دکتر ناطقی در مطلب تازه خود به نقد و بررسی گزارش مجلس درباره پلاسکو پرداخته است.

این استاد دانشگاه نوشته است: چند روز پیش مجلس پس از ۸ ماه گزارشی از فاجعه پلاسکو منتشر کرد. پیشنهادهایی برای مدیریت بحران برای پیشگیری از چنین شرایطی و همچنین مدیریت بحران های مشابه در زیر مشاهده می‌کنید. تمامی برنامه‌های تعیین شده از طرف سازمان مدیریت بحران باید در داخل نهاد یا ستادی عملیاتی شوند و در این قسمت است که هماهنگی‌های لازم بین گروه‌های مختلف جهت ساماندهی هر بحرانی صورت می‌گیرد. در اینجا مؤلف به برخی از ارکان اصلی این ستاد و مسؤولیت‌ها و ساختار آن اشاره می‌کند امید است که مورد استفاده سازمانهای ذیربط و مردم قرار بگیرد.

وی می افزاید:به طور کلی اداره برنامه‌ریزی و عملیات اضطراری باید باتوجه به ساختار یاد شده برای ایجاد هماهنگی، تشکیلات و تأسیس کمیته‌های کاری زیرنظر معاونت برنامه‌ریزی اقدام نمایند. کمیته‌های کاری نیز باید براساس نیازها و برحسب همان ضوابطی که برای تمامی امور چرخه بحران لازم است، تعریف گردند. در این رابطه می‌توان از کمیتة کاری پیشگیری، کاهش اثرات بحران، امدادرسانی و پاسخگویی، بهبودی و بازسازی و آموزشی و پژوهشی یاد کرد.

متن کامل این یادداشت را  اینجا بخوانید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا احمدی EU ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    0 0
    سلام متاسفانه خیلی از ساختمان ها در تهران وضعیت مشابه پلاسکو رو دارند و چه بدتر ، مثال : بازار تهران / در مقایسه با پلاسکو 100 برابر بزرگتر است و مسائل امنیتی حتی کمتر از پلاسکو رعایت میشود . یا نمونه دیگر ان بازار موببال علائدین هست . امیدواریم مسئولین چاره ای برای جلوگیری از بروز مسائل پیش بینی کنن .