۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۱

سخنگوی کابینه ژاپن گفت این موشک جدید کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرد و در اقیانوس آرام در حدود دو هزار کیلومتری شرق جزیره هوکایدو فرود آمد.

به گزارش خبرآنلاین، مقامات کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی روز جمعه یک فروند موشک شلیک کرد که از آسمان جزیره هوکایدو در شمال ژاپن عبور کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول و توکیو، یوشیهیده سوگا سخنگوی کابینه ژاپن در مصاحبه با خبرنگاران گفت این موشک جدید کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرد و در اقیانوس آرام در حدود دو هزار کیلومتری شرق جزیره هوکایدو فرود آمد. وی افزود اینگونه اقدامات تحریک آمیز مکرر کره شمالی غیرقانونی است و ما مخالفت خودمان را با اینگونه اقدامات با شدیدترین وجه ممکن اعلام می کنیم.

سخنگوی کابینه ژاپن گفت این کشور با همکاری کره جنوبی و آمریکا واکنش متناسب را به شلیک موشک جدید کره شمالی نشان خواهد داد.

تارو کانو وزیر امور خارجه ژاپن گفت به عقیده وی موشکی که کره شمالی روز جمعه شلیک کرد با توجه به برد آن می توان گفت یک فروند موشک بالستیک قاره پیما بوده است.

مقامات کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی روز جمعه موشکی را شلیک کرد که پس از عبور از آسمان جزیره هوکایدو در شمال ژاپن ، در اقیانوس آرام فرود آمد. ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد این موشک نامشخص به ارتفاع 770 کیلومتری رسید و مسافتی حدود 3700 کیلومتری را طی کرد که برای رسیدن به جزیره گوام کافی است. جزیره گوام تحت کنترل آمریکا قرار دارد.

کره شمالی ماه گذشته نیز موشکی را از منطقه ای مشابه نزدیک پیونگ یانگ شلیک کرد که آن موشک نیز از آسمان ژاپن عبور کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد. دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی پس از این شلیک موشکی کره شمالی نشست شورای امنیت ملی را خواستار شد. ژاپن نیز نشست شورای امنیت ملی را برگزار کرد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی صبح روز جمعه موشکی نامشخص را از بخش «سونان Sunan » در پیونگ یانگ پایتخت این کشور به سمت شرق شلیک کرد. در پی شلیک این موشک شورای امنیت ملی کره جنوبی جلسه اضطراری تشکیل داد.
کاخ سفید اعلام کرد جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را از شلیک موشکی کره شمالی مطلع کرده است.
ارتش آمریکا اعلام کرد یک فروند موشک کره شمالی را شناسایی کرده که میان برد و از نوع موشک های بالستیک بوده است. ارتش آمریکا افزود این موشک پیش از آنکه در اقیانوس آرام سقوط کند از فراز ژاپن عبور کرده است و خطری برای گوام محسوب نمی شده است.

دیپلمات ها گفتند شورای امنیت سازمان ملل متحد ساعت 15 روز جمعه به وقت محلی ( 19 به وقت گرینویچ ) نشستی را به منظور گفتگو درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی برگزار می کند.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه موشک شلیک شده کره شمالی با عبور از آسمان ژاپن در اقیانوس آرام فرود آمد ، گفت مقامات بلندپایه آمریکا هماهنگی های داخلی را پس از شلیک موشک کره شمالی انجام داده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    6 53
    مهم ژاپن و کره جنوبی هستن که هیچ کاری از دستشون بر نمیاد جز افتادن به پای آمریکا برای دوتا موشک کشوری که میگن مردمش جلبک میخورن ما هم که باید مثل ژاپنیها بشیم طبق گفته بعضی دوستان عشق فن آوری،اونوقت موشک از فرازمون رد بشه ما جلز و ولز کنیم.
  • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    5 0
    بحران اتمی در کره شمالی، یک بحران جهانی است و تاثیراتی بر تحولات و اتفاقات مختلف جهان دارد از جمله بر برجام؛ توافقی که میان تهران و 6 قدرت جهانی درباره مسئله هسته ای ایران به دست آمد و روند تقابل میان دو طرف را به روند همکاری و تعامل در این حوزه تبدیل کرد.
  • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    2 1
    توان موشکی پیونگ‌یانگ به جایی رسیده‌است که توانایی هدف قرار دادن گوام که میزبان پایگاه اندرسن امریکا با ظرفیت 7 هزار نظامی است و همچنین بخش‌هایی از خاک امریکا را دارد.
  • بی نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    4 1
    استان‌های مرزی چین در مرز با کره‌شمالی وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند. اگر جنگی درگیرد، چین شاهد هجوم مهاجران کره‌شمالی به سوی این استان‌ها خواهد‌بود که می‌تواند هزینه بسیاری برای این کشور به همراه داشته‌باشد.
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    7 1
    تاریخ ثابت کرده است که تمام جنگها از همان ابتدا به صورت نزاع نبوده اند؛ بلکه در آغاز امر رد و بدل شدن یک سری صحبتهای تند و تیز و خصمانه میان طرفین و نیز یک سری اطلاعات غلط در میان بوده است.
  • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    6 1
    جنگ جهانی اول می تواند بزرگ ترین درس عبرت هم باشد. در این جنگ در بدو امر؛ هریک از بازیگران موضع تهاجمی به خود گرفت و فکر می کرد که در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه کشورش می تواند به تمام اهدافش برسد.اما دیدیم که چه فاجعه ای به بار آمد.
  • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    7 1
    امروز ما در عصر قدرت هسته ای بسر می بریم. هر محاسبه غلطی عواقبش فوق العاده خطرناکتر خواهد بود. شاید به همین دلیل است که امروز خوشبختانه در مقایسه با اعصار گذشته تصمیم گیری برای جنگ با احتیاط بیشتری انجام می گیرد.
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    16 0
    آنطور که از شواهد امر پیداست رهبر کره شمالی کیم جونگ اون ذاتا آدمی خطرناک است که دوست دارد به استقبال خطر برود.
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    8 0
    طبق محاسبات آمریکا، کیم از سال 2011 که بر مسند قدرت نشسته؛ تا به حال بیشتر از 80 موشک و بمب را آزمایش کرده است در حالیکه پدرش یعنی مقام سلف او فقط 20 باب از این سلاحها را آزمایش کرده بود.
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    6 1
    کره شمالی مدعی است که تمام این اعمال و رفتارهایش برای دفاع از خود است. رزمایش مشترکی که آمریکا و کره جنوبی انجام دادند هم انگیزه خوبی بدست رهبر کره شمالی برای محق دانستن مدعایش داد.
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    4 2
    هر محاسبه ی غلطی در نواختن جرقه آتش یک جنگ؛ موجب ایجاد فجایع مصیبت بار خواهد شد.
  • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    12 4
    این کارا جز پشیمانی چیز دیگری برای کره ندارد
  • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    15 6
    کیم جونگ اون نهایت تسلیم خواهد شد
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    11 4
    خدانسلش رو نابودکنه اين مردک زرد پوست رو.
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    11 17
    دیگه وقتشه جامعه جهانی یک بار برای همیشه جلوی این روانی جنگ افروز رو بگیرهچرا این ملعون زورش به ژاپن بینوا که عادت به دست به اسلحه شدن نداره میرسه؟؟اگه راست میگه یه ترقه بسمت امریکا در کنه تا در مدت یکماه برای همیشه از نقشه جغرافیایی جهان محو بشه
    • حمید IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      3 0
      همین ژاپن طی جنگ دوم جهانی، تمام همسایه هاش رو مورد حمله قرار داد و چندین میلیون نفر رو کشت. به لطف همین بمب اتم بود که کوتاه اومد