کمک‌های ایران در میان مسلمانان میانمار توزیع شد

تسنیم نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: نخستین مرحله توزیع محموله کمک‌های بشردوستانه این جمعیت با هماهنگی و نظارت هلال احمر بنگلادش در میان مسلمانان روهینگیایی میانمار در اردوگاه‌های اوخیا، تن کالی، کوتوبالانگو انجام شد.

مرتضی سلیمی همزمان با توزیع این محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جنوب غربی بنگلادش و نزدیک مرز میانمار گفت: این محموله شامل 40 تن اقلام دارویی، زیستی، بسته‌های غذایی شرایط اضطراری، چادر، زیرانداز، پتو، کلمن و انواع کنسرو بود که درمیان مسلمانان روهینگیایی میانماری ساکن در اردوگاههای یاد شده توزیع شد.

وی گفت: مجموع محموله‌های کمک‌های بشردوستانه در نظر گرفته شده از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای مردم مسلمان روهینگیایی 160 تن اقلام غذایی، زیستی، دارویی و بهداشتی است که در چند مرحله و در روزهای آتی از طریق هوایی به این کشور ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود؛ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور پاسخگویی به حوادث و سوانح داخلی، منطقه ای و بین المللی و بر اساس وظیفه ذاتی خود برای تامین نیازهای دارویی، بهداشتی، زیستی و غذایی مسلمانان روهینگیایی اعلام آمادگی کرده است.

گفتنی است نخستین محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حاوی اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی برای توزیع بین مردم مسلمان میانمار روز گذشته جمعه وارد فرودگاه شاه امانت بندر چیتگانگ کشور بنگلادش شد. این محموله شامل 40 تن اقلام امدادی، دارو، غذای برنج، روغن مایع خوراکی، چای کیسه ای و شکر، دارویی، زیستی، ست ظروف آلومینیومی، بسته‌های غذایی شرایط اضطراری عمومی، چادر، زیرانداز، پتو و کلمن آب است.

به دنبال حملات 25 اوت سوم شهریور رتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دستکم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را به همراه داشته است.

براساس این گزارش در روزهای اخیر ده‌ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند. دولت میانمار اعلام کرد بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =