شنبه 29 مهر 1396
جمعه 17 شهریور 1396 - 14:41:37 چاپ

تبلیغ گیم روسی در صداوسیما که هندی‌ها با آن خودکشی می‌کنند

وبلاگ > خراسانی، علیرضا - کمتر از 5 میلیون بار گیمی که پسر 22 ساله و «مغز معیوبِ روس» ساخته، در جهان دانلود شده و 130 نفر هم (اغلب روس و هندی) با آن دست به خودکشی زده اند.

 

بدون اینکه جزییات این بازی در این خبر منتشر شود که می تواند مصداق تبلیغ ناشیانه آن باشد، ذکر چند نکته مهم به نظر می‌رسد:

چرا رسانه‌ ملی در حالی که بسیاری از کاربران ایرانی روحشان از این بازی خبر ندارد، آن را در بوق و کرنا می‌کند؟

و چرا خودکشی هندی‌ها و روس‌ها با خودکشی جوانان ایرانی مقایسه می‌شود؟

اگر تا دیروز فقط 5 هزار کاربر ایرانی از این بازی آگاهی داشتند، امروز 40 میلیون کاربر موبایل به دستِ اینترنت دار، مشتاق دانستن درباره این گیم بعد از گزارش صداوسیما هستند.

و بدتر از همه اینکه مدیران ارشد آی تی نیز با ژست‌های ناشیانه درباره چیزی حرف می‌زنند که تا دیروز هیچی از آن نمی‌دانستند.

بهتر است بیشتر از این خامی نکرده و بدون توسعه رسانه‌ای موضوع، خطرات گیمی مزخرف را با راهکار فنی از بین ببریم.

خدا نکند مجبور شویم دوباره درباره آن بنویسیم!

 

31 دیدگاه
  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 14:46:37
    پاسخ
    187 12

    از دیروز پسرم گیر داده که دانلود کن می خام ببینم چیه صدا و سیما مگر آزار دارد؟ که کسانی که نمی دانند هم اگاه می کند آنهم از نوع منفی

    • بی نام
      جمعه 17 شهریور 1396 - 15:55:30
      29 78

      ببخشید شما هم حتما از اونهایی هستین که مخالف آموزش در مورد ...و مسائل جنسی هستین که چشم و گوش کسی باز نشه؟ دحالیکه خواه ناخواه مردم با این مسائل درگیر میشن همونجوری که بازی ها در جوامع مختلف رشد پیدا میکنند. کی میگه کشور بعدی ایران نیست؟ و چه بهتر نوجوان و والدین ما آگاهانه با چیزی روبرو بشن نه اینکه برن داخلش و وقتی بفهمن که دیر شده

    • بی نام
      جمعه 17 شهریور 1396 - 16:26:56
      93 9

      میخوان به این طریق از تعداد افراد یارانه بگیر کم کنند .

    • بی نام
      جمعه 17 شهریور 1396 - 16:51:36
      25 3

      منم فکر می کنم تعداد وقتی کمه هم تعداد دانلود هم تعداد خودکشی، دلیلی برای تبلیغ و در بوق و کرنا کردن نیست

    • بی نام
      جمعه 17 شهریور 1396 - 17:04:17
      58 3

      مسئله جنسی همه باهاش سر و کار دارن اما یک گیم بی نام و نشان نه. ضمن اینکه نسل جدید دوست دارن سرچ کنن حتی با فیلترشکن و این یعنی دردسر

    • بی نام
      شنبه 18 شهریور 1396 - 23:37:00
      7 0

      بزنش درست میشه

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 14:47:55
    پاسخ
    112 10

    دلیل تبلیغ غیر مستقیم این بازی توسط رسانه میلی چیست؟

    • بی نام
      جمعه 17 شهریور 1396 - 18:14:24
      9 45

      واقعا رسانه میلی است چون حتی یک صدای مخالف دولت را پخش نمی کند و به صورت یکطرفه از دولت حمایت می کند

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 14:54:33
    پاسخ
    68 5

    منم موافقم. از اول برام این همه تبلیغ و اطلاع رسانی عجیب بود.

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 15:10:59
    پاسخ
    142 7

    اصلا ربطی به ایرانی ها نداره که موضع گیری می کنیم۰ بهتره صداسیما به خصوص بیست و سی به تماشاجیان زن سوری در استادیوم گیر بده تا یک روانی در روسیه

    • بی نام
      جمعه 17 شهریور 1396 - 15:41:34
      133 16

      مردم سیاست زده ی ما نه دنبال موضوعات روانشناسی می روند و نه دنبال اقتصاد و کسب و کار صحیح و غیره. فقط همه چیز را به سیاست ربط می دهند.

    • بی نام
      جمعه 17 شهریور 1396 - 16:01:14
      7 22

      بابا بسه دیگه هر مشکلی تو عالمه سیاسیش میکنید بعد به ما میگن افراطی.اگه کسی توی فضای مجازی باشه از این اطلاعات قبل این گزارش خبر داشته.

    • بی نام
      جمعه 17 شهریور 1396 - 16:16:18
      31 1

      حق دارن. چون سیاست در مورد همه چیز ما تصمیم میگیره. از غذا خوردن و بیرون رفتن تا لباس پوشیدن ما سیاسی و تحت کنترل سیاست نداران است.

    • بی نام
      جمعه 17 شهریور 1396 - 17:29:26
      0 7

      بعد از این همه تلاش برای فهم و تحلیل موضوعات، ربطی بین ....و سیاست پیدا کردی؟

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 15:34:42
    پاسخ
    62 5

    من موندم تو این صدا و سیما کدوم ژن های خوب و اقازاده ها دازن کار می کنن که اینقدر ناشیانه عمل می کنن

    • بی نام
      جمعه 17 شهریور 1396 - 18:15:24
      98 12

      ژن خوب برای پسر .....و سایر به اصلاح اصلاح طلبان است

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 15:40:13
    پاسخ
    16 2

    البته روزنامه های خارجی هم گزارش مفصلی در مورد این بازی، سازنده ی اون، قربانی هاش و ... نوشتند. من هیچ گزارش فارسی کاملی پیدا نمی کنم. فقط دائم می گویند که این بازی باعث خودکشی نوجوان ها می شه.

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 15:49:38
    پاسخ
    92 4

    کمتر از چند میلیون بار ؟؟؟؟؟ واحد آماری جدیده ؟؟؟؟

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 16:05:15
    پاسخ
    21 1

    بالاخره بخش خبری برای ... صدای خانوم .......باید یه خبری چیزی جور کنه که استعدادهای ایشون کاملا بروز کنه دیگه

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 16:19:10
    پاسخ
    13 1

    چیز عجیبی نیست. سال‌هاست ایدئولوژی های مختلف طرفدارانشان را با شستشوی مغزی به کارهای عجیب وا میدارن .... این هم یکی. که پس از 50 روز ترس و اضطراب بازی کننده را به سقوط از ارتفاع تشویق میکند.

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 16:49:25
    پاسخ
    22 1

    صداوسیما از این مغز معیوب پول گرفته که تبلیغ برنامه اش رو میکنه؟

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 16:59:53
    پاسخ
    177 9

    خبرآنلاین و نظرات کاربرنماهاش رو که میخونم مطمئن میشم که ملانصرالدین ایرانی بوده. اگه پخش بکنه میگن چرا ما رو گول میزنی. اگه پخش نکنه میگن ملی نیست حزبیه. وات د فاز؟؟؟

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 16:59:57
    پاسخ
    35 4

    زیاد نگران نباشید ،کسی صداوسیما نگاه نمی کنه،من هم خبر نداشتم،الان این خبر رو خوندم متوجه شدم.

    • بی نام
      جمعه 17 شهریور 1396 - 17:59:40
      15 1

      خخخخ. باز اینترنت تو آلبانی وصل شد. .....

  • بدون نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 17:11:18
    پاسخ
    22 7

    چون يك بازي روسي است تبليغ مي شود اگرامريكايي بود همه بلندگوهاي تبليغاتي كشور فرياد توطيه شيطان بزرگ برعليه جوانان را سرمي دادند

  • شاهان
    جمعه 17 شهریور 1396 - 17:15:35
    پاسخ
    354 0

    کلا صداو سیما که مجموه ای ورشکسته و کم مخاطب هست. ولی اگه اطلاع رسانی نمیکرد شما نمیگفتید رسانه میلی چرا راجع به این بازی خطرناک اطلاع رسانی نمیکنه. درسته رسانه به درد نخوری هست ولی قرار نیست هر کاری کرد اشتباه باشه که. واقعا اگه این خبر رو کار نمیکرد نمیگفتید بی خیالی صدا و سیما نسبت به این بازی خطرناک؟

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 18:12:03
    پاسخ
    14 2

    یه دفعه صدا و سیما پر بیننده شد خخخخخ

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 18:13:27
    پاسخ
    10 0

    مثل اینکه ساتسور تو خونمونه اظلاع رسانی باید بشه و راههای پیشگیری به نوجوانان و جوانان آموزش داده بشه تا بلایی که سر هندی ها و روسی ها اومد سر ما نیاد.

  • بی نام
    شنبه 18 شهریور 1396 - 00:09:22
    پاسخ
    5 0

    خیالتون راحت هرچی سرچ کنید پیدا نمیشه

  • محبی نیا
    یکشنبه 19 شهریور 1396 - 08:14:14
    پاسخ
    4 0

    اصلا می شد چنین گیمی بی سر و صدا و بدون اینکه رسانه ای بشه توسط وزارت ارتباطات فیلتر بشه. من با نظر نویسنده کاملا موافقم. چرا صدا سیما رسانه ای کرده موضوع رو. در سایت خارجی می خوندم بعد از اینکه خبرنگاری روسی داستان خودکشی یک بچه را با نهنگ آبی وصل کرده و رسانه ای کرده تعداد زیادی رفتند و دانلود کردند.

  • هادی
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:53:07
    پاسخ
    0 0

    منم هرچی سرچ زدم نبود متاسفانه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x