نشان صلح شیوا از سوی قباد شیوا هنرمند پیشکسوت عرصه گرافیک در پنجمین جشنواره بین‌المللی هنر برای صلح به علیرضا دانافر اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قباد شیوا با داوری آثار بخش گرافیک جشنواره هنر برای صلح و انتخاب اثر برگزیده نشان صلح شیوا را که خود طراحی کرده است به علیرضا دانافر اهدا کرد.

فریدون فربود دبیر جشنواره هنر برای صلح درباره ارزیابی آثار بخش گرافیک این دوره از جشنواره گفت: به رسم هرسالانه جشنواره هنر برای صلح بخش گرافیک این رویداد هنری با داوری قباد شیوا برگزار می‌شود و به نفر برگزیده نشان صلح شیوا که توسط این طراح پیشکسوت طراحی شده، به نفر برگزیده اهدا می‌شود.

او افزود: بر همین اساس نیز ما اثر برگزیده را به عنوان پوستر سال آتی جشنواره انتخاب می‌کنیم و پوستر علیرضا دانافر علاوه بر دریافت نشان شیوا به عنوان پوستر ششمین جشنواره بین‌المللی هنر برای صلح انتخاب شد.

قباد شیوا نیز پس از اهدای نشان صلح شیوا درباره بخش گرافیک پنجمین جشنواره بین‌المللی هنر برای صلح گفت: در این دوره از جشنواره، پوسترهای خوبی توسط هنرمندان ارائه شده و به نظر من آثاری که در این جشنواره حضور دارند باید در مکان‌هایی که سیاسیون رفت و آمد می‌کنند از جمله مجلس شورای اسلامی به نمایش گذاشته شود تا اثراث بهتری در جامعه بگذارد.

شیوا درباره پوستری که توسط علیرضا دانافر طراحی شده بود گفت: به نظر من این پوستر بسیار گویاست و از سادگی خاصی برخوردار است. من پیشتر این گرافیست را نمی‌شناختم، اما امیدوارم پس از این پوسترهای بیشتری از این هنرمند ببینیم.

در بخش پوستر پنجمین جشنواره هنر برای صلح 25 اثر از هنرمندان 10 کشور جهان به نمایش درآمده است. محمد افشار، اونیش امین‌الهی، سحر بغیار، وحید بهرامی، زهرا پاشایی، آرمان خرمک، علیرضا دانافر، حجت عزیزی، عرفان غلامی، مده آ کاراپتیان، میلاد مهدوی‌نیا و ناصر نصیری از ایران و لیلا اسکاناوی از یونان، سوسا المر و فابین امانوئل از مکزیک، سابرینا اوبرهولزرازسوئیس، ارین رایت از امریکا، دیمیتری رکین و الکساندر فالدین از روسیه، لوئیز آنتونیو ریورا رودریگز از دومنیکن، شا فنگ ازچین، ماریو فوئنتس از اکوادور، دیدم کاتال از ترکیه، پاتریشیا لونگاوا از لهستان  و ایروان هارنوکو از اندونزی؛ طراحانی هستند که پوسترهای آنها در نمایشگاه پنجمین جشنواره بین‌المللی هنر برای صلح به نمایش درآمده است.

پنجمین جشنواره بین‌المللی هنر برای صلح تا30 شهریورماه همه روز با برنامه‌های متنوعی در عرصه هنرهای تجسمی، تئاتر، موسیقی و سینما در خانه هنرمندان ایران، میزبان علاقمندان به هنر و صلح خواهد بود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =