کارگاه اصول نوین تجارت بین المللی با کشور عراق  دراستان چهارمحال وبختیاری برگزار شد

با توجه به تولید محصولات فناور و دانش بنیان با قابلیت صادرات توسط شرکت های مستقر در پارک علم و فناوی استان و به منظور آشنایی شرکت های مستقر با ساختارها و فرصتهای تجاری بازار عراق، کارگاه اصول نوین تجارت بین المللی با کشور عراق و 16 نشست تخصصی با حضور جناب آقای دکتر مهدی نجات نیا رایزن بازرگانی سابق ایران در کشور عراق توسط پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از  روابط عمومی پارک علم وفناوری استان ، در این کارگاه دکتر نجات نیا ضمن تشریح کامل ویژگی های جغرافیایی، سیاسی و جمعیتی عراق، شاخص های کلان تجاری ، تولیدات مهم بخش کشاورزی و صنعت و معدن، عمده ترین اقلام وارداتی و صادراتی، نظام تجاری و امور گمرکی و استانداردهای عراق، فهرستی از نمایشگاه های عراق، بانک های دولتی و خصوصی عراق، بازارچه های مرزی مجاور با کشور عراق و شرکتهای بازرسی بین المللی صادر کننده گواهی انطباق کالا با استانداردهای عراق در ایران را در اختیار شرکت کنندگان در کارگاه قرار داد.
وی اظهار داشت: یکی از راه های ورود به بازار بکر عراق شرکت در مناقصاتی است که این کشور برگزار می کند و برای شرکت در مناقصات کشور عراق باید به مبلغ قرارداد و زمان تحویل و انجام کار توجه ویژه داشت.
رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق گفت: ذکر نام تحویل گیرند و تحویل دهند، آدرس ایمیل (راه ارتباطی)، تعیین مرجع حل اختلاف در خاک عراق، حسب قوانین جاری گمرکی و امضاء مترجم را جزء نکات مهمی است که باید در قراردادهای تجاری با تجار کشور عراق ذکر شوند.
دکتر نجات نیا افزود داشتن اطلاعات کامل و مختصر به عربی، لیست قیمت تمام شده تا بغداد، قرارداد فروش به زبان عربی و زبان فارسی و قرارداد نمایندگی به زبان عربی از الزاماتی است که شرکت ها جهت حضور در نمایشگا ههای کشور شرکت عراق باید داشته باشند.

گفتنی است ،  بعد از برگزاری کارگاه، 16 نشست تخصصی با حضور دکتر نجات نیا و شرکت های مستقر در پارک برگزارشد که در این نشست‌ها شرکتها از نظرات و راهنمایی های دکتر نجات نیا برای بازاریابی و صادرات محصولات تولیدی خود بهره مند شدند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =