تسنیم نوشت: معاون سازمان انرژی اتمی ایران بازدید آژانس از اماکن نظامی ایران را داستان‌سرایی و فضاسازی رسانه‌ای خواند.

بهروز کمالوندی معاون رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه بازدید خبرنگاران از سایت نطنز مجتمع فنی‌سازی شهید احمدی‌روشن گفت: مدتها بود که قصد داشتیم این بازدید صورت بگیرد که امروز انجام و به سوالات پاسخ داده شد. مردم بدانند که فعالیتهای هسته‌ای به‌خصوص در حوزه غنی‌سازی به‌خوبی پیش می‌رود البته محدودیت‌هایی بوده که یک‌سوم ماشین‌ها کمتر کار می‌کند اما دو سوم فعال هستند و در حال کار هستند.

وی افزود: مجتمع غنی‌سازی احمدی‌روشن با شدت کار می‌کند و راکتور اراک هم کار بازطراحی خود را به‌خوبی پیش می‌برد و همینطور کارخانه آب سنگین خنداب هم تولید خود را ادامه می‌دهد که حدود ٢ تن در سال است، خوشبختانه بازار بین‌المللی خوبی هم پیدا کرده و برخی کشورها طالب آب‌سنگین ایران هستند، به‌خصوص اینکه به روسیه و آمریکا صادر شده است.

کمالوندی گفت: فعالیت‌های صنعت هسته‌ای ما به‌خوبی دنبال می‌شود و بر اساس برنامه‌ای که به آژانس هم ارایه شده، کار پیش می‌رود و ماشین‌های نسل جدید ما در حال تکامل هستند و در دوره‌ای که پیش‌بینی شده وارد تولید انبوه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های دیگر محدودیتی نداشته‌ایم، اظهار داشت: در سایر حوزه‌ها به‌شدت کار دنبال می‌شود.

معاون صالحی در خصوص تحلیل ای‌پی درباره بازدید آژانس از اماکن نظامی ایران اظهار داشت: برای هر نوع بازرسی چارچوبی داریم و هدف از هیچکدام رفتن به مراکز نظامی نیست. متاسفانه برخی رسانه‌ها مطالب را عینا تکرار کردند و اعلام نشد که این تحلیل ای‌پی بوده و نه سخنان اژانس. اگر آژانس سوالاتی داشته باشد، مطرح می‌کند و ما نیز باید جواب دهیم. در شرایطی ممکن است آژانس بخواهد دسترسی‌هایی داشته باشد، این سوالات باید به حدی باشد که این ظن قوی را ایجاد کند که فعالیت‌های هسته‌ای صورت می‌گیرد لذا دسترسی بخواهد. همه اینها در چارچوب‌هایی است که در گذشته ایران برای رفع بدبینی‌ها دسترسی‌هایی درباره پارچین داد که البته آن پرونده بسته شد و با توجه به اینکه هیچ مطلب دیگری برای آژانس نمانده است. اینکه داستان‌سرایی شود و مطالبی گفته شود و بر اساس ذهنیات مطرح شود که ایران دسترسی می‌دهد یا نه، فضاسازی رسانه‌ای است که رسانه‌های ما باید به آن توجه کنند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =