ایرنا نوشت: «نورالدین بوکروح» وزیر پیشین بازرگانی الجزایر که هم اکنون جزء مخالفان سرسخت «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر است از مردم این کشور خواست دست به انقلابی مسالمت آمیز ضد نظام حاکم بزنند.

به گزارش پایگاه خبری «کل شی عن الجزائر» بوکروح یک طرح سیاسی به اصطلاح جدیدی در این خصوص ارائه داد و آن را 'دعوت از زنان و مردان الجزایری برای انقلاب شهروندی و مسالمت آمیز ' نامگذاری کرد.

بوکروح گفت: الجزایر اکنون در مرحله دشواری است یا باعث می شود ما رهایی یابیم یا اینکه برعکس ما به سوی آینده ای مجهول پیش می رویم.

وزیر پیشین بازرگانی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 1995میلادی، خواستار به پا خاستن مردم شد.
بوکروح تاکید کرده است که مخالف رئیس جمهوری شدن بوتفلیقه برای دور بعدی و همچنین استفاده از ارتش و نیروهای امنیتی و دادگاه ها برای حفظ نظام کنونی است زیرا این نظام غیرقانونی و بر خلاف منافع ملی کشور است.

وی گفته است سال 2019 میلادی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، ممکن است به دلیل اتفاقات پیش بینی نشده زودتر برگزار شود و او این انتخابات را فرصتی تاریخی برای رهایی از نظام حاکم بر الجزایر دانست.

وی قبلا هم از ارتش خواسته بود دست به کودتای نظامی بزند و رئیس جمهوری را برکنار کند اما وزیر دفاع به شدت با این کار مخالفت و اعلام کرد این جزء وظایف ارتش که در قانون اساسی آمده، نیست.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =