شنبه 27 آبان 1396
سه شنبه 21 شهریور 1396 - 17:47:54 چاپ

شما نظر بدهید/ دربارۀ فاجعه نسل‌کشی مسلمانان در میانمار چه باید کرد؟

بین الملل > آسیا - ارتش میانمار طی دو ماه اخیر، عملیات امنیتی و پاکسازی وسیعی را علیه مسلمانان آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ۲۵ آگوست سال جاری تاکنون هزاران غیرنظامی مسلمان ساکن ایالت راخین در جنابتی بی سابقه کشته و بیش از ۶۰ روستای متعلق به آنها نیز توسط ارتش میانمار به آتش کشیده شده است. به گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۳۰۰ هزار نفر از مسلمانان شمال غربی میانمار، به دلیل بروز خشونت، از ترس جان خود به بنگلادش فرار کرده اند. بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.

در نتیجه جنگ و جنایت های ارتش میانمار حدود 2 تا 3 هزار مسلمان در نتیجه حمله های ارتش میانمار جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که دولت و نظامیان ارتش میانمار ادعا می‌کنند با تروریست‌هایی مبارزه می‌کنند که خانه‌های مردم را به آتش کشیده و آنها را کشته اند، اما دیده بان حقوق بشر تأئید کرده که این خشونت‌ها توسط نیروهای دولتی، نظامیان، ارتش میانمار و راهبان بودایی راخین صورت گرفته است.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه با ابراز نگرانی نسبت به این مساله اعلام کرد مساله اقلیت روهینگیا در میانمار نمونه‌ای کلاسیک از عملیات پاکسازی نژادی است.

ارزیابی شما از فاجعه نسل کشی مسلمانان در میانمار چیست؟ و به نظر شما چه باید کرد؟ 

شما می توانید نظرات خود را در قالب کامنت در انتهای این مطلب ارائه کنید.

4949

کلید واژه‌ها : میانمار -
138 دیدگاه
  • حسن
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 17:55:03
    پاسخ
    358 26

    چین و روسیه هر دو کشور از اقدامات میانمار حمایت می کنند. چرا فقط به امریکا گیر دادید که صداش در نمیاد. چینی ها همین امروز اعلام کردند این اقدامات در راستای تثبیت و امنیت بخشی به این منطقه است و از دولت میانمار حمایت می کنند. موندم چرا نمی رن امت بریزن سفارت چین رو بگیرن

    • بدون نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:34:51
      32 221

      كشورهاي مسلمان از جمله ايران بايد روند مهاجرت اين مظلومين رو به بنگلادش تسهيل كنند با پول يا هر چيز ديگه، ديگه اينو كه مي تونيد اي مسلمانان آبروبر نا متحد، حداقل تو بنگلادش ديگه كشته نمي شن، حالا اگه بين الملل متهم نمي كنه شما لااقل واينستيد نگاه نكنيد، شما كه همه تونم نفت فروشيد واينستيد نگاه نكنيد

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:46:06
      23 216

      من برام سواله ايا پذيرفتن تعدادي از اين مهاجران رو هم سازمان ملل نمي ذاره ما انجام بديم

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:48:24
      123 16

      سرزمینشون رو ول کنند و بروند بنگلادش؟ بنگلادش از اول هم نباید قبول می کرد. اونجا خاکشونه. حقشونه. خونه شونه.

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:54:31
      31 184

      اقا به چین و روسیه چه ربطی داره؟ هرکس وظیفه ای داره مگه ما از اونا باید اجازه بگیریم.

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:56:02
      43 62

      بله فراموش نکنید که بزرگترین دشمن چینی ها و روس ها همین مسلمانان بودند. کلا چینی ها و روس ها مخصوصا از مسلمانان سنی و وهابی مسلک متنفرند چون همه اونها جهادی اند و در مذهب اونها کشتن کافرین و کمونیست ها واجب هست. برخلاف تشیع که کشتن دیگران رو واجب نمی دونه و تازه با کافرها و کمونیست ها تعاملات بهتری داره . لذا چینی ها از ترس قوت گرفتن جریانات جهادی مثل اون چیزی که خودشون در سین کیانگ دارند از این اقدامات حمایت می کنند.

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:58:57
      125 8

      میانمار همراه با ایران و کره شمالی یه پرونده باز در شورای حقوق بشر سازمان ملل داره و جالب اینه که همیشه اول پرونده میانمار رو رسیدگی می کنن بعد کره شمالی و بعد ایران رو به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق بشر . حالا خدا وکیلی ما با میانمار قابل مقایسه ایم؟ حتی با کره شمالی دیوانه هم قابل مقایسه نیستیم

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:08:46
      42 4

      خبر جان من خیلی گشتم علت کشتار مسلمانان در میانمار را پیدا کنم ولی هیچی پیدا نکردم. دلیل این کشتار چی بوده؟؟؟؟

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:23:21
      29 1

      باید کار رسانه ای و اطلاع رسانی بیشتری شود ، اون بچه های کوچک و معصوم چه گناهی دارن آخه؟ چقدر پستی می خواد این جنایت ها

    • امین
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:58:41
      12 87

      من فکر میکنم باید یک ناو جنگی به آبهای نزدیک میانمار فرستاد و همزمان از طریق دیپلماسی اونارو به توقف کشتار آدما مجبور کرد

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 20:44:24
      92 18

      گفتی شما نظر بدهید منم نظر می دهم پس منتشر کن،به نظر من تا کشور خودمان میلیون ها گرسنه دارد و آمار بیکاری و طلاق و خودکشی این چنین افتضاح است و تا وقتی مردم را از کلیه و بچه فروشی نجات ندادیم دادن یک ریال از پول مردم ایران به مردم دیگر کشورها برابر است با خ...

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 20:54:52
      87 35

      ایران فقط در حد شفاهی باید محکوم کنه. همین. بیشترش هیچ ارتباطی به ما نداره. چون اصلا منطقه ما و منافع ملی ایران در این مساله مطرح نیست.

    • فردوس توسی
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 21:34:33
      17 56

      اتحاد همه دول مسلمان شیعه و سنی

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:05:06
      116 12

      به قضیه فلسطین چسبیدیم برا چند نسلمون کافیه....دیگه مشغول میانمار نکنیدمون....زمان جنگ و تحریمها کی به فکر ما بود که ما باید جور همه رو بکشیم؟؟؟

    • عرفان
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:14:22
      38 83

      نتیجه حضور یک زن در صدر سیاست یک کشور.. قابل توجه آنهایی که میگویند چرا وزیر زن نداریم... وای به روزی که یک زن به قدرت برسد...

    • فريد
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 11:06:47
      18 5

      واقعا بايد به كشورهاي اسلامي و سازمانهاي عريض و طويل و بيخاصيتش گفت اف بر شما ، همه كشورهاي اسلامي از كشور خودمون تا خائنين حرمين شرفين كجاست يقه هايي كه پاره ميكرديد براي مظلومان ، ظلم فقط در كشورهايي نيست كه بخاطر مقاصد سياسي طرفدار مظلومانش باشيم، كجايند ارتش هاي كشورهاي اسلامي كه سالانه صدها ميليارد دلار سلاح ميخرند و ميسازند و اما آنقدر ابهت ندارند كه مشتي بت پرست با ام يك دارند بچه ها را به خاك و خون ميكشند مسلمان هم نباشند حكام اسلامي از شرم تظلم خواهي كودكان روهينگايي كه كودكند مثل كودكان ما مثل كودكان اروپايي ضعيف و مظلوم و وحشت زده فقط لحظه اي فرض كنيد بچه هاي ما در شرايط مشابه باشند از وحشت لحظه اي آرام نميگيريم اف بر حكام اسلامي و غيراسلامي اف برسازمان ملل بميريد همتون اللهي

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 11:10:26
      52 10

      این دو سه هزار نفر مردن چیز مهمی نیییست که سالی 17 هزار نفر تویه جاده هایمان میمیرن مهم نیییییست

    • صادق
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 13:17:36
      22 2

      این از ........................... مسئولان کشور ما هست . نه شرقی و نه غربی همینه دیگه . افتادیم تو دامان هر دوشون . هم مستعمره غربیم و هم شرق . نطق نمیتونیم بکشیم . از بس که مستقلیم ... مستقل ...

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 17:23:47
      5 5

      پای منافع که در میان باشه، هر کاری میکنیم حتی اعزام نیروی نظامی ولی اگه منافعي در کار نباشه يه اظهار تأسف از روی دلرحمی

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 20:05:55
      13 3

      در یک جایی بنده با یک برادر فلسطینی هم کلام شدم ما ایرانی ها رو به دخالت در کارشون متهم میکرد و عجیب اینه که یکی از دوستام هم همین گفتگو رو با یک لبنانی داشت اون موقع من فکر میکردم که نظر شخصی خودشه تا اینکه حرکات سوری ها رو دیدم و فهمیدم که کارای ما رو دخالت می دانند نه کمک. بهتره از این دید هم دوستان به قضیه نگاه کنند خود این فلسیطنی ها بازی فوتبال دوستانه با ما رو لغو کردند اصلا شیعه ها رو قبول ندارن تجربه مشابه رو در بوسنی داشتیم یادتونه؟ مستقل شدن اصلا ما رو راه هم ندادن. در جنگ اسیر فلطینی داشتیم مطمئن باشید این مسلمانان میانمار هم ما رو اصلا قبئول ندارند ضمنا مشکلات داخلی زیادی داریم به فکر بیکارا و فقرا باشیم چین و روسیه ضمنا چرا موافق کشتار هستند؟

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 20:43:29
      4 9

      از دوستان مطلع چند سوال دارم: در سوریه جنگ داخلی شد هزاران تفر کشته شدند و خیلی ها مهاجرت کردند به اروپا چرا اسم اون رو نسل کشی نمی گذاشتید؟ تعداد چند ده هزار کشته بود و مهاجرت به اروپا هم ده ها هزار مهاجر بود چرا اونجا نگران نشدید؟ الان هزار تا کشته میشه نسل کشی؟ در همین ایران خودمون سالانه 20 هزار کشته در جاده داریم این نسل کشی است؟ از 40 سال پیش تا الان یک میلیون نفر در جاده های ما کشته شده اند ایا نسل کشی محسوب میشه؟ علت شروع این درگیری ها چه بوده؟ بی دلیل بوده؟ چرا هر جا مسلمانان میروند خودشون رو سازگار نمی کنند و مدام درگیری درست می کنند این همه ترور در اروپا شد و ادما رو زیر گرفتن فکر نمی کنید چند سال دیگه اگر اونها بریزن مسلمونا رو بکشن حق دارن؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 17:58:48
    پاسخ
    254 62

    چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:28:10
      39 255

      همانطور که آقای مطهری گفتن هیچ راهی جز راه حل نظامی وجود نداره از دولت مردان تقاضا می کنیم هر چه زودتر اسباب جهاد در راه خدا رو آماده کنن

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:41:57
      63 39

      دوست عزيز مسيله مرگ و زندگيه اونم زن و بچه، جانشان رو نجات داديم باشه چراغ مالو به اونا نمي ديم

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:00:46
      93 19

      سوریه ای ها صدبرابر بیشتر از مسلمانان میانمار باسواد اند ولی باز هم اینقدر آگاهی نداشتند که نباید به بهانه دموکراسی کشورشان را به شورش بکشانند. حالا ما هر کاری هم که برای مسلمانان میانمار کنیم باز هم مفید نیست و آنها شاید اینقدر قدرت تجزیه و تحلیل نداشته باشند که حتی خودشان حقشان را بگیرند. پس کمک ما نمی تواند هیچ دردی از آنها دوا کند و فقط خودمان را خراب می کنیم. هیچ جهادی بجز دادن غذا و دارو و لباس و کمک به سوادآموزی و مدرسه نباید صورت بگیره. می خواهید از صد تا جامعه شناس بپرسید که ببینید من چقدر منطقی گفتم.

    • م ر
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 06:28:06
      73 8

      آقا راست میگه به مردم ایران برسید که 7 میلیون نفرشون مجبور به مهاجرت شدند

    • بی نام
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 10:55:43
      3 3

      دوستی که گفته اساب جهاد در راه خدا رو دولت فراهم کنه اولا که دولت نیروی نظامی ندارد و این تصمیمات هم با دولت نیست ثانیا اسباب لازم نداره جهت جهاد اقدام بفرمایید با حضور در صحنه در میانمار

  • شروین 00
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:05:07
    پاسخ
    46 10

    این به معنای واقعی جهاد هستش نه کشورهای دیگه

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 23:44:25
      12 6

      دخالت در قضیه میانمار هیچ منافعی برای ما ندارد پس هیچ ارتباطی به ما ندارد.

    • شروین 00
      جمعه 24 شهریور 1396 - 00:32:22
      2 1

      والا نظر مردم در قبال بعضی از جنگ ها و طرفداری از بعضی از گروه ها برای ما ، سود که هیچ ولی کلی هم ضرر داشته . شما انگار در جامعه نیستین . شاید شما هم تو کشورهای دیگه دارین میجنگین.چاپکن خبرجان

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:07:35
    پاسخ
    215 54

    ما ایرانی ها هرجا اومدیم مردمو کمک کنیم به همون گفتن دارن تو امور داخلی کشورما دخالت می کنن. پس بهتره ما دخالت نکنیم. این همه کشور مسلمون. مگه فقط ما مسلمونیم

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:16:55
      157 14

      برادر من ما ایرانی ها اتفاقا استاد شوآف کردن و سر و صدا هستیم. هیچ کاری رو انقدری که سر و صداش رو در میاریم به درستی انجام نمی دیم. مثلا همین امریکا و اسرائیل و نگاه کن نزدیک به چهل ساله ما داریم هوار هوار می کنیم اما هیچ کاری نتونستیم علیه این دو تا بکنیم. اونا اما بدون اینکه زر بزنن در سکوت و راحت ما رو تحت شدیدترین فشارها می ذارن. تو قضیه کمک هم همینجوریه ما سر و صدا می کنیم ترکیه هواپیما و ادم و سیاستمدار می فرسته اونجا ما جیغ می زنیم چند روز دیگه می بینیم عربستان چندمیلیارد دلار پول میده . کلا ما فقط سر و صدامون زیاده

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:18:22
      18 3

      قابل توجه افرادی که فکر می کنند با جایگزین کردن مخالفین با موافقین مشکل حل می شود افراد خوب هم در سیستم علیل علیل عمل می کنند به فرد ربط ندارد پس باور داشته باشید که باید به پروسه آرام و پیوسته و با اصلاح اندک کل جامعه را بالا کشید مثلا اگر کاری کنیم که ثروت کشور ده برابر شود ولی این امر برای دو دهک بالا اتفاق بیفتد در اصل ما ده برابر به عنوان جامعه در هیت یک بلک باکس فقیر تر شده ایم ..........اگر سوچی که نه همه برندگان جایزه ی نوبل هم بیایند در یک سیستم مریض باز هیتلر می شوند. ....

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:08:19
    پاسخ
    81 21

    مشابه همان کاری که قبلا" با نسل کشی مسلمانان بوسنی هرزگوین کردید . روابط با میانمار را همانند صربستان محکم تر کنید...

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 21:41:31
      18 7

      یک جمله تو کل نظرات حق بود و فقط این نظر بود

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 12:29:39
      17 0

      شما یا خاطرتون نیست یا عمدا خودتون رو به کوجه علی چپ زدین. تنها کشورهای اسلامی که اون موقع نیروهای مستشاری به بوسنی فرستادن ایران و عراق بودن. بعد از جنگ عربستان اومد و تا تونست پول خرج کرد که جلوی محبوبیت ایرانی ها رو در بوسنی بگیره. هنوز اسناد و فیلمهاش هست اینجور تاریخ رو تحریف میکنید، وای به اینکه چند سال دیگه هم بگذره.

    • بی نام
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 06:58:46
      6 5

      ایزان هر کجا وارد شده فقط هزینه کرده و بی نتیجه بوده یک نمونه همین بوسنی بود

  • محمدرضا
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:09:32
    پاسخ
    191 36

    سرمون به وضعیت اسفناک خودمون گرم باشه و از دادن تزهای متخصصانه خودداری کنیم.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:10:14
    پاسخ
    88 10

    موضوع مظلومیت مسلمانان در گوشه و کنار جهان هم جناحی شده . البته باید به نظر برادران بزرگتر یعنی چین و روسیه نیز توجه کرد

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:10:35
    پاسخ
    88 12

    نه اینکه حالا وضع مسلمونا تو عراق و سوریه و افغانستان خیلی بهتر از میانماره.

    • بی نام
      جمعه 24 شهریور 1396 - 11:30:52
      0 1

      خودتو زدی به اون راه؟؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:10:45
    پاسخ
    123 2

    مسلمان خوشبختم آرزوست

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:43:12
      26 8

      این ایالت راخین هم نفت داره و اگه مسلمونهاش مستقل بودند احتمالا به اندازه برونئی خوشبخت بودند.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:10:58
    پاسخ
    45 40

    اگر ایران در مساله میانمار زیاد حساسیت به خرج بده باعث می شه مردم دنیا قضیه رو سیاسی ببینند و انسان بودن رو فراموش کنند. کلا ایران نباید به جز فرستادن غذا و لباس و دارو و رایزنی با سازمان ملل متحد کار دیگه ای کنه. وگرنه نتیجه عکس داره.

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:19:24
      43 4

      چه ربطی داره مرد حسابی الان اصلا ایران رو کسی کاری نداره کشورهای اروپایی ببین دارن چی کار می کنن. همین امروز باید گزارش فرانس 24 رو می دیدی که چه گزارش وحشتناکی رفت و انگ سان سوچی رو با خاک یکسان کرد. رسما گفت جنوساید هست این کار یعنی نسل کشی

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:39:15
      49 6

      اگر توجه کنی می بینی که بعد از اینکه ایران انتقاداتش رو به اسرائیل کم کرد خود کشورهای اروپایی منتقد اسرائیل شدند و خواهان توقف اشغالگری هاش شدند. حتی اوباما هم در ماههای آخر ریاست جمهوریش این رو خواست. میانمار هم همینه. اگر ایران بیش از دیگر کشورها کاری کنه باعث می شه که کشورهای دیگه موضوع رو سیاسی ببینند.

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 21:28:09
      21 3

      يك شعاري داديم عليه اسراييل خدا بايد عاقبتمون رو به خير كنه، و اين نگراني بخاطر ترس از اسراييل نيست بلكه ترس از اذهان جامعه جهاني و قدرتهاي بزرگ هست كه با اين شعار عليه ما ميشود ... همون ثانيه شمار منظورم هست... اين سياست نيست.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:11:59
    پاسخ
    38 81

    نه فاجعه است و نه نسل کشی برنامه تبلیغی بی بی سی و امثالهم است واسه منحرف کردن مردم احساساتی خاورمیانه بنابراین بنظر من بهترین کار سکوت است.

    • محسن
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 19:57:48
      6 6

      خاک بر سرت.تو هم ادمی؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:17:46
    پاسخ
    21 38

    وقتی این همه مسلمان رو هر جای دنیا میرسه میکشن و احدی حرف نمیزنه،باید هم منتظر باشیم که تو میانمار هم مسلمون کشون راه بیوفته...اگر یک میلیارد و نیم مسلمون مثل مسیحیها به فکر هم بودن کی جرات داشت این همه تعدی کنه،ما تو حوزه اصلی اسلام که خاورمیانه هست،آرامش نداریم،چه برسه به اون سر دنیا.وقتی استرالیا هم اینجا جت بلند میکنه و مسلمون میکشه دیگه ببین چه بر سرمون اومده.چون خودمون عشق اروپاییها و امریکاییها و ...هستیم.

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 08:00:32
      44 7

      والا تا اونجایی که من می بینم هر چی کشت و کشتاره تحت لوای پرچم اسلام چه داعش چه پرچم رسمی کشورهای اسلامی تو خاور میانه و حمله های تروریستی همون آدما تو اروپا و آمریکا داره اتفاق میوفته ... مسلمونا خودشون خودشون رو نکشن کسی باهاشون کاری نداره

    • بی نام
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 23:17:01
      3 0

      بنظر میاد شما انسانیتِ درونتنون ناراحت نیست و فقط مسلمانِ درونتون ناراحته. من از کشته شدن آدمها که از قضا اینبار مسلمان و میانماری هستند ناراحتم ولی بنظرذ میاد شما از کشته شدن فقط مسلمانان ناراحتی یعنی مثلا یزیدیان سوریه یا میانماریهایی بادین دیگر و حتی هموطنان خودت مهم نیستند؟

  • بدون نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:30:25
    پاسخ
    45 40

    حداقل بايد جنايات اين بوداييان از خدا بي خبر كودك كش رو برملا كنيم، اگر سكوت كنيم يا كاري كه از دستمان برمياد نكنيم سر خودمون هم مياد

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:46:48
      31 12

      با فارسی اطلاع رسانی کردن تو اینستاگرام و تلگرام کدوم ملتی رو می خوای آگاه کنی؟ ایرانی ها که از این مسئله آگاه اند.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:43:45
    پاسخ
    56 15

    خاك بر سر ريشوهاي صدا كلفت داعش كه نفهميدند دشمن اصلي كيه و خاك بر سر مفتي هاي كثافت عربستاني كه فقط بلدند مسلمان بكشند

  • حسین
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 18:44:13
    پاسخ
    140 39

    به فکر بیکارهای خودمون باشیم

    • بی نام
      سه شنبه 21 شهریور 1396 - 23:11:55
      3 42

      بیکاری؟ امنیت چی؟ اونم نداری؟؟

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 06:58:22
      11 47

      واقعا شما انسانیت میفهمید؟ اصلا مسلمانی یادتون رفته، وجدان هم ندارید؟

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 12:26:27
      14 6

      من یک غیر انسان بی دین بی وجدان هستم لطفا به فکر بیکارا باشید

    • محسن مهرانداز
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 13:23:03
      4 24

      عزیزم ما بیکار نداریم. آدم تن پرور زیاد داریم. من یه دیپلمه هستم که خداروشکر 12 ساله ازدواج کردم و یک بچه مدرسه ای دارم. یک روز هم بیکار نبودم. توی شمال تهران هم مستاجرم و زندگی متوسطی دارم. یک روز توی خونه بیکار ننشستم تا حالا. بذارید روزای خوش بگذره و بلاهایی که در برخی کشورها سر مردم میاد روی به ما بیاره تا ببینم اونوقت چه حسی دارین از اینکه مردم کشورهایی که در آرامش هستند بشینن و بحث کنن که آیا به شما کمک بکنند یا نه؟؟؟ وقتی جنازه های بچه هامون رو بغل بگیریم شاید یاد این بدبختا و قضاوت هامون بیفتیم شاید

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 13:48:35
      13 1

      آقای مهرانداز درسته که بیکاری خیلی از مردها به خاطر تنبلیه اما اون موقع که شهرهای ما توسط صدام بمباران شیمیایی می شد هم کسی کمکمون نمی کرد. خدا خودش گفته که سرنوشت هیچ ملتی رو تغییر نمی ده مگر اینکه اونها خودشون بخواهند. زمان اشغال ایران در جنگ جهانی اول روس ها و انگلیسی ها وقتی دیدند مردم ایران دارند اذیتشون می کنند فهمیدند هزینه موندشون تو ایران داره زیاد می شه و گورشون رو گم کردند. فقط داستان شعر دایه دایه وقت جنگه رو بخون که روحیات مردممون رو بفهمی. وگرنه ایران دیگه ایران نمی شد. مردم میانمار و سوریه و فلسطین خودشون باید بدونند حقشون چیه. ما نمی تونیم حقشون رو بگیریم و دو دستی تقدیمشون کنیم. اون وقت قدرش رو نمی دونند.

    • محسن مهرانداز
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 14:11:26
      7 1

      درسته .من هم مخالفم که به آب و آتیش بزنیم براشون. ولی دردم از آدمهای بی تفاوته. نمیشه بی تفاوت بود. آدمای بیتفاوت دوس دارن همه چیو با هم قاطی کنن. اصلا ظلم ستیزی چه ربطی به مسئله کار داره. مثلا اگه ما بگیم درود بر ظالم بیکاری حل میشه؟؟؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:03:30
    پاسخ
    17 2

    ما هیچ کاری نمی تونیم بکنیم. اونها به یک گاندی به زبان مادری خودشان نیاز دارند که اینقدر تو سری خور نباشند. سالهای سال است که شناسنامه و غیره ندارند. الان هم فقط در راه فرار جان می دهند و همبستگی ندارند. احتمالا سواد هم ندارند که در مجامع بین المللی از حقشان دفاع کنند.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:12:14
    پاسخ
    36 2

    فقط هشدار و انتقاد ... اگر میانمار به زندانهای ما انتقاد بکندنمی گوئیم مداخله سیاسی ؟؟؟؟؟

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:26:15
    پاسخ
    20 1

    برای من مسلمان بودن روهینگیایی ها مهم نیست اما اگر انسانیت در ما بمیرد خودمان ضرر می کنیم. باید کمک های بشردوستانه بفرستیم. میانمار به این زودی ها مشکلاتش حل نمی شه و به این زودی از شر دیکتاتوری نظامی خلاص نخواهد شد. از اون طرف باید مشخصات روهینگیا یی هایی که آواره شده اند ثبت شود تا امکان شکایت از دولت میانمار در آینده برایشان فراهم باشد. کاری که الان هم در حال انجام است.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:26:33
    پاسخ
    51 9

    این قضیه هیچ ربطی به ایران نداره.خواهشا پول مردم بیچاره ایرانو خرجشون نکنن.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:32:12
    پاسخ
    32 5

    بهترين كاري كه مي تونيم بكنيم اينه كه تو امور كشورهاي ديگه دخالت نكنيم و سرمون تو كار خودمون باشه به فكر مظلومين داخل كشور باشيم

  • رضا
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:34:37
    پاسخ
    8 39

    برخلاف ترکیه ما باید همچنان شعار بدهیم

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 08:45:31
      23 7

      ترکیه هم فقط حرف زده و چند تا محموله فرستاده که ایران هم فرستاده. مشکل شماها چیه که هرچیزی میشه ترکیه رو وسط میکشید؟ خود ترکیه با اقلیتهای خودش مگه خوب رفتار میکنه؟

    • شمس تبریزی
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 10:32:55
      26 4

      اردوغان برای رضای خدا موش نمیگیره. اون رفته تو میانمار بلکه سربازی برای خلافتش پیدا کنه. اردوغان جایی نمی خوابه که آب زیرش بره.

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 10:46:37
      4 44

      زنده باد ترکيه

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 11:56:57
      9 14

      با عرض بيزاري از پان تركهابه نظر من اين اقدام تركيه ستودني بود

  • حمید
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:36:43
    پاسخ
    7 18

    سلام ما مسلمان هستیم . ما باید به آنها کمک غذا و دارو کنیم و امور را باید از طریق سازمان ملل بررسی کند

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:47:58
    پاسخ
    4 50

    هرکاری که از دستمون بر میاد مگر نه اینکه مسلمان هستند. اگر مسلمان هستیم واجب هست کمک کنیم به ور طریقی

  • شمس تبریزی
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 19:59:51
    پاسخ
    43 17

    خبرآنلاین، برای کسی بمیر که برات تب کنه. تو اصلا ببین اینها شما را به عنوان مسلمان قبول دارن یا وقتی بهشون کمک میکنی میگن اینها کمک رافضی هاست. نمیدانم چرا عادت دارید از یه سوراخ بارها و بارها گزیده بشین و درس عبرت نگیرید. شما یه بار سر قضیه بوسنی هم این سر و صداها را در آوردید و حتی نیروی جهادی هم اعزام کردید. یکیش هم همین سردار سعید قاسمی بود که رفت اونجا. بگو ببینم کسی از این بوسنیایی ها بهتون گفت خرتون به چند من؟ آقا اینها اصلا شما را قبول ندارن. بیخود خودتون رو معطل قضیه کردین و هی مرتب دارین خبر رسانی میکنید. فکر نان باشید که خربزه آب است

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 10:18:27
      31 2

      فقط بوسني بود ايا ؟ ما از مسلمانان قره باغ حمايت كرديم ؟ جواب نه دليل هم روشنه، در مورد ميانمار هم مطمين باش تنها به يه نمايش بسنده مي كنيم براي فشار افكار داخلي

    • شمس تبریزی
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 11:50:47
      10 23

      دوست عزیز، قره باغی ها برادران من هستند و قره باغ اصلا بخشی از هویت خود من است. جدی هم دارم میگم. اصلا نمی توانم ایران را دوست داشته باشم و باکو و قره باغ را دوست نداشته باشم. میگویی چه کنم؟ من مقصر مواضع وزارت خارجه ایران نیستم. به من باشه راه آنتالیا و استانبول را میبندم و همه را روانه قره باغ و باکو و نخجوان و گنجه میکنم. آقا یه سوال. چرا در آذربایجان این سکولارها را نمی زنید کنار و اسلامگراها را به قدرت نمی رسانید؟ اسلامگراهای آذربایجان حکم جهاد بدن، من هم پای کار وایسادم. قره باغ که سهله. تا مسکو هم باهاتون همراهم.

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 12:36:22
      7 0

      دوست عزيز جناب شمس حرف من اينه كه بعد از بوسني ما تو كشورهاي مسلماني كه مورد ظلم غييررر مسلمان بودند دخالتي نكرديم قطعا تقصير شما نيست ما تكليفمون با خودمون معلوم نيست در مورد ميانمار هم نظر شخصي ام اينه كه ايران تنها سر وصدا ميكنه و حمايتي انجام نميشه به حرف من و شماهم نيست اما حكم به انسانيت و مسلموني باشه درست اينه كه كمكهاي بشردوستانه بشه

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 13:53:03
      6 5

      مردم آذربایجان خودشون اگه میخوان باید سکولارها رو بزنن کنار. ما بهتره دخالتی نکنیم. همین حالا هم نوچه های الهام علیف کم جنگ زرگری علیه ایران راه ننداختن.

    • شمس تبریزی
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 14:05:29
      7 0

      دوست بی نام با شما موافقم و کمکهای انسانی باید کرد. ببخشید چند ساله که تحت تاثیر حوادث خاورمیانه هستم و قسی القلب شدم. عقلم میگوید شما درست می گویید. خدانگهدارتان

    • بی نام
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 20:01:20
      3 0

      این فردی که نوشته رافضی درست گفته چون یکی از اینها همین را به من گفت که شما رافضی ها ریختن خونتون مباحه و...اون موقع من نمیدونستم یعنی چی ولی بعدا متوجه شدم که این دوستان و برادران فلسیطنی گویا جای ما و اسرائیل را عوئض کرده دنبال کشتن خود ما هستند. متاسفانه خصومت برخی از اینها با شیعیان واقعیت دارد ولی نمیدانم چند درصد هستند ولی خود بنده عینا تجربه کردم و تهدید هم شدم یعنی یک فرد یهودی هم مرا اینطور تهدید نمیکرد اونجا فهمیدم که دشمن شماره یک ما همین متعصبین سنی و داعشی ها هستند

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 20:00:05
    پاسخ
    42 24

    تغییر دین بدهند

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 16:15:47
      1 2

      گلسنگی تو .

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 20:15:57
    پاسخ
    3 25

    ظالم جز زبان زور چیزی نمی فهمد مردم. را دربرابرظالم باید مسلح کردتا در امنیت باشند

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 21:19:30
    پاسخ
    53 3

    آگه به فکر مسلمانها هستی یه سری بزن ببین توی پایین شهر چه مسلمانهایی بخاطر بی پولی به چه کارهایی کشانده میشن مسلمان با مسلمان چه فرقی میکنه برو بفکر اونا باشین مسلمونهای الکی جوگیر تبلیغات نباشید

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 21:48:21
    پاسخ
    7 23

    خدا کنه هرچه زودتر این فاجعه و حوادث رقت بار رفع بشه. لعنت بر این بودائیان حرومزاده.

  • علی
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 22:06:20
    پاسخ
    6 48

    تهدید نظامی میانمار حتما جواب میده وقتی عربستان رو به پاسخ خشن تهدید کردیم بعد مسایل حج حسابی ترسیدن.حالا هم باید ارتش میانمارو تهدید نظامی کرد.

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 22:09:36
    پاسخ
    3 43

    اگر چهل نفر از درشتدانه و تصمیمگیر اصلی بودایی ها را به نحو غیر ملموس و ساختگی ترور کنید نظرشان تغییر میکند

  • بی نام
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 23:12:33
    پاسخ
    44 4

    کلا ایران دخالت نکنه بهتره، ایران در هر کشوری دخالت کرده جنگ داخلی شون مادام العمر شده، اول یک مسلمان خوشبخت پیدا کن، صدتا میخواد به حال خودمون دل بسوزونه

  • سياوش
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 23:25:12
    پاسخ
    44 8

    مسلمانای برمه از قدیم اسلحه به دست علیه دولت مرکزی جنگیدند. در یک مقطع زمانی هم از محمد علی جناج درخوست کردند استان مسلمان نشین ارکان رو به پاکستان ملحق کنه مثل این میمونه که مردم سنی بلوچستان یا کردهای کردستان ادعای استقلال کنن. دولت مرکزی ما باید چکار کنه؟ به این شرایط اضافه کنید الگوهای غیر موفق اسلامی در اداره کشورها و ..... بگذریم به نظرم در ایران هم اگه یکی از استانها چنین کاری بکنه و مردانش اسلحه دست بگیرن دولت مرکزی نیست و نابودشون می کنه. دولت میانمار میگه اگه دولت مرکزی رو قبول ندارید برید یه جای دیگه. بعد که نمیتونه براشون اتوبوس وی آی پی هم بذاره. اگه سرشونو مینداختن پایین و از راه های غیر مسلحانه نه وحشیانه، مطالباتشونو پی گیری میکردن اینجوری نمی شد. بیخودم احساساتی نشید.

  • سیدجواد
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 23:57:00
    پاسخ
    89 61

    تا غده سرطانی بنام اسراییل وجود داشته باشه مسلمانان امنیت ندارن .اسراییل باید از بین بره

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:43:15
      22 7

      ببخشید باید قرمز میزدم اشتباهی سبز خورد

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 00:04:46
    پاسخ
    12 3

    درطول تاریخ بدبخت همیشه بدبخت است ودراین قضیه اصلامانمی دانیم چه خبر هست ولی اینجور که ظاهراگفته اند یک تعدادی شبه داعشی ابتدا به مراکز دولت حمله کرده اند وانها تحت حمایت عربستان هستند وقضیه چاه نفت واین چیزها ودولت میانمار وشاید هم عوام مثل خیلی ازکشورهای دیگر برضد مسلمانان شده اند آنجاهم چنین قضیه ای هست وکلا مشکل بودا ومسلمان نیست مشکل توطئه وشیطنت است وهمیشه هم دراین درگیریها آدمهای فقیر وکم بضاعت بیشتر ضربه می خورند وانهایی که دستشان به دهانشان میرسه واوضاع مالی خوبی دارند یا بادولتند ویا یک امنیت جانی دارند خلاصه بدبخت همیشه بدبخت است کاریش هم نمیشه کرد ماهم باید فکر بدبختهای خودمان باشیم که کم هم نیستند که یکیشان همین جوانهای بیکارند که برای پول آدم میکشند که خوانندگی کنند پولدارشوند

  • حمید
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 00:16:48
    پاسخ
    20 1

    ریختن خون بی گناه همه جا محکوم است ولی ما فقط به چند جا چسبیدیم یاد دارید ایران جنایات چچن یا دیگر جاهای دنیا را محکوم کند... کمک کردن کار بشر دوستانه است

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 00:29:17
    پاسخ
    1 15

    وزارت خارجه ما تا الان چه کمکی کرده ؟

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 07:14:29
    پاسخ
    45 5

    قبل از هر چیزی همه واقعیت رو بگید نه فقط بخشی از اون رو. از گروه تروریستی که به نام اسلام این درگیری رو شروع کرد هم اسم ببرید.

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 12:55:09
      25 2

      جالبه که نه صحبتی از گروه اسلام گرای مسلح است که با کشتن هشت تن از نیروهای ارتش این ماجرا را آغاز کرد و نه صحبتی از حمایت قاطع چین و روسیه از دولت میانمار . تنها عکسهای سوچی با اوباما و کلینتون آنهم مربوط به سالها پیش و دریافت جایزه نوبل کار میشود که نشان میدهد هدف نه کمک به مردم میانمار که تسویه حساب سیاسی با آمریکا و غرب است .

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 07:34:17
    پاسخ
    45 8

    مگه ما وکیل وصی مسلمو نا هستیم

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 07:39:58
    پاسخ
    7 13

    به من بعنوان يک مسلمان ربطي نداره ولي به عنوان يک انسان اونهم درراستاي برنامه هاي بين المللي وظيفه دارم کمک کنم .

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 07:41:20
    پاسخ
    6 26

    بایست خاک این کشور را به توبره کشید

  • سارا
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 07:45:23
    پاسخ
    33 6

    مردم روسیه و لبنان و ... چه پاسخی به کمک های مالی و جانی ایران دادن؟؟؟؟میانماری ها ام بعد از نجات جوابشون بهتر از اونها نخواهد بود.

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 08:03:56
    پاسخ
    9 32

    چقدر بد شدیم ما یه عده آدمو دارن به خاک و خون می کشن اون وقت ما اینجا درگیر سیاسی بازی خودمون هستیم. واقعا متاسفم برای خودم ...

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 08:07:18
    پاسخ
    16 2

    هر كشور اسلامي به زعم خود رهبري جهان اسلام را ادعا ميكند تقريبا 2كشور اسلامي نميتوانند در يك زمينه مشترك به اتحاد برسند تمام مسلمانان جهان در حال حاضر در حال جنگ با يكديگر هستند و تند روهاي هر كشور اسلامي به اين افتراق و تفرقه دامن ميزنند و كمكي بزرگ به سياستهاي كلان انگليس ميكنند پس هيچ اميدي از كشورهاي اسلامي نميرود فقط بايد اروپا و امريكا راضي به حل اين بحران شوند

  • صابر
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 08:09:11
    پاسخ
    6 16

    با سلام اولا اینکه مسلمانند در ثانی همه ما انسانیم و باید به فکر همنوع خود باشیم .

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 08:15:34
    پاسخ
    8 10

    سلام نيروي سازمان ملل وارد شوند دخالت مستقيم كنند دولت ادم كش رامنحل و دولت جديد ازطريق دموكراسي تشكيل دهند

  • ناشناس
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 08:32:01
    پاسخ
    11 18

    من کاری ندارم که این ها مسلمان هستند یا نیستند ولی اینو می دونم که انسان هستند . مسلمان واقعی هم کسی هست که جنایتهای که به انسانها وارد میشه رو محکوم کنه و به این انسانهای مظلوم کمک کنه . حالا این کمک هر چیزی می تونه باشه .مثلا بااینکه جنگ در سوریه رو مقدس نمی دونم و برای پیش برد راهبرد حذف اسرائیل است ولی جنگ در میانمار رو خیلی مقدس می دونم چون برای دفاع از مظلوم است. کلام اخر از سرور ما رهبر ما امام ما پیشوای ما امام حسین که گفته بود اگر دین ندارید حداقل آزاد مرد باشید ......

  • حامد
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 08:53:07
    پاسخ
    7 3

    مسلما یک عده ظالم در دنیا وجود دارن و میخوان به ضعیفتر ها ظلم کنن. اما اون چیزی که اینجا زمینه ظلم رو فراهم میکنه، ضعف مسلمونهاست. الان این مساله بزرگ شده چون یک حکومت بودایی داره به مسلمونها ستم میکنه، ولی واقعا رفتار خود کشورهای اسلامی با اقلیتهاشون چطوره؟ بزرگترین کشورهای اسلامی رو شما ببینید. رفتار عربستان با شیعیان، رفتار ترکیه با کردها و کشورهای دیگه خاورمیانه که بهتره زیاد وارد نشیم. جالبه که همین کشورها میخوان به میانمار اعتراض کنن که چرا با مسلمونها بدرفتاری میکنید. اول خود این کشورها باید مشکلات داخلی و مشکلاتشون با هم رو حل کنن تا بتونن به بقیه مسلمونها هم کمک کنن.

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:05:48
    پاسخ
    11 130

    بحث میانمار بحث خاک است و ریشه در سال های خیلی قبل دارد چیزی مثل رابطه فلسطین و اسرائیل این موارد فقط با تحمل یکدیگر و تفکر فراوطنی حل میشود

    • شمس تبریزی
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 12:12:33
      67 23

      نه قربون موضوع فلسطین و اسراییل موضوع خاک نیست. موضوع دین در اینجا مطرحه. ضمنا طرف فرضا 2000 سال پیش اینجا بوده و بعد رفته جاهای دیگه و حالا یهو سروکله اش پیدا شده و میگه داوود و سلیمان اینجا بودن و این متعلق به ماست. خب اگه اینطور باشه من هم میگم قلمرو هخامنشیان تا اسکندریه بوده و مصر هم مال ماست. تازه برخی ها میگن این ذوالقرنین که اسمش در قرآن آمده همان کوروش هست و میدانید که کوروش تا جزیره لوپار نروژ رفته. پس این نروژ هم مال ماست. نتانیاهو و رفقاش اگه تصرفات خودشان را به کتاب مقدس ربط میدن. من هم بلدم چطوری تصرف کنم و به قرآن ارجاع بدم

  • مرتضی
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:25:17
    پاسخ
    20 5

    این دو زار دلار باقی مونده بدید به این بندهای خدا بروند کشورهای دیگه ساکن بشوند سفره ایران پررونق تر بشه دیگه اینهمه خرج خور داریم اینهم روش .

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:44:09
    پاسخ
    34 5

    متاسفانه افراطی گری هایی از سوی بخشی از مسلمان انجام شده و الان وجهه همه مسلمانها خراب شده. متاسفانه ترو خشک باهم میسوزیم. مسلمان ها هیچ برنامه منسجمی واسه پیشرفت ندارن و تنها چیزی که بلدن دروغ و فریبه

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:44:54
    پاسخ
    39 7

    ببخشید چرا هر جا مسلمان زندگی میکنه جنگ و خونریزی و جنایت اتفاق می افته

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:48:34
    پاسخ
    29 6

    به بدبختها و فقیرهای کشور خودمون رسیدگی کنین.میانمار پیشکش.

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:49:20
    پاسخ
    19 8

    به نظر من به ما ربطی نداره بفکر مشکلات کشور خودمون باشین

  • حسن
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 09:54:36
    پاسخ
    5 31

    رهبر فرمودند که با کشتار میانمار اعتبار جایزه صلح نوبل از بین رفت.یعنی این فجایع آشکار و کشتار بیرحمانه مسلمانان ابزاریست برای ما که جایزه نوبل رو زیر سوال ببریم.به نظر من که صدا و سیما هم کوتاهی کرد.حالا یه فلسطینی شهید بشه صدبار از صدزاویه پخشش میکنن.احساس میکنم مذهبیون ایران دچار یک تبعیض شدید بین مظلومین جهان شده اند و از خدا میخواهم از سر تقصیراتشان بگذرد.

  • نرگس
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 10:30:28
    پاسخ
    8 7

    اینهمه سکوت سازمان ملل و فقط ابراز تاسف خوردن ، نشون داد حقوق بشر مد نظر آمریکا یعنی جنایت وخونریزی ... الان تو کشور خودمون بعضی از کسانی که برای حوادث تروریستی اروپا شمع روشن میکنن ومیگن باید همدردی کرد اما نوبت به مسلمانها چه عرب چه غیر عرب میرسه میگن ای بابا چقد سنگ اینارو به سینه بزنیم الان فکر کنم اگه یک کشور غربی بود تعداد هشتگ ها به میلیونها میرسید ، چرا نمیخواهیم بدونیم انسانیت مرزبندی نمیشناسه،

    • پویا
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 13:25:06
      9 2

      تمام قطعنامه های سازمان ملل رو کشور دوست و برادر روسیه به همراه کشور دوستمون چین وتو کردند این حقوق بشر از نوع روسی هست عزیزم

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 11:19:41
    پاسخ
    5 2

    اگر ابن اتفاق در فلسطین می افتاد......

  • رضاا
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 11:46:26
    پاسخ
    5 20

    خدایا مسلمانان میانمار را پیروز بگردان.

  • بی
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 11:48:27
    پاسخ
    21 4

    به نظر من بهتره ولشون کنیم و به مشکلات خودمون بچسبیم .

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 11:51:32
    پاسخ
    6 26

    چقدر طرفدار اروپا و امریکا و علی الخصوص اسرائیل داریم اگر از روز اول مسلمانان زده بودن هرکی رو که به خاکشون تعدی میکرد نابود میکردن،الان این همه مکافات نداشتن که هر ننه قمری میرسه برای مسلمونها شاخ و شونه بکشه،مودت و رحمت در حق اروپا و امریکا و اسرائیل آخر و عاقبتش همینه،اونها همه دزد و جانی هستن،فقط دنبال چاپیدن ملتن.از نفت بگیر تا علم و کتاب و ...

    • بی نام
      چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 12:56:42
      12 3

      اخوی کمی تفکر هم بد نیست چه دخلی به آمریکا و اسرایی دارد این مساله ؟ دولت های برادر چین و روسیه حامیان اصلی دولت میانمار هستند

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 12:01:25
    پاسخ
    5 28

    حفظ جان و مال و شرافت انسانها مرز نمیشناسه . اگر به حقوق بشر قائلیم باید صدامون رو در دفاع از مظلوم بلند کنیم و دستمون رو برای کمک دراز کنیم . متاسفانه در دنیای امروز انسان و جاندار و محیط زیست و ... زیر چکمه سیاست و پول له شده ... چیزی که مونده تنها نامی از بشریت و برابریه نه چیز دیگر ...

  • کیوان
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 12:12:16
    پاسخ
    15 0

    فیلیپین حاکمیت یک استان با اکثریت مسلمان رو به عهده مسلمانان گذاشت و ببینید روزی که شورش کردن تا تمام فیلیپین رو تصرف کنند. چرا میانمار که یکی از کشورهای همون منطقه است و نزدیک به مالزی با 65 مسلمان است نباید از مسلمانان بترسه که در یک منطقه تجمع نکنند؟؟؟

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 12:44:45
    پاسخ
    6 1

    اولین کار اطلاع رسانی صحیح است . اینکه تمام ماجرا گفته شود . اینکه یک گروه اسلامی مسلح که احتمالا از طرف وهابیون حمایت می شود به چند پاسگاه ارتش این کشور حمله کرد و هشت تن از نیروهای ارتش را کشت و ارتش این کشور این چنین بیرحمانه واکنش نشان داد و....

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 12:51:12
    پاسخ
    15 2

    خیری که به خانه نیاز است به مسجد حرام است این قوم را من می شناسم ماچرا دخالت کنیم زمانی که مردم ما زیر بمباران بودند کی دلش برای ما سوخت دولت ایران باید ح حق مر دم خودش را بگیرد نه حق دیگران

  • شیری
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 12:59:08
    پاسخ
    9 2

    ازآنجا که چین متحد اصلی میانمار است اگر هم بخواهیم به علت روابط استراتژیک خودمان با چین ، غیر از شعار دادن و ارسال دارو و غذا هیچ کار دیگری نمی توانیم انجام دهیم درسا مانند مورد مسلمانان سین کیانگ چین و یا مسلمانان چچن.

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 16:07:14
    پاسخ
    1 3

    مسلمانان میانمار بی گناه کشته نشدن. آنها شورشیان مسلح بودن مثل داعش. مثل اینه کسی به ما بگه چرا توی سوریه و عراق داعشی ها رو بمبارون می کنید. با منطق برخی هموطنان، داعشی ها هم انسانن و باید با ملایمت با اونها رفتار کرد. اینها جنایتکار بودن و میخواستن با زور اسلحه حکومت اسلامی تشکیل بدن حالا دولت میانمار در نطفه داره خفشون میکنه که وضعیتشون مثل سوریه و عراق نشه

  • حسین
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 19:15:25
    پاسخ
    3 3

    خداوند میانمار و ... رو برای آزمون ما مردم مسلمان به خصوص ایران قرار داده است . اگر حمایت کنیم قطعا از این آزمون الهی سربلند خارج خواهیم شد و مطمئن باشید چیزی جز خوشبختی در انتظار ایران نخواهد بود . اما وای به حال مسلمانانی که دم از اسلام میزنندو اما جسم بچه هایی که زنده زنده اونجا سوخته میشوند برایش مهم نیست . به نظر من هر کسی موافق حمایت نکردن از این کشتار دسته جمعی است بویی از انسانیت نه برده است ، نه ربطی به مسلمان داره و نه ربطی به غیر از مسلمان . ما در جهانی زندگی میکنیم که به قول اونا سازمان بین الملل و حقوق بشر داریم یعنی کاملا به مردمان جهان این کشتار مربوطه ولا عیر ... یا علی

    • بی نام
      پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 12:54:06
      0 3

      حتما شکمت پره

  • ارشیا
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 20:23:20
    پاسخ
    2 11

    بقول محسن رضایی باید ارتش محمد رسول الله بین کشورهای اسلامی تشکیل بشه

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 20:37:55
    پاسخ
    5 5

    مگه کشتن 1000 نفر نسل کشی محسوب میشه؟ اگر 1000 نفر نسل کشی است دیگه دو میلیون ارمنی و کورد و یونانی و اشوری که عثمانی ها کشتن احتمالا نابودی نسل انسان محسوب بشه. اسم میانمار رو اولین باره میشنوم تا جایی که میدونم هم امریکا با جایی به اسم برمه مشکل داشت و اون کشور رو ناقض حقوق بشر معرفی میکرد اگر برمه هون میانماره که امریکا سالها است باهاش درگیره و به عنوان دشمن شماره یک نقض حقوق بشر معرفی شده. نکته دیگه اینه که چرا چین و روسیه موافق کشتار هستند؟ بعد مگه میشه ما در این وضعیت اقتصادی هم در سوریه بجنگیم هم در عراق و هم در لبنان و هم نیرو بفرستیم میانمار هزینه این کارها چگونه تامین میشه؟ اینها سوالات من هست. بعد اصلا این کار رو بکنیم کشورهای دیگه هم میتونن نیرو بفرستن در کشور ما دخالت کنن؟

    • یه دانشجو
      جمعه 24 شهریور 1396 - 11:41:43
      2 0

      رسما انسانیت رو تو خودت کشتی نه؟ ..... محض اطلاع شما آمریکا روابط خیلی خوبی هم با میانمار داره به خاطر موقعیت استراتژیک میانمار و اتفاقا چراغ سبز کشتار مسلمانان بعد از سفر هیلاری کلینتون و ملاقاتش با سوچی داده شد .... در ضمن حمایت از مظلوم نشان از انسانیت ماست حالا شما میخوای حمایت نکن بعدش یه جوری میگی بجنگیم که انگار یه دور طرفتی سوریه و عراق برگشتی شما چیکار کردی برای این جماعت که طلبکاری؟؟ جمله ی آخرت هم نماد کاملی از وطن فروشیه.... یه نگاه به میانمار بنداز اگر ذره ای انصاف داشته باشی وضعیت ما رو با میانمار مقایسه نمیکنی هر چند امیدی به شما و همفکرانت نیست

  • بی نام
    چهارشنبه 22 شهریور 1396 - 21:58:30
    پاسخ
    2 2

    در مورد تبعیض ، پارتی بازی ،بیکاری ، فقر ، تسهیم ناعادلانه ثروت ، فاصله طبقاتی و... در ایران چه باید کرد؟

  • بی نام
    پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 18:52:46
    پاسخ
    2 0

    تحریم و فشار اقتصادی و سیاسی فعلا بهترین کاره. ضمنا باید سریعا کمک های انسان دوستانه هم ارسال شود.

  • بی نام
    جمعه 24 شهریور 1396 - 00:00:23
    پاسخ
    0 2

    به نظر من باید تمامی مشکلات را گردن کشورهای استکباری بالاخص اامریکا انداخت و ابعاد جنایات آنها رو برای مردم تشریح کرد و با حضور در راهپیمایی ها مراتب برائت خود را از این کشور ها نشان داد و دعا کرد که خداوند مشکل مردم بدبخت میانمار رو مرتفع کند

  • یه دانشجو
    جمعه 24 شهریور 1396 - 11:33:45
    پاسخ
    0 1

    برقراری عدالت .... گرفتن مالیات بر سرمایه کمک بزرگی هست اما دولت اجرا نمیکنه چرا؟ چون بیشتر طرفداران دولت قشر مرفه و بالای متوسط هستند همین مالیات میتونه چرخ اقتصاد رو به حرکت دربیاره و فقر و بیکاری رو شدیدا کاهش بده اونوقت اگر مجازات های شدیدتری برای رشوه و فساد اداری اتخاذ بشه دیگه کسی به سمت پارتی بازی و تبعیض نمیره

  • بی نام
    جمعه 31 شهریور 1396 - 17:57:48
    پاسخ
    0 0

    با درست وغلط نظراتی که دادین وجنبه سیاسی اون اصلا هیچ کاری ندارم من فقط اینو میدونم که یه مادرم وحال اون مادرایی که بچه هاشونو جلو چشمشون مورد بدترین شکنجه ها واذیت ها قرار میدن خوب میفهمم اونا هم عین بچه های خودم هیچ فرقی نمیکنه پاک و بی گناه و بی دفاع عاجزانه درخواست میکنم اونایی که دستشون میرسه به این طفلا ی معصوم کمک کنن بچه هاشونو بیارن ایران تا وقتی که لازم است تو ایران ازشون نگه داری میکنیم در درجه اول زن وبچه را ایران حتما باید کمک کنه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x