چگونه بهترین تور برای گرجستان را انتخاب کنیم؟

در طول تاریخ بیشترین رابطه ایرانیان با گرجی‌ها در جنگ‌های متعدد بین آن‌ها بوده است! صفویان، نادرشاه و آقا محمدخان هر کدام حمله‌های خونینی به گرجستان داشته‌اند. اما در سال‌های اخیر گردشگری در شهرهای مختلف گرجستان مهم‌ترین نقطه اتصال ایرانیان و گرجستان بوده است.

یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی گرجستان صنعت توریسم آن است. اکثر مسافران این سرزمین مسحور زیبایی‌های شهرهای مختلف این مقصد گردشگری هستند و این عامل باعث شده تا این صنعت یکی از عوامل رشد اقتصاد گرجستان شود، به طوری‌که طبق آمار رسمی در سال ۲۰۱۵ چیزی نزدیک به ۱۵ میلیون نفر از گرجستان بازدید کرده‌اند. در سال‌های اخیر عواملی نظیر نزدیکی مسیر، سهولت سفر و امنیت نسبی گرجستان در میان همسایگان دیگر، باعث شده تا تور گرجستان رونق بسیار بیشتری به نسبت سال‌های پیش در میان ایرانیان داشته باشد.

اما برای انتخاب هر چه بهتر تورهای گرجستان لازم است اطلاعات مناسبی در اختیار داشت تا بهترین و باکیفیت‌ترین سفر را به نسبت هزینه‌ای که متحمل می‌شویم به دست بیاید. اگر بخواهیم نمای کلی از سفر به گرجستان ارائه دهیم باید ۵ عامل مهم را برای این سفر مد نظر قرار داد.

 

  • نوع سفر

در درجه‌ی اول باید نوع سفر از نظر هزینه را مد نظر قرار داد. اگر بنابر آن است که هزینه‌ی سفر به کمترین حالت ممکن کاهش یابد بهترین گزینه استفاده از تور لحظه آخری گرجستان است که در آن تلاش می‌شود مدت زمان سفر، بهینه‌ترین حالت ممکن و کیفیت پرواز و مکان اقامتی در رده‌ای متوسط قرار داشته باشد. در این حالت می‌توان با هزینه‌ای معقول و اقتصادی سفری خوب و خاطره‌انگیز داشت. شیوه‌ی دیگر اما بهره بردن از تور لوکس گرجستان است. در این شیوه معمولا از خطوط هوایی با کیفیت‌تر با ناوگانی مدرن‌تر و آسوده‌تر بهره برد، همچنین مکان‌های اقامتی در رده‌های لاکچری قرار خواهند داشت.

  • مقصد سفر

گرجستان دارای مقاصد متعددی است که در ایران معمولا دو مقصد مهم تفلیس و باتومی به صورت تورهای گروهی برگزار می‌شود. تور تفلیس در حقیقت سفری به یکی از شهرهای تاریخی منطقه قفقاز را برای همراهان رقم می‌زند و ایشان را با جاذبه‌های بی نظیر گردشگری تفلیس آشنا می‌کند و خاطره‌ای جذاب را به یادگار می‌گذارد. اما گزینه دیگر، تور باتومی است که حال و هوای آن به کلی با گزینه‌ی اول متفاوت است. باتومی یک شهر ساحلی در حاشیه دریای سیاه است. اگر به دنبال تجربه‌ی شنا در سواحل دریای سیاه هستید مطمئنا باتومی یکی از بهترین مقصدهایی است که می‌توانید انتخاب کنید. اما گاهی تورها به صورت ترکیبی و به شکل تور تفلیس + باتومی برگزار می‌شود تا مسافران علاوه بر لذت از جاذبه‌های تاریخی و شهری تفلیس از لذت غوطه‌خوردن در آب‌های دریای سیاه بهره‌مند شوند. بنابراین باید پیش از سفر به گرجستان با توجه به سلیقه و نیاز خود، مقصد مناسب خود را به درستی برگزینید.

 

  • مدت زمان سفر

از دیگر موارد مهم در سفر به گرجستان مدت زمان سفر است، در درجه‌ی اول این‌که شما چه میزان زمان در اختیار دارید و این‌که چه میزان هزینه برای سفر خود در نظر گرفته‌اید، می‌تواند در انتخاب مدت زمان سفر شما موثر باشد.

تورهای تفلیس معمولا به صورت ۳ شب تا ۷ شب و تورهای ترکیبی نظیر تور تفلیس + باتومی ۷ شب و بیشتر به همراهان ارائه می‌شود. این زمان‌ها وابسته به میزان زمانی که همراه در اختیار دارد امکان انتخاب دارد.

  • خطوط هوایی

در تورهای گرجستان معمولا از دو نوع ایرلاین داخلی و خارجی بهره برده می‌شود. ایرلاین‌هایی نظیر هواپیمایی آتا، هواپیمایی تابان، هواپیمایی قشم ایر، هواپیمایی آسمان و برخی دیگر از ایرلاین‌های داخلی با ناوگان هوایی خود پروازهای هفتگی را در برنامه‌ی خود دارند. در کنار این موارد خط هوایی جورجین ایر نیز به مسافران این مسیر خدمات ارائه می‌کند که با توجه به خارجی بودن آن هزینه‌ی بیشتری برای استفاده کنندگان از خدمات آن در بر خواهد داشت.

 

  • مکان‌های اقامتی

یکی از معضلات مسافران این مقصد کم کیفیت بودن اماکن اقامتی آن است. اکثر هتل‌های ۳ ستاره در تفلیس کیفیت متوسطی دارند و شاید کمتر هتل ۳ ستاره بسیار مناسبی بتوان پیدا کرد بنابراین توصیه در درجه‌ی اول، انتخاب هتلی از بین هتل‌های ۴ ستاره و بیشتر در گرجستان است. اگر چه نهایتا هزینه‌ی سفر ممکن است مسافران را ناگزیر به انتخاب هتل‌های ۳ ستاره کند، اما بهتر است پیش از انتخاب، حتما از طریق ابزارهای مختلف آنلاین یا با مشاوره گرفتن از کانترهای آژانس مقتدر سیر از کیفیت هتل‌ها آگاهی کامل یابند تا در زمان حضور سفری مناسب و درخور داشته باشند.

مجموع ۵ عامل برشمرده شده در بالا عوامل مهم و تاثیرگذار در کیفیت تور گرجستان است. مسافران به این مقصد باید دقت کنند تا تعادل مناسبی میان هزینه و کیفیت مورد تقاضای خود برقرار نمایند تا رضایت‌بخش‌ترین سفر را تجربه کنند. آژانس مقتدر سیر تابان به عنوان مجری مستقیم تور گرجستان تلاش دارد تا به همراهان خود حداکثر کمک را کند تا پیش از سفر، هنگام سفر و پس از آن بهترین تجربه‌ها را داشته باشند. بدین منظور راهنمای گردشگری مقصدهای مختلف از جمله جاذبه‌های گردشگری گرجستان را در سایت خود فراهم کرده است تا همراهان امکان آشنایی بهتری با مقصد مورد نظر خود داشته باشند. همچنین در صورتی‌که اطلاعات بالا همچنان برای تصمیم شما کفایت نکرده است می‌توانید با تماس و گرفتن مشاوره از همکاران مقتدر سیر بهترین انتخاب را برای خود و همراهان خود داشته باشید.

آژانس مقتدرسیر در دوره‌های مختلف زمانی اقدام به برگزاری قرعه‌کشی و مسابقه‌های جذاب گردشگری می‌کند، شما می‌توانید با مراجعه به سایت و عضویت در خبرنامه پیامکی یا شبکه‌های اجتماعی ما در تلگرام و اینستاگرام از اخبار این‌گونه رویدادها آگاه شده و در آن‌ها شرکت نمایید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706662