تعویق پرتاب موشک آریان ۵/ توقف عملیات در لحظات آخر

پنجمین پرتاب موشک "آریان 5"(Ariane 5) که قرار بود بامداد امروز از پایگاه فضایی گویان فرانسه انجام شود به دلیل مشکلات فنی به تعویق افتاد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، قرار بود موشک آریان 5 بامداد دو ماهواره ارتباطی را به مدار زمین ببرد اما در لحظه‌های نهایی این پرتاب متوقف شد.

براساس اعلامیه آژانس فضایی اروپا، پس از روشن شدن بخش مرکزی موتور پیشران موشک، چند وضعیت غیرطبیعی در موتور مشاهده شد که سبب شد شمارش معکوس نهایی انجام نشود. پس از مشاهده این وضعیت موتور به وضعیت غیرفعال بازگردانده شد و در حال حاضر متخصصان در حال بررسی علت بروز این مشکل هستند و همزمان مشکلات موشک در حال رفع شدن هستند تا پرتاب با موفقیت انجام شود.

دو ماهواره‌ای که قرار بود با موشک "آریان 5" به فضا پرتاب شوند متعلق به اینتل و یک شرکت ژاپنی هستند.

ماهواره "اینتل‌ست"(IntelSat) برای پوشش آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این ماهواره بیش از 6400 کیلوگرم وزن داشته و پنجمین ماهواره این شرکت است که بوسیله بوئینگ ساخته شده است و بجای ماهواره اینتل‌ست 901 که در سال 2001 به فضا پرتاب شده بود و به پایان عمر خود نزدیک شده است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ماهواره‌ای که برای شرکت ژاپنی ارسال خواهد شد نهمین پرتاب آریان‌اسپیس برای شرکت‌های ژاپنی محسوب می‌شود. این ماهواره 3500 کیلوگرمی برای ارسال اطلاعات تلویزیونی با کیفیت 4K و 8K مورد استقاده قرار خواهد گرفت.

هر دو ماهواره قرار است بیش از 15 سال مورد استفاده قرار بگیرند.

شرکت "آریان‌اسپیس"(Arianespace) که مسئولیت انجام پرتاب‌های آژانس فضایی اروپا را بر عهده دارد با عذرخواهی از مشتریان خود در این پرتاب اعلام کرد که به زودی زمان پرتاب مجدد اعلام خواهد شد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =