پنج شنبه 30 شهریور 1396
سه شنبه 21 شهریور 1396 - 11:16:56 چاپ

شما نظر دهید/ بخش مسکن رونق می‌گیرد؟

اقتصاد > مسکن - رشد بخش ساخت و ساز بعد از 20 فصل مثبت شده است؛ آیا این رونق در بازار مسکن ملموس است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در شرایطی است که مسکن تقریبا 5 سال است با رکود عمیق در معاملات دست و پنجه نرم می‌کند، مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در تازه‌ترین اظهارنظر خود در سی امین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، خبر از بهبود وضعیت مسکن داده است.

به گفته وی، «بعد از ۲۰ فصل که رشد بخش ساختمانی کشور منفی یا حداکثر صفر بود، در بهار سال‌جاری به ۷.۱ درصد رسید. این رشد حتما رونق بخش ساختمان و مسکن را به همراه خواهد داشت.»

در صورت ادامه دار بودن رونق در بخش ساخت و ساز، حالا این سوال مطرح است که  آیا این رونق در بازار مسکن هم ملموس است؟

شما کاربران محترم خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این زمینه در بخش نظرات مطرح کنید.

 

35225

 

 

کلید واژه‌ها : بازار مسکن تهران - مسکن -
82 دیدگاه
  • حسین
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 11:26:12
    پاسخ
    184 14

    رونق بخش مسکن وصل به قیمت نفت و رونق جیب خودمون . . . از اونجا که هر دو بی رونقه پس رو نق بخش مسکن هم خیاله

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 12:20:41
      91 21

      تواین 40سال کی مردم پول داشتن؟؟؟؟

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 12:26:04
      20 62

      دولت باید برای رونق تو حوزه مسکن از سلبریتی ها دعوت کنه تا مردم رو به فرانگری در زیرساختهای پودمانی تشکیل خانواده و رو آوردن به املاک کم متراژ تشویق کنه حتی از چهره هایی مثل جورج کلونی

    • علی
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 12:40:36
      97 11

      وقتی کارمندان خبر آنلاین صاحب خانه شدند یعنی مسکن رونق گرفته بقیه مردم که دارای ژن مرغوب نیستند هم مثل شما اگر از شما کمتر درامد نداشته باشند بیشتر هم ندارند . رونق زمانی معنی دار است که مردم صاحب خانه شوند و الا خانه ساخته شده خالی بسیار است .

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 14:02:34
      23 11

      رونق هم باشه نهایت مخصوص خونه هایی با قیمت 150 تومنه پنج سال سر این رکود یه خونه فکسنی رو 30 تومن زیر قیمت هم کسی نمیخره اونیکه پولدار که لنگ وام نیست بقیه مردم که همون 150 تومن هم به زور جور کنن پس این رونق امکان پذیر نیست

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 17:44:49
      10 6

      قطعا خیر. بنده به خاطر موقعیت شغلی به صورت مستقیم با صنایع بالادست مسکن، مثل سیمان، فولاد، کاشی و سرامیک و ... بطور مستقیم در ارتباطم. وضعیت بسیار نابسامان آنها با هیجانات خبری تبدیل به رونق نخواهد شد. بزرگترین کارخانجات فولاد و سیمان با یک چندم ظرفیت و با حجم بسیار بالای مطالبات روبرو هستن. قطعا وضعیت مسکن تکان نخواهد خورد.

    • فردوس توسی
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 22:35:44
      9 6

      مسکن رونق بگیره بقیه هم انشاا...رونق میگیرند و یه کار همین کاهش سود سپرده هاست

    • فردوس توسی
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:22:27
      8 4

      کاهش سود بانکی و توجه ملی به بازسازی بافتهای فرسوده شهری بجای مسکن مهر در خارج شهرها و هزینه فراوان در دولت 9 و 10 که پول فراوان در ان هزینه شد و نتیجه نداد

  • مصری
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 11:29:17
    پاسخ
    36 15

    اگر وامی که بانک مسکن می دهد سنجیده شود .اینکه حدود ده تا بیست درصد قیمت خانه نخواهد بود . ثانیا بعد از ده تا پانزده سال برگشت همین وام دو برابر و نیم خواهد بود. و اتفاقا همین عملکرد در بیست سال گذشته باعث بالا رفتن قیمت مسکن شده است کسی که قبلا ده تومان وام گرفته و امروز که تسویه میکند بیست تومان تسویه کرده .و باتوجه به اینکه خانه مستهلک هم شده باشد این افزایش قیمت وام را با توجه به نرخ تورم سال های گذشته حدودا بیست سال به قیمت همان خانه اضافه می کند و لذا باعث گرانی مسکن می شود .

  • مهدی
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 11:36:31
    پاسخ
    122 16

    مشکل مسکن فراتر از رکوده. به نظر من صنعت مسکن ورشکستس.وحالا حالاها به رونق بر نمیگرده.

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:34:50
      37 10

      مسکن توی ایران گرونه و بی کیفته ما یه کشور جهان سومی هستیم با حقوق و امکانات کمتر از جهان سومی ولی قیمت مسکن داره به کشورهای اروپای و امریکا نزدیک میشه و این واقعا مسخرست. دلیل رکود بی پولیه مردمه.بعد قیمت اهن و مصالح سه برابر شده و به زودی قیمت ها بالا میره بعد انتظار خروج از رکود دارن.خنده داره رکود خیلی شدیدتر از قبل میشه تا وقتی قیمت مسکن پایین نیاد اوضاع بهتر نمیشه. قیمت مسکن حتی اگه نصف هم بشه برا یه کشور جهان سومی داغون و الوده و..با حداقل حقوق ماهی 900تومن باز هم بالاست. فقط اونای که پول خرید رو دارن باید تحریم کنن و صبر کنن نتیجشو میبینن متاسفانه مردم یاد نگرفتن چطور با گرونی بی دلیل و بی منطق مقابله کنن فقط سعی مسکنن باهاش کنار بیان و عادت کنن اکثر مشکلات مملکت از همینه

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 11:43:03
    پاسخ
    70 10

    من الان سه ماهه وام مسکن یکم اماده شده اما اصلا واحد زیر ۱۵ سال برای فروش تو بازار نیست

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:50:04
      15 15

      مگه میشه، تو سایت ها که کلی هست ، اینجور هم نیست، حتما چیز خاصی مدنظرتونه

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 11:48:47
    پاسخ
    86 15

    نه. چون املاک داران اکثرا حریصند. تا کمی پول دست مردم می بینن که معمولا با وام دست مردم رسیده حاضر به رکود هستن اما حاضر نیستن خونه رو به قیمت واقعی بفروشن

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 14:12:54
      17 16

      مگه قیمت مسکن دست املاکی هست خود صاحب ملک میاد قیمت میگه باید اینقدر باشه تا بفروشم

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 14:53:45
      30 16

      خدا وکیلی خودت بیا ی مجتمع مسکونی بساز ببینم متری چند میفروشی ؟من ی سازنده ساختمان هستم و اگر پولی توی ساختمون سرمایه گذاری کردم را توی بانک میزاشتم الان طی این چند سال سرمایم دوبرابر شده بود ساختن ساختمان ن تنها برای من سودی نداشته بلکه من ضرر میکنم .چرا من بایداشتغال ایجاد کنم و سرمایم بیارم توی ساخت و ساز حتی اگر قیمتها هم بالا بره من ن میفروشم و ن دیگه ساختمون جدیدی میسازم .شهرداری .نظام مهندسی ساختمان .ادارات مختلف به عنواین مختلف از من پول دریافت کردن چرا کسی که پولش سپرده میکنه به هیچکس نباید جواب پس بده یا هیچ عوارض یا مالیاتی ازش نمیگیرن دوستانی که هی میگن قیمتها بالاس چندتا ساختمون ساختن .اصلا میدونید ساختمون ساختن چندتا نقطه داره با این قیمتهای نجومی املاک کلنگی و رشد فزاینده مص

    • بی نام
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 10:22:23
      2 1

      اهای ایها الناس فهمیدن این مطلب اینقدر سخته که مسکن به دلیل گرانی بیش از حد در رکود اقا درامدها را با مخارج و قیمت مسکن و درصد سود بانک مسکن مقایسه کنید تا بفهمید.وقتی 80 میلیون وام میگیری که تازه 14 میلیونش صرف خرید اوراق باید بشه و تازه باید 192 میلون فقط سودشو بدی ایا این ظلم به مردم نیست.دولت باید از دادن یسته های تو خالی به مردم دست برداره و مسولیت خودشو به عهده بگیره ببینه تو همه دنیا جه کاری میشه و الگو پذیری کنه نه اینکه هزینه همه چیز را از مردم بگیره.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 11:55:09
    پاسخ
    100 18

    با توجه به اتفاقاتی که در آینده ی نزدیک در ایران خواهد افتاد و شرایط محیط زیستی و بی ابی قیمت زمین و مسکن سقوط خواهد کرد

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 12:01:10
    پاسخ
    85 10

    قیمت میلگرد و آهن و سیمان افزایش 30 درصدی داشته مطئمن باشین گران میشه مث قبوض آب و برق و گاز و مواد غذایی کلا دولت مردم رو به حال خوش رها کرده و بازار آزاد رو چسبیده اونم در کشوری که به توسعه سیاسی نرسیده و رانت و فساد نوعی عبادت شده

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 14:33:29
      10 27

      دوست عزیز قیمت رو خریدار تعیین میکنه نه فروشنده.

  • رضا
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 12:09:20
    پاسخ
    46 12

    مادربخش مسکن چرا باید یه دوره رکود ویک دوره جهش داشته باشیم؟این به فرهنگ خرید خود مابرمی گرده که همه باهم می خریم وباهم می فروشیم هر خانواده ای نیاز به مسکن وسرپناه داره به نطرمن هرکسی هروقت توان خرید یه خانه هرچند کوچک روپیدا کرد باید بخره منتها نمی خریم میگیم واسه چی بخریم موقعی که قیمتش بالا نمیره؟چون خودما به مسکن نگاه سرمایه ای داریم.این بزرگترین اشتباه ماست ما باعث میشیم تقاضا روی هم انباشته بشه وخودش رو تونرخ بالای اجاره نشون بده وخرید وفروش مسکن بره تورکود ولی وای به روزی که احساس کنیم قیمتها میره بالا اینبار همه باهم حمله میکنیم واسه خرید که اینکار ما باعث میشه قیمتها هفتگی جهشی بالابره ضمنا رکود ورونق بخش مسکن کمترین ربطی به قدرت خرید مردم نداره فرق قدرت خریدامروزماباسال86و91چیست؟

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:00:42
      24 11

      با قسمت اول حرفت موافقم ولی با دوخط آخر پاراگراف اصلا موافق نیستم

  • ملت
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 12:27:09
    پاسخ
    58 14

    با این کامنتهایی که خوندم به نظر میاد اصلا نباید فکر رونق مسکن تا چند سال اینده باشیم

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 12:58:30
      16 48

      درست برعکس.هرفرودی فرازی دارد.دراین 40سال هر5 سال یک بارمسکن رونق گرفته است.

  • تورج
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 12:42:20
    پاسخ
    74 11

    رونق تو ذهن مسئولین ایران یعنی تورم و الحق که دولت تمام زور خودشو زد که تورم ببخشید رونق به مسکن برگرده صادرات سنگ آهن و آهن و بالتبع اون گرون شدن آهن، گرانی بدون دلیل سیمان، پایین آوردن نرخ سود بانکی، تیتر شدن دائمی رونق مسکن در روزنامه ها و سایت های دولتی و ..... ولی اینو بدونید تمام این کارها بخاطر اینه که بانک های ایرانی قبلا تو زمین و مسکن سرمایه گذاری عظیمی کردند و حالا که اینا رو دستشون باد کرده برای جلوگیری از ضرر و ورشکستگی مجبورن قیمت رو افزایش بدن البته عملا بانک های ایران همه ورشکستند. وگرنه با این تعداد مسکن و این تعداد ازدواج و این نرخ رشد جمعیت تا 20 سال دیگه هم همین الان مسکن ساخته شده وجود دارد.

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 16:25:43
      14 10

      بهترین و منطقی ترین تحلیل ، اپرین

    • رضا
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 17:40:15
      14 4

      مطلبتون خیلی ساده انگارانه است دولت اگه بخواد درهربخشی تورم ایجاد کنه درعرض یک ساعت این کار میکنه ////حالا چطوری؟مثلا در بخش ساختمان دولت کافیست ازطریق بانک مرکزی وچاپ پول فقط 10هزار میلیارد تومن از طلب پیمانکاراش روپرداخت کنه فکر میکنی اگه پول تازه پرقدرت بدون پشتوانه به یک بخشی تزریق بشه نتیجه اش چی میشه؟؟نمونش مسکن مهره که حاصل پول بدون پشتوانه است که هممون شاهدیم چه برسر بازارمسکن اورد

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 12:44:17
    پاسخ
    38 10

    اولویت خروج مسکن از رکود شرایط اقتصادی جامعه هست که با توجه به وضعیت بد کسب و کار و درآمد و همچنین بالا رفتن هزینه های زندگی در ایران نسبت به درآمد بعید به نظر میرسه که مسکن از رکود خارج بشه

  • مهدی سیاوش
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:01:52
    پاسخ
    21 11

    به نظر بنده با توجه به کامنتهای اصلا تعبیر درستی از رونق مسکن نداریم : رونق را گرانی مسکن و ثبات قیمت را به رکود و نیز حدود ده سال است که میگویم ما سالانه به یک میلیون مسکن نیاز داریم در صورت با توجه به نرخ زاد و ولد در کشور از دهه 60 تا 70 که هم اکنون درزمان تشکیل خانواده هستند می بینیم که کاهش چشمگیری داشتیم و همچنین غیر از مشکلات اقتصادی به مشکلات اجتماعی نیز باید اشاره کرد که از جمله تشکیل ندادن خانواده یا همان موج افزایش مجردها میباشد هم اکنون باید ضمن اتمام پروژه های مسکن مهر به مسکن اجتماعی توجه شود و ساخت مسکن برای تقاضای واقعی ساخته شود همچنین تفکر دههای گذشته که موتور اقتصاد مسکن میباشد تغییر یابد زیرا تا زمانی که جمعیت رو به پیر شدن است فایدی ندارد

  • سجاد
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:04:00
    پاسخ
    27 8

    قیمت زمین و به طبع اون مسکن در ایران‌به واسطه درآمدهای نفتی فراوان ادوار گذشته و بیماری هلندی اقتصاد شدیدا حبابی است.مقایسه تورم بخش زمین با سایر بخش های اقتصاد و مقایسه قیمت زمین در ایران با کشورهای توسعه یافته این موضوع رو تایید میکنه. ِآینده قیمت مسکن در ایران افزایش خفیف سالیانه پایینتر از تورم عمومی کشور در طولانی مدت خواهد بود

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:12:19
    پاسخ
    11 10

    نه

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:22:25
    پاسخ
    21 10

    قيمت مسكن به طور مستقيم وابسته به قيمت نفت در دنيا و وضعيت اقتصادي خانوارهاست نفت كه تا قيمت صد دلاري بسيار فاصله داره و شايدم محالاوضاع اقتصاد هم از وضعيت بيكاري و صنعت كشورمان هويداست از طرفي بالا رفتن سن ازدواج و كاهش رشد جمعيت دلايل ديگري از عدم رونق بخش مسكن در سالهاي اينده هستند. اين ده درصد افزايش قيمت مسكن بعد از ٥ سال ركود هم هيچ نشاني از رونق بخش مسكن ندارد...

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:27:06
    پاسخ
    35 10

    نبود پول اختلاف بسيار زياد در دردرآمد و قيمتهاي مسكن انفجار قيمتها در چند سال گذشته شيب افزايش قيمت 30 سال آتي رو طي كرد و قابليت افزايش قيمت وجود نداره نبود سيستمهاي نظارتي بر بازار و كيفيت ساخت بازار مسكن توقع سازندگان از حاشيه امن در آمدي بي جا مانند سالهاي گذشته تا 70 درصد سرمايگذاري اينها وقتي حل نشه حتي با وام 0 درصد هم مردم توانايي خريد نخواهند داشت اگر يك آپارتمان قيمت 400 ميليوني داشته باشه و حتي 200 ميليون وام بدهند با صفر درصد و 15 ساله بايد ماهيانه 1100000 تومان بازپرداخت داشته باشند ؟ يك كارمند مگر چقدر ميگيره ؟ كه اين عدد فقط يكي از وامهاش باشه ؟ پس عملا امكانپذير نيست قيمت بالاتر برود

  • موری
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:27:37
    پاسخ
    72 12

    مسکن برای همیشه در رکود باقی میمونه ..نیازی هم به تحلیل نیست کاملا مشخصه..اگر به شکوفایی 40 سال پیش بازگشتیم به رونق مسکن هم برمیگردیم..ما رو به نزول و سقوطیم

  • ieruzekhubmiad: insta
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:32:03
    پاسخ
    2 7

    حقیقت آن است که اقتصاد ما به تورم عادت کرده است اگر پیشرفتی و ساخت و تولیدی هم بوده به مدد تورم سال های گذشته بوده و کاهش تورم منجر به رکود می گردد. در حال حاضر مشکل اساسی و دلیل اصلی رکود پیشخور شدن تورم زمان حال در گذشته است یعنی با افزایش شدید قیمت ارز و سایر کالاها در سال های گذشته عملا قدرت خرید مردم به یک سوم کاهش پیدا کرد و تورم سیصد درصدی که می توانست تا چند ده سال موتور محرک اقتصاد ایران باشد پیشخور شد. تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی تلاشی بود جهت هدایت سرمایه ها به سمت مسکن و تولید که عملا بدلیل کاهش قدرت خرید مردم چنین اراده ای چه در مردم و چه در دلالان وجود ندارد چرا که دلالان هم می دانند در بازاری که خریدار مصرفی توان ورود ندارد امکان ماهیگیری نخواهند داشت. ادامه:

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:32:10
    پاسخ
    7 2

    با افزایش اخیر هزینه انشعابات،هزینه های مهندس ناظر و... رکود به همراه تورم قابل پیش بینیه

  • آرش
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:34:43
    پاسخ
    11 1

    درود من خودم چند ماه دنبال مسکن بودم همچنین دارای امتیاز وام مسکن یکم نیز بودم تو این مدت هم با بانک هم بنگاههای معاملاتی و نیز صاحبخونه در تماس بودم بیشترین مشکلات در حوزه مسکن برمی گردد اول به بانک و ادارات دولتی بعد بنگاهها که باعث افزایش هزینه مسکن می شوند بیشتر صاحب خونه ها رو راحت می شد باهاشون راه بیایی اما امان از بانک و ادارات دولتی

  • بهنام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:35:13
    پاسخ
    8 5

    تا زمانی که تغییری در وضعیت اقتصادی میزان درآمد مردم تغییری بوجود نیاید، هیچگونه رونقی درکار نخواهد بود. وقتی پولی نباشد خریدار کیست؟

  • سعيد
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:38:55
    پاسخ
    18 5

    اگه منظورتون ازرونق گران شدن مسكنه ميخوام صدسال رونق نگيره

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:48:00
    پاسخ
    8 8

    انشاالله که دو برابر بشه. به خدا میلیاردها پولم باد کرده

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:53:15
    پاسخ
    13 5

    اکثر تحصیلکرده ها و دارندگان سرمایه یا مهاجرت کرده اند یا در حال مهاجرتند و کمتر کسی به فکر سرمایه گذاری توی ملک است مگر برای موارد مصرفی.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:53:57
    پاسخ
    7 9

    هنوز پول ها با سود 2223 درصد در بانک ها خوابیده، احتمالا در نیمه دوم سال خرید و فروش رونق میگیرد ولی توقع افزایش قیمت در امسال بیهوده است.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 13:57:08
    پاسخ
    5 5

    چنان نماند...چنین هم دگر نخواهد ماند.

  • سارا
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 14:06:44
    پاسخ
    8 5

    متاسفانه مفهوم رونق مسکن از نظر مسئولین و حتی مردم یعنی گرانی مسکن امیدوارم که گرانی بیش از این رو تجربه نکنیم

  • علي
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 14:30:28
    پاسخ
    6 9

    فقط اميدوارم رونق بگيره چون فقط رونق مسكن نيست رونق كل بازار ميشه از مصالح فروش تا معدن داره مصالح از پروفيل و جوشكار تا فولاد و گندله سازي از كابينت ساز و يراق الات و شيرالات و شيشه و درب و پنجره. تا نونوا و بقال قصاب همه و همه به بخش مسكن بستگي داره مسكن مهر بزرگترين اشتباه استراتژي دولت احمدي نژاد بود چون بدون برنامه شروع به ساخت كرد و بايد جهت ساخت و تحويل برنامه زمانبدي ساليانه ميداشت.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 14:35:42
    پاسخ
    7 3

    خیر

  • يدملت
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 14:37:30
    پاسخ
    10 4

    سلام بنظرم دولت بخاطر سرمايه گذاري گذشته بانكها در بخش مسكن تمام تلاشش رو داره با تبليغات ميكنه تا بانكها به سودشون برسن واز طرفي رونق مسكن يعني رونق كار براي خيلي از مشاغل ولي با اين اقتصاد مريض هيچ فايده اي نداره

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 14:48:46
    پاسخ
    9 4

    چه دلیلی برای بهتر شدن بازار مسکن وجود دارد؟ مگر اقتصاد در جهت مثبت قرار گرفته و قدرت خرید مردم بالارفته ؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 14:53:21
    پاسخ
    22 3

    منظورتون از رونق چیه؟ این که برگردیم به دوره‌ای که هر کی کنار کار اصلیش داشت ساختمون‌سازی هم می‌کرد؟ نه به اون دوره بر می‌گردیم نه درسته که برگردیم که نتیجه‌ش شده همین خونه‌هایی که به لعنت سگ هم نمی‌ارزن. اگه منظور اینه چرا مردم خونه نمی‌خرن که هزار و یک دلیل داره. مهم‌ترینش هم شرایط مملکته. غیر از دارندگان ژن‌های خوب کی به آینده امیدواره؟ پول و سرمایه و شغل و تجارت بین خودشون می‌گرده، یه قطره آب هم از لای دستشون واسه کسی نمی‌چکه. امید به زندگی رو از مردم گرفتن پشت بندش نشستن دو دو تا چهار تای کلثوم ننه‌ای می‌کنن و واسه زندگی مردم برنامه می‌ریزن. رکود مسکن یه جنبه از رکودیه که تمام کشور رو گرفته: رکود ذهن و زندگی مردمی که آخرین کورسوی امیدشون رو هم از دست رفته می‌بینن.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 14:59:02
    پاسخ
    6 3

    با این وضعیت قیمت خریدارجدید به سختی اضافه میشه ومعمولا افرادی که خانه دار هستند و میخوان خانه را عوض کنند مشتری بازار هستند واین باعث رونق کمی میشه و مشکل دیگه اینه که باید جلوی سفته بازی و سوداگری مخصوصا از طرف بانک ها گرفته بشه

  • رضا
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 15:03:19
    پاسخ
    5 10

    با توجه به حذف ارز مسافرتي كه گام اول براي زمينه سازي تك نرخي كردن ارز هست و تا پايان سال قطعا اين اتفاق ميفته و همچنين افزايش قيمت نهاده هاي ساخت مسكن مثل آهن و ميلگرد و سيمان و كاهش ساخت و ساز در عين انباشت تقاضا و افزايش شدشد ميزان اجاره بهاء ،‌ قطعا تورم افزايشي خواهد بود و افزايش قيمت مسكن هم به ميزان تورم و حتي بالاتر خواهد بود. من خودم دو سال پولم رو گذاشته بودم بانك،‌اما الان رفتم و يه واحد 5 ساله خريدم البته الانم تو يه واحد ديگه مي شينم اما براي حفظ قدرت پول اينكارو كردم.

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 17:53:02
      4 3

      شما اشتباه کردی، اگه با این حرکت ساده این رونق اتفاق افتاده بود دولت زودتر این اقدام رو میکرد. صنایع بیمار فولاد و سیمان نیاز به شیمی درمانی دارن، با حذف نرخ ارز مسافرتی این مشکلات رفع نخواهد شد

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 15:05:52
    پاسخ
    12 4

    به نظر میرسه مدیران رده بالا ملت همیشه در صحنه رو این بار هم گاگول گیر آوردن و اینطور وانمود میکنن که مسکن داره از رکود خارج میشه و رونق به بازار مسکن میاد ولی خیر اینطور نیست و برید خودتون رو سیاه کنید سیاه بازا

  • sara
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 15:07:03
    پاسخ
    5 2

    ما ۱۶۰ میلیون وام مسکن اول داشتیم. ولی یا قیمت ها خیلی حبابی و پرته یا مورد برای فروش نیست. تا کسی واقعا مجبور نباشه خونه شو نمیفروشه. در طی ۳ماه گشتن دنبال خونه فقط ۴۵ مورد واقعی برای فروش دیدیم.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 15:22:32
    پاسخ
    9 2

    ما همین تابستون اومدیم خونه بخریم تو تهرانسر. فروشنده قیمت رو 550 گفته بود. پای معامله گفت 600 میلیون تومان رونق با کلک بازی بنگاه های املاک ما هم نخریدیم. مگه زوره؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 15:27:56
    پاسخ
    11 5

    دولت هر شب خواب برجام می بیند و فکر می کند با برجام مسکن رونق می گیرد تورم پایین می اید صادرات افزایش می یابد بیکاری ریشه کن می شود فساد از بین می رود برجام اتوماتیک کارها را انجام می دهد

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 15:57:48
    پاسخ
    5 6

    هیچکس حاضر نیست به قیمتهای پنج سال قبل بفروشه الان متراژ پایین نوساز تو منطقه یک و دو حکم طلا رو داره هرکی داشته باشه میتونه روش هر قیمتی که میخواد بزاره .

  • سجاد
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 16:11:07
    پاسخ
    9 3

    اخه ی جونی مثل من با برجی ی تومن حقوق که اونم ی خط در میون میدن با ده تومن وام ازدواچ چجوری میتونم خونه بخرم هیچکس ب فکر جونا نیست وقتیم خرید و فروش بخواد راه بیفته قیمتا چند برابر میشه پس رونق بگیره یا نگیره ما قشر متوسط و ضعیف همیشه حال روزمون همینه

  • علي
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 16:31:39
    پاسخ
    3 4

    اگر منظورتون اينه كه كساني كه خونه ندارن برن خونه بخرن، نه ولي ممكنه بعضي ها كه خونه دارن قصد تعويض داشته باشن. اما اين نميتونه مصداق رونق باشه. متأسفانه اوضاع درآمد مردم خيلي خرابه و وام هم خيلي دردي دوا نميكنه.

  • نوری
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 16:38:05
    پاسخ
    5 3

    با سلام: تقریبا" هر روز آمار بالا رفتن خرید و فروش و به اصلاح رونق مسکن در رسانه ها ارائه می شود که صحت ندارد. اصرار دولت به ارائه اینگونه آمارها ایجاد توهم در افزایش معاملات و اخذ مالیات نقل و انتقال و انواع عوارض شهرداری و مالیات بر ارزش افزوده و هزار جور عوارض دیگر است. به عبارتی یک نفر زحمت ساخت را می کشد و خریدار پدرش در می اید تا یک آپارتمان بخرد و دولت در این میان عوارض و مالیات بی حساب کتاب اخذ کند و به در آمد برسد. در مورد خودرو نیز همین رابطه و فرمول وجود دارد.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 16:46:23
    پاسخ
    13 3

    مسکن به هیچ عنوان رونق نمیگیره، چون کاملا از یه کالای سرمایه ای خارج شده و به یه کالای مصرفی تبدیل شده

  • رحمان اهوازی
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 16:58:26
    پاسخ
    11 3

    با احترام به نظرات همه باید بگم که مادامی که وضعیت بیکاری و اشتغال حل نشه و جوانان کسب درامد نداشته باشن این بازار جوری که باید جون نمیگیره..به جرات میگم این رکود سالها حاکم میشه تو بخش مسکن تا زمانیکه موضوع اشتغال و درامد قشر جوان و کم بضاعت مملکتمون حل بشه..با سپاس

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 17:26:34
    پاسخ
    6 3

    بهبود وضعيت مسكن ، همانند تيم ملى فوتبال، براى پيشرفت وارتقاع ، احتياج به يك مدير كار كشته متخصص پاك دست خارجى دارد،ما در مديريت در مانده ايم باور بداريم.

  • ناشناس
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 17:27:17
    پاسخ
    7 1

    به نام خدا اگر جلوی قاچاق فاجعه بار و سازمان یافته و رانت گرفته شه کسب و کار درست میشه خیلی از امور اقتصادی از رکود خارج میشه والا بدتر هم میشه. الان چرخه اقتصاد ما معیوب و ناقص

  • کریم
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 17:49:30
    پاسخ
    3 1

    تا وقتی که بانکه قانون را رعایت نکنند هیچ چیز رونق نمیگیرد

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:03:45
    پاسخ
    1 1

    شما که نظرات را نمی زارین؟

  • م. ع. ک
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:32:25
    پاسخ
    4 3

    باید برای مسئولین. کشور و نظام دهندگان. بخش مسکن بسیار. تا بسیار. متاسف شد که بی تدبیریشان در سامان دهی موضوع مسکن باعث مشکلات عدیده از جمله طلاقها عدم تمایل جوانان به ازدواج. عدم تمایل به زاد ولدها کاهش مراوت ووو گردیده آسوده در خوابند

  • مهدى
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:01:47
    پاسخ
    5 3

    متاسفانه قيمتها در سال٨٩ به قدرى بالا رفته كه قدرت خريد اكثريت جامعه در حال حاضراجازه خريد را نميده اقتصاد مملكت هم كاملاء فلجه كسى در امد نداره بره ملك بخره تسهيلات هم كه نميدن ، سود بانكها هم كه حداقل تا يك سال اينده بر قراره

  • مسعود
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 21:53:31
    پاسخ
    5 2

    تا زمانی قدرت خرید مردم نره بالا مسکن در حالت رکود باقی میمونه . مسکن در ایران گران است. افزایش جزیی معاملات در مرداد هم بعلت رسیدن زمان اعطای وامهای مسکن و تو واحدهای کوچک هست با ورود به ماه محرم و 6 ماهه دوم مطمین باشید مسکن به خواب خواهد رفت

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 23:19:29
    پاسخ
    5 1

    پول نداریم قسط های بانک مسکن سنگینه قیمتها هم بالاس خیلی بالاس

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 23:27:08
    پاسخ
    8 2

    مردم دیگه خیلی باهوش شدن دیگه دلالها با چرب زبونی نمیتونن جیبشون رو بزنن که هیچ حتی اینم میدونن که دولت چون بدهی زیادی به بانکها داره و میدونه بخش انبوهی از سرمایه ی بانکها بلاک شده تو بخش مسکن واسه همین سود سپرده رو کشیده پایین و بازار مسکن رو پر زرق و برق میخاد نشون بده که ملت بریزن املاک باد کرده رو دست بانکها رو بخرن به نظر من همچین اتفاقی نخواهد اقتاد چون بازارهای جانبی بهتری در رقابت با بازار مسکن هست و همچنین بانکها به دلیل کمبود نقدینگی دوباره تا چند ماه دیگه سود سپردها رو به روال سابق برمیگردونن به نظر من تنها راهش اینه که این دفه دولت از خودش ماییه بزاره و بدهی بانکها رو به هر طریقی بده حتی گرفتن وام خارجی و از فروپاشی اقتصادی جلوگیری کنه

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 23:27:15
    پاسخ
    2 1

    بله از نظر نفر بيست و هفت ثروت معلومه كه رونق يافته من ام بودم اين ميگفتم

  • بابک
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 01:02:12
    پاسخ
    3 1

    شرایط بد اقتصادی که دولت با آن دارد دست وپنجه نرم می کند.بدترین عامل در شکست بازار نه تنها ساختمان بلکه در تمام کسب وکارهای اقتصادی شده است.نبود نقدینگی وپول در دست مردم...سود سرسام آور وام های دولتی. قدرت خرید کم مردم و... باعث بی انگیزگی در انجام معاملات اقتصادی شده است.هرچه سود بانکی کم تر شود قاعدتا باید رونقی در بازار بیافتد .اما عدم انگیزه در بین مردم برای انجام معاملات خود یکی از دلایل مهم عدم رونق شده .به نظر بنده مسکن وساختمان دیگر جان تازه نمی تواند به خود بگیرد. واین تلاش ها بی فایده است .

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 07:54:21
    پاسخ
    9 1

    یه ویلای دوبلکس عالی تو سواحل مرمره ترکیه قیمتش 350 میلیون تومان است اینجا با این پول در اسلام شهر هم نمی شه آپارتمان خرید. خودتون مقایسه کنید.

  • سید
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:27:29
    پاسخ
    17 1

    سلام رونقی در کار نیس . این وسط فقط دلالها جو گیر شدن . گرونیه مصالح ساختمونی هم کار دولته برای اینکه مردم را از گرونیه مسکن بترسونن و اونارو وادار به خرید مسکن کنن . دلالها هم قیمتشون رو ببرن بالا . کوروش آسوده بخواب خبری نیس

  • عمو اصف
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 11:13:13
    پاسخ
    5 2

    تو همین به اصلاح رکود ظرف یک سال گذشته در خیلی از مناطق تهران مسکن رشد ده تا پانزده درصدی داشته که با این قیمتها بازم بالاست ... متاسفانه در ایران رونق برابر است با تورم بالا///

  • مهدی
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 15:50:46
    پاسخ
    6 1

    سلام من هم با اکثریت مطلق نظرات مبنی بر رکود ادامه دار قیمت مسکن موافقم و فکر میکنم با نزدیک شدن به پایان تابستان بازار مسکن حداقل تا شب عید راکد خواهد بود بدلیل اینکه پولی برای خرید خانه و یا دادن قسط های سنگین وام مسکن وجود ندارد.

  • سارا
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 15:52:39
    پاسخ
    3 2

    من امسال میخوام خونه بخرم اما اگه رونق پیدا کنه تورم هم همراهش هست و امیدی به خانه دار شدن نیست. الان هم عرضه هست هم تقاضا ولی نمیتونیم بخریم

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 16:41:04
    پاسخ
    2 5

    اگه منظورتان از رونق سونامی قیمتها در سال ۹۱ هست که عمرا ولی وضعیت خرید و فروش به مراتب بیشتر شده و قیمت ها به اندازاندازه نصف تورم سالیانه افزایش میاید.

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 23:18:16
    پاسخ
    7 3

    مسکن دیگه با ارزان شدن رونق میگیره نه با گران شدن

  • سجاد
    چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 00:22:54
    پاسخ
    0 0

    با عرض سلام به عنوان کسی که هم سازنده ساختمان وهم مهندس ناظر ساختمان و هم جوانی که متقاضی مسکن هستم برایم واضح است که با توجه به گران شدن مصالح از قبیل اهن و غیره و هزینه های غیر ضروری تحمیل شده جهت افزایش مسکن از قبیل انشعابات و هزینه های مربوط به تفکیک و شهرداری و ثبت و غیره قطعا افزایش قیمت به ملک تحمیل شده قدت خرید هم در زمان های قبلی که افزایش قیمت داشتیم تاثیری بر کاهش قیمت ملک نداشته سود بانکی هم علیرغم اینکه گفته میشود کاهش پیدا کرده عملا تغییر نکرده و بانک ها قانون را دور میزنند و با نرخ قبلی به سپرده گزاران سود می دهند پی در نتیجه هم از طرفی گرانی و هم از طرفی تمایل به خرید کم شده و رکود تورمی در مسکن تشدید میشود

  • حسین
    چهارشنبه 29 شهریور 1396 - 15:12:40
    پاسخ
    0 0

    در ایران هر رونقی را با افزایش قیمت ان میسنجند باید بین این دو فرق گذاشت . گروهی فقط منتظر رونق قیمت هستند و کاری به سازندگی و رونق کسب کار مردم ندارند . چون این گروه متوسط که عمدتا کارمندان هستند جهت پس اندازخود و خانوادشان اجبارا یکی دوتا خانه خریده اند تا از غافله گرانی تورم عقب نمانند و ناچارا هدفشان فعلا به بن بست خورده و خریداری برای منزلشان نیست بعضا عده ای هم با ضرر خانه خودرا فروخته اند . خریدارا ن واقعی مسکن کسانی هستند که نه پولی در بساط دارند ونه کار مطمئنی تابتوانند مسکنی خریداری کنند .به نظر میرسد رونق فروش مسکن نه امسال ونه سال دیگر صورت نگیرد .

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x