۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

میزان نوشت: براساس آمار گمرک در پنج ماهه نخست سال صادرات آدامس درآمد بیش از ۵ میلیون و ۸۸۹ هزار دلاری برای کشور داشته است و در مقابل واردات آدامس بیش از یک میلیون و ۵۴۹ هزار دلار ارز را به خود اختصاص داده است.

براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی پنج ماهه نخست سال جاری، در این مدت بیش از یک هزار و ۵۱ تن آدامس بدون قند وپوشیده از قند و شکر از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم آدامس به کشور، یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۵۹۲ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۵ میلیارد و ۳۱ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۲۴۹ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

گفتنی است آدامس از ۵ کشور جهان وارد شده است که در این بین اولین و بزرگترین صادرکننده آدامس به ایران امارات متحده عربی بوده است به طوریکه با فروش بیش از ۷۹۳ تن آدامس، درآمد ۷۹۷ هزار و ۶۴۰ دلاری را نصیب خود کرده است.

بعد از امارات متحده عربی، کشور ترکیه دومین صادرکننده آدامس به کشور بوده است که در ۵ ماهه نخست سال جاری درآمد بیش از ۵۳۵ هزار دلاری را به خود اختصاص داده است.

در این میان روسیه با صادرات ۱۸ تن آدامس به ایران سومین فروشنده بوده است که درآمد ۱۸۷ هزار و ۳۱۷ دلاری را کسب کرده است.

همچنین کشور‌های ایتالیا و دانمارک به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم صادرات آدامس به ایران قرار دارند که در مدت ذکر شده در مجموع با صادرات ۸ تن آدامس به کشور درآمد ۲۸ هزار دلاری را به خود اختصاص داده اند.

صادرات آدامس از واردات پیشی گرفت+ جدول

در کنار واردات آدامس به کشور صادرات هم انجام می‌شود که آمار گمرک در پنج ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد بیش از یک هزار و ۳۸۳ تن انواع آدامس به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

با صادرات این حجم آدامس به کشور‌های مختلف جهان حدود ۵ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۳۶۴ دلار ارز نصیب کشور شده است که رقم ریالی بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۱۴ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۵۹ دلار در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که آدامس به ۱۶ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ارمنستان، امارات متحده عربی، بحرین، پاکستان، سوئد، لبنان و ماداگاسکار صادر شده است.

در این میان عراق بزرگترین خریدار آدامس در پنج ماهه نخست سال به شمار می‌رود که با خریداری بیش از ۹۳۵ تن آدامس ایرانی درآمد ۴ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۶۳۵ دلاری را نصیب کشور کرده است.

همچنین افغانستان بعد از عراق، دومین خریدار آدامس از ایران بوده است که در مدت ۵ ماه با خرید بیش از ۳۶۸ تن آدامس درآمد یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۵۸۳ دلاری را به همراه داشته است.

صادرات آدامس از واردات پیشی گرفت+ جدول

 

39224

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =