۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز از تعیین تکلیف پرونده قاچاق لوازم خانگی مربوط به سال 94 خبرداد.

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز در خصوص پرونده قاچاق شرکت مدیا گفت: کشف محموله بزرگ کالاهای قاچاق از انبارهای شرکت فرسیان لیان که عمدتا مربوط به سال ۹۳ و بخشی از آن هم مربوط به سال ۹۴ بود با هوشیاری و زحمات بی دریغ اداره اطلاعات و نیروی انتظامی اوایل سال ۱۳۹۵ صورت گرفت و با تلاش و پیگیری های کمیسیون مبارزه با قاچاق استان البرز و کار شبانه روزی بر روی این پرونده مهم قاچاق، سرانجام این شرکت در تعزیرات حکومتی استان البرز به قاچاق کالا محکوم و تمامی کالاهای قاچاق این شرکت توقیف و ضبط گردید.

زارعی نژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز افزود: خوشبختانه  گمرک استان البرز در پیگیری و به نتیجه رساندن این پرونده سهم قابل توجهی داشت و با بررسی های فنی و با در نظر گرفتن تمامی اسناد ادعایی آن شرکت سرانجام در دادگاه صالحه دفاع و منجر به صدور رای قطعی در محکومیت آن شرکت شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق استان البرز اضافه کرد:در مجموع از انبارهای این شرکت ۵۵۲ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی به ظن قاچاق کشف گردید که پس از بررسی های فنی و تخصصی مشخص شد ۵۰۳ هزار و ۲۰۷ دستگاه از طریق گمرکات و کاملا قانونی پس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی وارد کشور شده است و  تعداد ۴۸ هزار و ۷۹۳ دستگاه بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و از مبادی اصلی وارد کشور شده است که قاچاق تشخیص داده شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز در خصوص نحوه ورود این کالاها توضیح داد : همانگونه که قبلا هم گفته شد کالاهای قاچاق این شرکت از مبادی ورودی وارد کشور شده اند و مبادی اصلی ورودی کالاهای قاچاق این شرکت شامل مناطق آزاد ، اسکله های غیر مجاز، مبادی ورودی کالاهای ته لنجی و بازارچه های مرزی می شود.

زارعی نژاد با تشکر از کارکنان گمرک البرز  گفت: تمامی مراحل فنی و امور گمرکی پرونده قاچاق این شرکت در گمرک استان البرز بررسی و رسیدگی شده و نهایتا  منتج به نتیجه شده است .

 

3535 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    0 0
    خب به سلامتی سر و تهش رو خوب بهم رسوندنو جمع کردن ماجرا رو..... فک میکنن مردم مثل خودشون نفهمن ونمیپرسن شخصی یا گروهی اگه بخاد قاچاق کنه نمیاد با ۱۰ از کل بار خودشو اسمشو و اعتبار و سرمایه اشو خراب کنه. پونصد هزارتا رسمی بیاد ، پنجاه هزار تا قاچاق؟ کی پشت پرونده بوده؟