وزیر فرهنگ در بخشی از پیام خود به مناسبت برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر (خیابانی - کاربردی - محیطی) مریوان آورده است؛ مردم دلاور و شریف مریوان نام خویش و نشان ایران را به موهبت تئاتر تا دورترین سرزمین‌ها طنین‌انداز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین جشنواره تئاتر (خیابانی - کاربردی - محیطی) مریوان از ۱۷ شهریور (دیروز) آغاز شده و تا ۲۱ این ماه در شش روستا و ۱۰ نقطه از این شهر برگزار خواهد شد.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی خطاب به برگزارکنندگان این جشنواره آورده است؛

«تئاتر، جلوه خردمندانه هنری است که رفاقتی زنده و زایا با مردم روزگار خویش دارد. هنری که در اوج و فرود زندگی، در جستجوی چرایی و چگونگی بودن قامت برافراشته است و در نزدیک‌ترین فاصله، راستی‌ها را ستایش و کژی‌ها را نکوهش کرده است. این هنر شریف، خودآگاهانه در پی یافتن مخاطب خویش قدم برداشته و در این تلاش مستمر، هر زمان به شکل و شمایلی که اثرگذارتر باشد خود را عرضه کرده است.

تئاتر خیابانی برخاسته از همین ممارست ستایشگرانه است. چنین تئاتری در رویارویی با دردها و درمان‌های مردم که در این همنشینی از سکوت به حرف می‌آیند، هم شنوا و هم گویا است و با همین خوی و خصلت می‌تواند آیینه تمام‌نمای صلح و صلاح سرزمین ما باشد تا هر گوشه از جغرافیای ایران اسلامی، از رهگذر وزیدن نسیم تئاتر، معطر از نشاط، معنویت و آزادی گردد.

مردم دلاور و  شریف شهر مریوان که به غیرت و میهن‌دوستی شهره هستند، نام خویش و نشان ایران را به موهبت تئاتر تا دورترین سرزمین‌ها طنین‌انداز خواهند کرد و برگزاری شایسته این رویداد اثربخش در اوج کوهساران کردستان، چونان پرچمی افتخارآمیز، پیام‌آور صلح و دوستی اهالی این سامان خواهد بود.»

دبیر این رویداد تئاتری که گزارش نشست خبری آن را می‌توانید اینجا بخوانید، فاتح بادپروا است و در طول آن روزانه ۴۳ نمایش اجرا خواهد شد.

 

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =