تسنیم نوشت: رییس سازمان بورس با مثبت دانستن تاثیر کاهش نرخ سودی بانکی بر بازار سرمایه گفت: این موضوع کمک می کند شرکت های بورسی سود آور شوند و در عین حال باعث تقویت سودآوری بانک های پذیرفته شده در بورس نیز می شود.

شاپور محمدی در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین دوره لیگ ستارگان بورس که شامگاه روز یکشنبه برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به بانکها در خصوص کاهش نرخ سود و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: ابزارهای مالی در مقابل سود سپرده ها رقابت پذیر می شود و هزینه تامین مالی شرکت های بورسی کاهش می یابد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همچنین این موضوع کمک می کند شرکت های بورسی سود آور شوند و در عین حال باعث تقویت سودآوری بانک های پذیرفته شده در بورس می شود.

وی در ارزیابی از نخستین دوره لیگ ستارگان بورس نیز اذعان داشت: برگزاری این لیگ کمک می کند افراد بتوانند شغل و آینده بهتری را انتخاب کنند و از سوی دیگر نوعی آموزش کاربردی در بورس هم تلقی می‌شود و این نوع فرهنگ سازی را در آینده از روش‌های دیگر دنبال می‌کنیم.

رییس سازمان بورس همچنین از اعطای دیپلم بورس در آینده خبر داد و افزود: علاوه بر این با برخی کشورها ارتباطات بورسی داریم و امیداریم با رایزنی هایی که انجام می شود بزودی ایران به عضویت دایم آیسکو درآید.

محمدی با اشاره به اینکه سازمان بورس بر عملکرد بازار سرمایه نظارت دارد، اظهار امیدواری کرد که برگزاری لیگ بتواند به اشاعه سرمایه گذاری در کشور کمک کند.

وی تصریح کرد: از طریق ابزار مشتقه به دنبال ایجاد سودهای بالا برای افراد هستیم و امیداریم این ابزار تشویق شود. سفته بازی برای ایجاد تعادل در بازارها مناسب است و از این طریق می توان حرکت ایجاد کرد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =