.
شاه محمدی سالن های آرایشی و ورزشی را از جمله تهدیدهای جدی در رابطه با فروش و توزیع موادمخدر دانست و بر لزوم نظارت جدی و مستمر بر این اماکن تاکید کرد و گفت : بسیاری از افراد از روی ناآگاهی و بی اطلاعی از اثرات سوء مصرف موادی که تحت عناوین زیبایی ، لاغری و انرژی زا در این اماکن توصیه می شود گرفتار اعتیاد شده اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی همچنین از اجرای طرح پیمان توسط جمعیت هلال احمر استان که از سال گذشته مراحل مقدماتی آن انجام شده خبر داد و گفت : در این طرح 25 نفر از اعضای این جمعیت در فاز اول اجرایی با آموزش های پیشگیری از اعتیاد آشنا شدند و هر یک 50 جوان داوطلب را آموزش می دهند تا با اجرای هماهنگ بحث پیشگیری از اعتیاد را با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه ها به مرحله اجرا درآورند .
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست با بیان این که 12 درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می دهند بیشترین رده سنی اعتیاد زنان را بین 20 تا 36 سال عنوان کرد و گفت : در بررسی شیوع شناسی اعتیاد زنان متاسفانه 62درصد زنان معتاد کشور متاهل هستند که خطری جدی برای بنیان خانواده ها است .
زهرا فرجی گرایش زنان به مصرف موادمخدر صنعتی را بیش از سنتی عنوان کرد و افزود : شیشه بیشترین ماده افیونی مورد استفاده زنان و دختران است که آنها از روی ناآگاهی و برای به دست آوردن تناسب اندام و لاغری فریب خورده و گرفتار اعتیاد می شوند و همین بحث توجه به نظارت های جدی در آرایشگاه ها، سالن های ورزشی و سایر مکان های تجمعی این قشر را دوچندان می کند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با اشاره به اجرای طرح بازرسی از آرایشگاه های زنانه در سال گذشته با همکاری سازمان های مردم نهاد در شهرستان اراک گفت : در بازدید مزبور 39درصد مسئولان آرایشگاه ها در زمان حضور سرزده تیم بازرسی سیگار مصرف می کردند و حدود 50درصد مراجعین نیز تایید کردند که از آرایشگاه ها داروهای لاغری و تناسب اندام خریداری کرده اند .

وی از تشکیل کمیته تخصصی پیشگیری از اعتیاد زنان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد : برنامه بازرسی از آرایشگاه ها ادامه خواهد داشت و این بازرسی در سالن های ورزشی نیز با جدیت در دستور کار و پیگیری است.
پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی که امروز بدون حضور استاندار و معاون سیاسی تشکیل شد با رسمیت یافتن جلسه توسط مدیرکل اجتماعی استانداری با دو مصوبه استمرار طرح پیمان در هلال احمر در تربیت نیروهای داوطلب ، همچنین اجرای طرح بازرسی از آرایشگاه ها و سالن های ورزشی مردانه و زنانه به پایان رسید .

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =