۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

ماموران گمرک در یکی از جالب ترین عملیات کشف مواد مخدر از "دمپای شلوار" مواد مخدر از نوع شیشه کشف کردند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از گمرک ایران، قاچاقچیان مواد مخدر در اقدامی عجیب و کاملا حرفه ای مقدار 265 گرم شیشه را در دمپای چهار دست شلوار جاسازی و قصد داشتند این مقدار مواد مخدر صنعتی را با این ترفند جابه جا کنند اما این اقدام آنها با هوشیاری ماموران گمرک ناکام ماند .

این میزان مواد مخدر پس از جاسازی در دمپای شلوار به شکلی ماهرانه دوخته شده و به حالت اولیه درآمده بود که ماموران گمرک در بازرسی از محموله ها به این محموله مشکوک و پس از بازرسی و برش دمپای شلوار مقدار 265 گرم شیشه کشف و ضبط می کنند.

گمرک ایران بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک در مبارزه و کشف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی ، قرص های مخدر و روان گردان ها و پیش سازها بهترین عملکرد را در مقایسه با دیگر گمرکات جهان داشته و رتبه نخست دنیا را در اختیار دارد . 

مرکز اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک عملکرد گمرکات در بخش کشف تخلفات و مبارزه با قاچاق سایر کالاها را نیز ارزیابی و اعلام کرده که از این نظر گمرک ایران  رتبه دوم را کسب کرده است.

این ارزیابی شامل  آخرین روشهای قاچاق و مسیرهای ترانزیت مواد مخدر  و پیش سازها ، سوخت ، گونه های درحال انقراض ، جرائم زیست محیطی ، کشفیات مواد نوظهور (NPS ) ، دارو ، کالاهای تقلبی وسایرموارد مرتبط می شود.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =