ایسنا نوشت: نخست وزیر ژاپن در شرف اعلام انتخابات زودهنگام در سریع‌ترین زمان ممکن تا پایان ماه بعدی میلادی با استفاده از مزیت افزایش محبوبیتش و همچنین آشفتگی در مهمترین حزب اپوزیسیون این کشور است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محبوبیت شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که در ماه‌های گذشته کاهش یافته بود پس از آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس حزب کومیتو جزو شرکای دولت ائتلاف ملی آبه گفت: به نظر می‌رسد که انتخابات در پاییز آتی برگزار شود اما ما باید همیشه برای مبارزات انتخاباتی آماده باشیم.

گمانه‌زنی‌ها در مورد برگزاری انتخابات زودهنگام در ۲۲ اکتبر افزایش یافته البته برخی پیش‌بینی‌هایی مبنی بر احتمال برگزاری انتخابات در اواخر ماه اکتبر و یا بعد از سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل ماه نوامبر است.

در ماه ژوئیه در برخی نظرسنجی‌ها محبوبیت آبه به زیر ۳۰ درصد رسیده بود اما میزان محبوبیت وی پس از بازسازی کابینه در اوایل ماه اوت و همچنین افزایش نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی افزایش یافت.

از آنجایی که به هنگام وقوع آخرین تنش‌ها در شبه جزیره کره، پارلمان ژاپن در تعطیلات به سر می‌برد، شینزوآبه توانست تا از بحران در کره شمالی برای قرار گرفتن در مرکز توجه استفاده کند، به طوری که رسانه‌ها او را به عنوان یک رهبر قدرتمند توصیف می‌کنند.

در همین حال حزب اپوزیسیون دموکراتیک ژاپن نتوانست پس از انتخاب سیجی مائه‌هارا، وزیر امور خارجه سابق ژاپن به عنوان رهبر جدید خود میزان محبوبیتش را افزایش دهد.

به طور کلی نیاز به برگزاری انتخابات سراسری تا اواخر سال ۲۰۱۸ وجود نداشت و اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام باعث انتقادهایی مبنی بر این شده که برگزاری انتخابات زودهنگام می‌تواند باعث ایجاد خلأ سیاسی در میان افزایش تنش‌های امنیتی منطقه‌ای شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =