ایجاد 200 شغل جدید در چهارمحال وبختیاری با احیای کارخانه چینی شهرکرد

ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با احیای کارخانه چینی شهرکرد 200 شغل جدید در مرکز استان ایجاد می شود.

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات کارخانه چینی همگام چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: احیاء و راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیلات شده در سالهای گذشته یکی از برنامه های مسئولان استان است از این رو در ابتدای فعالیت دولت یازدهم احیاء و راه اندازی کارخانه چینی همگام چهارمحال و بختیاری در دستورکار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: دولت تلاش می کند با واگذاری تسهیلات مناسب زمینه احیاء و راه اندازی صنایع نیمه فعال و یا تعطیل چهارمحال و بختیاری را با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی فراهم کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کارخانه چینی همگام شهرکرد یکی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی مطرح این استان بود که در شرایط نامطلوب مدیریتی اقتصادی دولت های قبل دچار رکود و تعطیلی شد.
مدیر کارخانه چینی همگام چهارمحال و بختیاری نیز گفت: راه اندازی این کارخانه به سرمایه گذاری جدید و ارائه تسهیلات نیاز دارد.
سید محمدرضا سید نبوی تاکید کرد: حمایت دولت یازدهم برای احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال و تعطیل یکی از علت های اصلی تشویق به منظور راه اندازی کارخانه چینی همگام چهارمحال و بختیاری است.
وی افزود: با احیاء و راه اندازی کارخانه چینی همگام چهارمحال و بختیاری، این واحد به سمت تولید چینی سفید استخوانی هدایت می شود.
سید نبوی تصریح کرد: در بازارهای داخلی و خارجی محصول چینی سفید استخوانی مشتری خود را دارد و زمینه صادرات این محصول به منظور ارزآوری برای کشور و چهارمحال و بختیاری فراهم است.
وی یادآور شد: احیاء و راه اندازی کارخانه های نیمه فعال، تعطیل و راکد مانند چینی همگام چهارمحال و بختیاری زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای امنیت و افزایش شاخص های توسعه ای جامعه را فراهم می کند.
'گفتنی است ، کارخانه تولید چینی در زمان فعالیت خود در حدود یکصد نفر شغل ایجاد کرده بود و بخشی از این چینی تولیدی به خارج از کشور صادر می شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =