ایسنا نوشت: نمایندگان مجلس فرانسه طرح قانون امنیتی جدید که به نیروهای امنیتی، پلیس و دیگر سرویس‌های اطلاعاتی اختیارات خاص عطا می‌کند، را تصویب کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از ۱۳ ساعت گفت‌وگو در دو روز بررسی بیش از ۳۰۰ اصلاحیه نمایندگان مجمع ملی فرانسه طرح قانون ضد تروریستی را تصویب کردند تا از ۲۵ سپتامبر در جلسه فوق‌العاده این مجمع مطرح شود.

براساس این طرح مظنونان تروریست با حبس خانگی روبرو خواهند بود و ماموران امنیتی مجوز حمله به محل زندگی و کار آنها را خواهند داشت. کسانی که به فرانسه سفر می‌کنند با کنترل‌های جدید مرزی روبرو خواهند بود. پلیس می‌تواندنهادهای مذهبی را به ظن ارتباط با افراط‌گرایی تعطیل کند.

این متن شامل ماده‌های زیادی برای پلیس است که در زمان حالت فوق‌العاده آنها را مجبور می‌کند تا اقدامات هدفمندتری اعمال کنند. در این متن اقدامات هدفمندتر اینطور معنا شده است که پلیس باید افرادی را تحت نظر بگیرد که در ارتباط با گروه‌های تروریستی باشند یا افکار آنها را حمایت کنند.

اکثریت نمایندگان که شامل گروه «سازندگان» و گروه «چپ جدید» می‌شود از متن این طرح در زمان بررسی‌ها حمایت کردند و تاکید کردند که این طرح که توسط دولت ارائه شده تعادل را برقرار می‌کند و تاثیر عملیاتی خواهد داشت.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =