روس‌ها موتورسیکلت پرنده  ساختند!/ آزمایش طرحی برای فرار از ترافیک

طراحان روسی با تلفیق پهپاد و موتور سیکلت موفق به ساخت وسیله ای پرنده شده اند که دارای موتوری برقی بوده و می تواند در هر سطحی فرود آمده یا پرواز کند. این فناوری جدید HoverBike S3 نام دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سیناپرس،نمونه اولیه موتورسیکلت های پرنده یا hoverbike ساخت روسیه به تازگی در پیست موتورسواری شهر مسکو و در نزدیکی منطقه وولوکولامسک (Volokolamsk) نخستین آزمایش عمومی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

این موتورسیکلت پرنده که با نام HoverBike S3 معرفی شده است در حقیقت ترکیبی از کوادکوپتر و موتورسیکلت محسوب می شود که عملیات طراحی و ساخت آن به وسیله شرکت مشهور هاور سورف HoverSurf انجام شده است و در نخستین آزمایش خود توانست مسافت یک کیلومتر را در ارتفاع 1 متری پوشش دهد.

در همین رابطه آلکساندر آتامانوف (Alexander Atamanov) مدیر ارشد شرکت هاور سورف که ریاست پروژه ساخت این موتورسیکلت را نیز بر عهده دارد؛ اعلام کرد: « امروزه پهپادها دنیا را به تصرف خود درآورده اند و در حوزه های مختلفی از جمله تصویر برداری هوائی، نقشه برداری و بررسی و مشاهده مورد استفاده قرار دارند. طبیعتا اینکه بخواهیم از این فناوری برای حمل و نقل انسان ها استفاده کنیم، موضوعی غیر عادی محسوب نمی شود.»

وی در ادامه توضیحات خود افزود که این پهپاد با قابلیت حمل مسافر، توسط یک کامپیوتر مرکزی هدایت شده و گزینه خوبی برای حل مشکلات ترافیکی محسوب می شود. در حال حاضر تنها راه حل باز شدن گره ترافیک های شهری؛ استفاده از آسمان و فضای نامحدود آن است. برای رسیدن به این هدف باید از وسایل نقلیه ای که دوستدار محیط زیست بوده و آلاینده تولید نمی کنند بهره برد که این ویژگی ها در موتورسیکلت پرنده وجود داشته و می توان از آن به عنوان یک تاکسی هوائی نیز استفاده کرد.

موتور سیکلت پرنده HoverBike S3 که توسط مهندسین روسیه طراحی شده است از یک موتور قدرتمند برقی بهره برده و باتری های به کار رفته در آن می توانند با یکبار شارژ شدن به مدت سی دقیقه پرواز کرده و مسافران را جا به جا کنند. وزن این موتور پرنده یکصد کیلوگرم بوده و قادر به حمل 150 کیلو گرم بار یا مسافر است. حداکثر ارتفاعی که این موتور سیکلت می تواند به ان برسد 5 متر بوده و حد نهائی سرعت آن نیز 70 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

آتامانوف در تکمیل توضیحات و ویژگی های فنی این موتور سیکلت اعلام کرد: «این موتور قادر است در دمای کم و شرایط آب و هوائی نامساعد نیز به خوبی عمل کرده و ما آن را در دمای منفی 20 درجه سانتیگراد نیز آزمایش کرده ایم.»

گفتنی است این موتور سیکلت پرنده می تواند به صورت دستی کنترل شده یا از طریق امواج رادیوئی و از راه دور هدایت شود. در این فناوری همچنین امکان برنامه ریزی از طریق سامانه های موقعیت یاب جهانی از قبیل جی پی اس نیز وجود داشته و می توان به ان برنامه ای برای پرواز و فرود در نقطه ای مشخص را ارائه کرد.

مدیر ارشد شرکت هاور سورف در خاتمه خاطر نشان کرد: «این موتورسیکلت پرنده از درهای عادی عبور کرده و می توان ان را در خانه و حتی آپارتمان نگهداری کرد. این موتور سیکلت به فضای استاندارد پارکینگ یک موتور معمولی نیاز داشته و برای بهره برداری از آن وجود فضائی ویژه ضروری نیست. HoverBike S3 قادر است از هر سطحی پرواز کرده و در هر محلی فرود بیاید. »

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    0 0
    سلام این ها فروشی اند خیلی خیلی جالب و بهال است عالی