سرم سازی رازی تنها مرجع تشخیص حیوانات سمی در ایران

رییس موسسه سرم سازی رازی گفت :سرم سازی رازی یکی از معتبر ترین مراکز تحقیقاتی در ایران و تنها مرجع رسمی تشخیص حیوانات سمی و بیماری های مرتبط با آن است .

به گزارش خبر آنلاین ، سرم سازي رازي يكي از بزرگترين مجموعه هاي تحقيقات پزشكي و سرم سازي در ايران است كه ميتواند در بحث ارز اوري كمك موثري به اقتصاد كشور داشته باشد و با توليد و صادرات محصولات بيولوژيك ،سهم خود را از بازار بين الملل افزايش دهد .
دكتر هاشم زاده ،رييس موسسه سرم سازي رازي با بيا ن اينكه اين مجموعه از جايگاه ويژه اي در جامعه علمي كشور برخوردار است افزود :معضلات بهداشتي و لزوم بررسي بيماري هاي دام و انسان ما را بر ان داشته است تا در ارائه نياز هاي كشور با قدرت ظاهر شويم و راه را ادامه دهيم .
وي وجود ١٢ بخش تخصصي و يك ازمايشگاه مرجع را در اين موسسه از امكانات ويژه سرم سازي رازي بر شمرد و گفت : توليدات موسسه براي انسان در حوزه مسموميت هاي ناشي از گزش حيوانات و حشرات و براي دام و طيور در انواع بيماري ها خلاصه ميشود .البته توليد حيوانات ازمايشگاهي و ديگر موارد بيولوژيكي هم در فعاليت هاي ما گنجانده شده و عملكرد خوبي در اين زمينه داشته ايم .
مدير موسسه رازي همچنين از كيفيت ممتاز توليدات موسسه در توليد واكسن بيماري فلج اطفال از هفده سال گذشته تا به امروز گفت و عنوان كرد : نود درصد واكسن هاي دامي كشور در اين موسسه توليد مي شود و در توليد واكسن هاي طيور در جهان، جايگاه ششم را در اختيار داريم .
وي اظهار داشت :موسسه رازي بزرگترين توليد كننده حيوانات ازمايشگاهي با استاندارد هاي جهاني است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =