دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: تدوین برنامه جامع عمل مشترک، راه اندازی بانک جامع اطلاعاتی، پیگیری بحث آموزش کودکان، پیگیری بحث هویت کودکان فاقد شناسنامه و بازمانده از تحصیل، تهیه و تدوین گزارش های ادورای جهت ارایه به سازمان ملل متحد و دفاع از آن و پیگیری لوایح مربوط به حقوق کودکان، از جمله برجسته ترین اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، مظفر الوندی افزود: در سفرهای استانی با تشکیل نهادهای متناظر در هر استان، توانستیم با حساس سازی مدیران و مسئولین استان ها نسبت به موضوع حقوق کودکان، گام بلندی را در جهت تحقق اهداف مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برداریم.

وی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در مطالبه گری حقوق کودکان گفت: ضروری است این نهادها در استان ها با محوریت حقوق کودکان فعال تر شوند.

با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می دهند، افزود: برقراری عدالت در رفاه، سلامت، امور اجتماعی و فرهنگی، آموزش و کیفیت زیست آنان از موضوعات مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه کودکان سرمایه کشور هستند، ادامه داد: ضروری است با حساسیت در پیشگیری از آسیب ها و آموزش های هدفمند این قشر را حمایت و پرورش داد تا با تربیت نسل فرهیخته و ماهر آینده کشور تضمین شود.
الوندی اظهارکرد: سند ملی حقوق کودک با تکیه بر ارزش ها و قواعد بنیادین قانونی و عرفی موجود کشور تدوین شده و تلاش بر این است که در مراحل اجرایی منطبق بر فرهنگ و شرایط هر استان بومی سازی شود تا مفاد آن جامه عمل بپوشد.
وی گفت: ماده ۴۵ قانون حمایت از خانواده بر رعایت منافع عالی کودکان در هر تصمیم صراحت دارد و می طلبد که مسئولان امر در تصمیم سازی های مختلف سهم ۳۰ درصدی جمعیت کودکان را لحاظ کنند و نیاز است در برش استانی سند ملی حقوق کودک نیز این مهم پررنگ دیده شود.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک بر لزوم ایجاد حساسیت همگانی و بخصوص ایجاد حساسیت برای مدیران دولتی در راستای احقاق همه جانبه حقوق کودکان تاکید کرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت شاخص های مختلف درچهارمحال و بختیاری در ارتباط با کودکان بسیار بهتر از سایر استان هاست.
وی اظهارکرد: اگر در قبال حقوق کودکان غفلت شود در کوتاه ترین زمان شاهد گرفتار شدن آن ها در منجلاب های مختلف انواع ناهنجاری های اجتماعی خواهیم بود.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: به جای اینکه هر روز بگوییم سن اعتیاد و سن طلاق و معضلات این چنینی در جامعه پایین آمده باید با توجه به حقوق کودکان و نوجوانان، مانع افزایش ناهنجاری های اجتماعی در کشور شویم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =