بارش باران 350 خانوارعشایر کوچرو منطقه شیخ علیخان کوهرنگ را غافلگیر کرد

ایرنا نوشت : رئیس اداره امور عشایر کوهرنگ گفت: بارش باران شامگاه یکشنبه در منطقه شیخ علیخان زردکوه بختیاری، 350 خانوار عشایر کوچرو را همراه با 7 هزار راس دام سبک غافلگیر کرد.

قوام فتاحی اظهارکرد: نیروهای امدادرسان در کمترین زمان ممکن در این منطقه سخت گذر مستقر و به حادثه دیدگان خدمات رسانی کردند.
وی از آماده باش کامل ستاد مدیریت بحران و نیروهای امدادرسان منطقه به عشایر کوچرو همزمان با تقویم کوچ (نیمه شهریورماه) در شهرستان کوهرنگ خبر داد و تصریح کرد: استقرار پلیس راهور و امدادگران جمعیت هلال احمر در محدوده گردنه 'تاراز' از برنامه های خدماتی در راستای تامین امنیت و سلامت این قشر آسیب پذیر است.
فتاحی با اشاره به استقرار و مسیر حرکت پیاده 70 درصد ازعشایر کوچنده پاییزی در مناطق مختلف کوهرنگ گفت: نیروهای امدادرسان با استقرار در گردنه چری و شاه منصوری به عشایر امدادرسانی می کنند.
رئیس اداره امور عشایر کوهرنگ مسیر حرکت کوچ پاییزی عشایررا گذر بخش بازفت، یل راه های ‘لاسوزنی' و پل ‘ماربره' به زردکوه بختیاری به گردنه ‘ تاراز' و مناطق قشلاقی گرمسیری استان خوزستان عنوان کرد.
گفتنی است ، شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود و کارون و در 95 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
استان چهارمحال و بختیاری با 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک درون کوچ و برون کوچ، دومین استان عشایری کشور بعد از فارس است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =