۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی در دومین هفته شهریور در حالی برگزار می‌شوند که شاهد نمایش آثار هنرمندان 9 شاخه هنری در گالری‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین آدینه از آخرین ماه تابستان، شاهد افتتاح 24 نمایشگاه از سوی هنرمندان و گالری‌داران خواهد بود.

علاقه‌مندان و مخاطبان هنرهای تجسمی همچنین 32 فرصت گالری گردی در نمایشگاه‌های برپا شده در پایتخت دارند. هر چه به روزهای پایانی تابستان نزدیک می‌شویم، شاهد افزایش تعداد افتتاحیه‌ها و نمایشگاه‌ها هستیم و این نوید روزهای پرشور برای هنرهای تجسمی را در فصل پاییز می‌دهد.

در هفته دوم شهریور نمایشگاهی به یاد عربعلی شروه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. همچنین بخش جنبی نهمین نمایشگاه عکس‌های برتر سال دوربین دات نت این جمعه در باغ موزه قصر افتتاح می‌شود.

این هفته را بی‌تردید می‌توان متنوع‌ترین هفته تابستان 96 نامید، هنرمندان گونه‌های مختلف هنرهای تجسمی در این هفته با برگزاری نمایشگاه آثارشان بار دیگر رنگارنگی را به این عرصه باز گرداندند. نکته حائز اهمیت این است که نقاشی در این هفته برای اولین بار نتوانسته بیشترین افتتاحیه‌ها را داشته باشد. میکس مدیا، عکس، مجسمه، ویدئوآرت، چیدمان، چوب، خوشنویسی، طراحی طلا و جواهر و ... از جمله گونه‌های هنری هستند که علاقه‌مندانشان این هفته می‌توانند راهی گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران شوند.

در دومین جمعه شهریور بار دیگر تنور نمایشگاه‌های گروهی گرم شده است و شاهد فزونی تعداد این نمایشگاه‌ها هستیم.

در ادامه با جزییات افتتاحیه‌های 10 شهریور (امروز) و هنرمندان و آثارشان بیشتر آشنا خواهیم شد.

گالری آ (شماره یک): ابوالفضل معصومی آثار خود را با عنوان «مِن» به نمایش در می‌آورد. این نمایشگاه از 10 تا 20 شهریور میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آ(شماره دو): نمایشگاه آثار آتنا فریدونی با عنوان «بهشت» از 10 شهریور به نمایش در می‌آید و تا 21 شهریور ادامه دارد.

گالری eg: «تمبرهای یک انقلاب» عنوان نمایشگاه میکس‌مدیای علی مبصر است که از 10 شهریور تا پنجم مهر به تماشا در می‌آید.

گالری پروژه‌های آران: «نخستین» نمایشگاهی است که اکرم احمدی توانا آن را گردآوری کرده است. موضوع این نمایشگاه گروهی، آثار ساخته شده با چوب است که 10 شهریور تا هفتم مهر با یادبود عربعلی شروه، محمدعلی مددی و مهدی سحابی و با ارائه آثار هنرمندانی چون محسن وزیری مقدم، بهروز امیری راد، منصور طبیب‌زاده، مجید کامرانی، فرهاد احرارنیا، هومن سلیمی، شقایق عربی، بهداد لاهوتی، مهدی رنگچی، شهریار قرایی، یاشار آذر امدادیان و محمد مروستی میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری تم: نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «اِربِن» که کیارنگ اعلایی آن را گردآوی کرده است با نمایش آثاری از حمید دلدار، امیر مبارکی، میلاد اصفهانی، آیدا خودنیا، مهدی دستمزد، بهنوش رفیع‌زاده، سیدحمیدرضا سادات فاطمی، الهه  سالاران، شادی شوریده، مهلا عربی خوان، کاظم غلامی، فاطمه فخاریان، فاطمه قاسمی نژاد، سجاد مصلی، صالحه موسوی، نیلوفر موسوی و مژده یونس مهاجر 10 تا 18 شهریور برگزار می‌شود.

گالری دلگشا: «یک طلوع عاطلِ باطل» نمایشگاه آثار سپیده زمانی، سورنا پتگر و علی‌داد جلالی است. این نمایشگاه 10 تا 30 شهریور برقرار است.

گالری زیر زمین دستان: ترمه یقیازاریان آثار خود را با عنوان «مستند وابستگی» 10 تا 18 شهریور به نمایش در می‌آورد.

گالری سایه: نمایشگاه عکس‌های سارا اصلان‌بیگی با عنوان «خفه‌گی» افتتاح می‌شود. این نمایشگاه 10 تا 15 شهریور برقرار است.

گالری سهراب: نمایشگاه آثار کاوه یاری با عنوان «کوبش با نشان» 10 تا 22 شهریور برگزار می‌شود.

گالری طراحان آزاد: نمایشگاه عرفان جمشیدی با عنوان «تکامل کور» جمعه 10 شهریور افتتاح می‌شود. این گالری 15 شهریورماه از این نمایشگاه میزبانی می‌کند.

گالری فردا: مهری سیاوشی آثار نقاشی خود را که براساس هایکوواره‌های سهیل محمودی کشیده‌ است به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه از 10 تا 16 مرداد برپا خواهد شد.

گالری فرشته: نمایشگاه چیدمان انفرادی صدرا وجدانی با عنوان «... سفالی شد»، عصر آدینه دهم شهریورماه افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از سازه‌های سرامیکی است. این چیدمان به مدت هجده روز، در میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری فرمانفرما: نمایشگاه آثار مجسمه عباس طوافی و آرش قرایی عصر روز جمعه دهم شهریورماه افتتاح می‌شود. نمایشگاه این دو هنرمند جوان که از شاگردان محمدحسین عماد هستند، تا 24 شهریورماه به جز روزهای دوشنبه میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.



گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی سینا جوادی از 10 تا 15 شهریورماه برپا می‌شود.

نگارخانه لاله: نمایشگاه «نگاه اول» با 38 اثر نقاشی از یعقوب عمامه‌پیچ، علیرضا حسینی صدر، الناز پیوندی، پروانه توضیحی، سوسن گلزاری و فاطمه جباری روز جمعه 10 شهریور افتتاح می‌‏شود. این نمایشگاه تا 28 شهریور ادامه خواهد داشت.

گالری محسن: مجموعه آثار امیرحسین بیانی با عنوان «اپیزود ۰۲: نیمروز» به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه 10 تا 29 شهریور برپاست.

گالری نگر: نمایشگاه آثار پونه اولاد عظیمی با عنوان «نفس» از 10 تا 16 شهریور به نمایش در می‌آید.

گالری فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه آثار خوشنویسی علیرضا ایرانی روز جمعه 10 شهریور ساعت 17 گشایش می‎یابد. این نمایشگاه تا روز 20 شهریور برقرار است.

گالری ثالث: سومین نمایشگاه از مجموعه بلند مدت میراث نفت و نیاکان جمعه دهم شهریور افتتاح می‌شود. «حریص» یک نمایشگاه با رویکردِ فیگوراتیو است که در آن بیست و پنج هنرمند به شرحِ شکل حریص از نگاه خودشان پرداخته‌اند.

«حریص» توسط صالح تسبیحی گردآوری شده است و عليرضا آدم بكان، مريم ايران پناه، امين باقری، فائزه بهارلويی، حامد جابرها، مهرداد جعفری، سارا حسينی، فرزانه حسينی، پرستو حقی، سميرا حمزه زاده، سعيد خالقی، زرتشت رحيمی، گلبرگ شعبانی، دلبر شهباز، عليرضا صفايی، سحر عزيزی، عطيه عطار زاده، ابراهيم كاشانی، كتايون كرمی، نسيم گلی، مرتضي متقی، سمانه معيری، و مهتاب مولوی در آن اثر ارائه داده اند. این نمایشگاه 20 شهریور میزبان علاقه‌مندان است.

گالری باغ موزه قصر: بخش جنبی نهمین نمایشگاه عکس های برترسال دوربین دات نت جمعه ۱۰ شهریورماه ساعت ۱۷ تا ۲۰ در باغ موزه قصر افتتاح می شود. در این نمایشگاه، عکس های منتخب سال ۹۵ از ۱۳۴ عکاس در بخش جاذبه های گردشگری و ۱۰۵ عکاس در بخش خانواده ایرانی در گالری موزه مارکف در اندازه ۴۰ در ۳۰ سانتیمتر به نمایش درمی آید. ۲۳۹ عکاس حاضر در بخش جنبی نمایشگاه از ۶۹۶ عکاس شرکت کننده در نمایشگاه، توسط هیات انتخاب برگزیده شدند.

گالری شلمان: نمایشگاه طلا و جواهر سارا کاکانژاد روز جمعه 10 شهریور میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آیریک: نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان معاصر از روز جمعه 10 تا 16 شهریور برگزار می‌شود.

گالری زرنا: «سرشاخه ها به خورشید نزدیک ترند» عنوان نمایشگاه نقاشی الهه رضایی است که از 10 تا 15 شهریور میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

خانه هنرمندان ایران: نمایشگاه آثار نقاشی ۲۰ هرمند به یاد عربعلی شروه از ۹ تا ۱۷ شهریور در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. در این نمایشگاه که به همت دوستان و شاگردان عربعلی شروه برگزار می شود، از هر هنرمند نقاش سه اثر در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد. در این نمایشگاه آثار نقاشی سیروس آقاخانی، یعقوب امدادیان، رضا بانگیز، هما توکلی، فروغ خوشنویس، سمیرا دریا، آذین رستمی، عربعلی شروه، ترانه صادقیان، علی اکبر صنعتی، کیوان عسگری، محمدهادی فدوی، لیلا فرخی، محمد رضا فیروزه ای، نیلوفر قادری نژاد، مرضیه قره داغی، ناصر محمدی، میثم نژادرسولی، احمد وکیلی و رضا هدایت در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =