یک کارشناس اقتصادی گفت:«در دنیای امروز اینکه ما در فضای غیر شفاف کالا را عرضه کنیم و مشتری در فضای غیر شفاف خریداری کند مقبول نیست.»

مسعود داشنمند، کارشناس اقتصادی و دبیرکل خانه اقتصاد ایران در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در رابطه با حذف برچسب قیمت بر روی کالا گفت:«به طور کلی در تمام دنیا معاملات باید شفاف باشد، مشخصات کالا روشن باشد و قیمت های آن به طور شفاف باشد. کالا باید در معرض دید خریدار باشد که خریدار اگر قصد خرید دارد، تاریخ مصرف، توزیع، تولید و قیمت آن را ببیند و بخرد.»

او ادامه داد:« اینکه از روی کالا قیمت آن را حذف کنیم فضای غیر شفاف را ایجاد کردیم. به طوری که احتمالا برخی بتوانند با توجه به چهره مشتری سو استفاده کنند. به همین ترتیب در فروشگاه ها بدون حضور فروشنده نتوانیم کالایی را بفروشیم.»

دانشمند افزود:« در دنیا فروشگاه های اینترنتی وجود دارد. در فروشگاه های بزرگ نیز کالاها را در قفسه گذاشتند خریدار با توجه به همه مواردی که بر روی کالا ذکر شده با بودجه خود مقایسه می کند و اگر لازم داشت آن را می خرد.»

این کارشناس اقتصادی بیان کرد:«اگر قیمت ها را حذف کنیم باید کنار هر کالایی فروشنده قرار بگیرد که توضیح دهد قیمت آن چند و کجا ساخته شده است. بنابراین اصولا در دنیای امروز اینکه ما در فضای غیر شفاف کالا را عرضه کنیم و مشتری در فضای غیر شفاف خریداری کند مقبول نیست.»

او عنوان کرد:« حتی در فریشاپ ها مشخصات کالا به طور دقیق درج شده است و قیمت آن ها معلوم است. اگر قیمت را بر روی کالاها نگذارند اتفاقی که می افتد این است که کالا را بر می دارید و پای صندوق می روید، قیمت این کالا هزار تومان است اما بودجه شما ۷۰۰ تومان است و باید این کالا را دوباره برگردانید. عملا کار و روان تجاری اعتماد به برند از بین می رود.»

دانشمند گفت:«به برند باید اعتماد شود و مشتری خرید کند. اما با اینکار این اعتماد به برند از بین می رود. به عبارتی به طور مجموع برند را با این کار از بین می بریم.»

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    7 0
    واقعا طراحان این طرح چی فکر کردن و چی تو سرشون می‌گذره؟
    • بی نام DE ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      1 0
      همین طوری برای خرید یک کفش باید چندتا مغازه قیمت بگیریم. می خوان واسه محصولات خوراکی هم همین کار رو کنند. حق مصرف کننده کیلویی چند؟؟
  • عباس A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    3 2
    از اقدامات دولت تدبیر است دیگر روحانی مچکریم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    1 3
    استاد در کدام کشور بر روی خود کالا توسط تولید کننده قیمت درج شده است؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    3 2
    کل نظام و معاملاتش شفاف شده رسیدن سروقت محصولات ریز، اون خوردرو که شفاف شد برای 7 نسل ما بسه،آقای دانشمند داری اشتباه میزنی داداش
  • بی نام DE ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    5 1
    اون وقت وقتی محصولی گران می شود مردم فکر می کنند بقال گران کرده. به نفع هیچ کس نیست.
  • فرید IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    2 2
    حذف قیمت بر روی کالا را میتوان با نصب اتیکت در قفسه جبران کرد اما مشکل بزرگی را حل می کند شما اگر الان بخواهید یک دستمال کاغذی بخرید قیمت روی دستمال نسبت به فاکتور خرید آن بسیار بالا قیمت گذاری میشود در فروشگاه های کوچک شما با دیدن قیمت روی کالا آن را پرداخت می کنید در حالی که شاید تا حدود 30 از قیمت مصرف کننده واقعی بیشتر باشد در فروشگاه های بزرگ همان را با قیمت 20 تخفیف به شما عرضه می کنند و شما فکر می کنید چقدر خوب خریده اید در مثالی دیگر با افزایش قیمت یک کالا و فاکتور خرید آن در بسیاری موارد پرچسب قیمت قبلی هنوز روی کالا نصب است و این باعث هدم اعتماد به فروشنده میشود و .....