ایسنا به نقل از رئیس اتحادیه خیاطان مردانه و زنانه تهران نوشت: متاسفانه آموزش و پرورش هیچ گونه همکاری با اتحادیه ما نداشته و در موارد متعدد مدارس برای دریافت هزینه‌های بالاتر سفارشات خود را به واحدهایی می‌دهند که در بیشتر موارد فاقد پروانه کار هستند.

حبیب طهماسبی نیک اظهار کرد: متاسفانه آموزش و پرورش هیچ گونه همکاری با اتحادیه ما نداشته و در بسیاری موارد ما نامه‌نگاری‌های متعددی با مناطق آموزش و پرورش داشته‌ایم اما در نهایت با وجود آنکه حدود ۱۰۰۰ واحد در اختیار صنف ماست و می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت این واحدها کالایی با کیفیت و قیمت مناسب را به دست مردم رساند از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

وی در عین حال عنوان کرد: البته تاکید ما بر کیفیت و قیمت مناسب است و به دنبال ارائه قیمت ارزان و کاذب نیستیم اما در این زمینه هیچ گونه همکاری با ما صورت نمی‌گیرد و در بیشتر موارد سفارش لباس‌های فرم مدارس به واحدهایی داده می‌شود که حتی پروانه و جواز کار هم ندارند.

رئیس اتحادیه خیاطان مردانه و زنانه تهران همچنین عنوان کرد: اکنون در موارد متعدد شنیده می‌شود که لباس‌های مدارس با قیمت‌هایی بالا به دست خانواده‌ها می‌رسد. پس از دریافت این لباس‌ها بار دیگر خانواده‌ها به همکاران ما مراجعه می‌کنند تا ایرادات موجود در لباس برطرف  شود. به این ترتیب علاوه بر آنکه هزینه‌های بیشتری به خانواده تحمیل می‌شود کیفیت کار نیز در بسیاری از موارد شرایط لازم را ندارد.

طهماسبی همچنین اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری موارد با توجه به اینکه واحدهای زیرمجموعه اتحادیه هیچ گاه اقدام به ارائه فاکتورهای کاذب نمی‌کنند برخی مدارس نسبت به خرید از واحدهای غیررسمی اقدام می‌کنند تا بدین ترتیب به عنوان مثال قیمت ۷۰ هزار تومانی، ۷۲ هزار تومان فاکتور شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به ارائه توضیحاتی درباره قیمت لباس‌های فرم مدارس پرداخت و گفت: اگر پارچه بروجرد به عنوان بهترین پارچه ای که ممکن است برای لباس‌های مدرسه‌ای مورد استفاده قرار گیرد، استفاده شود، قیمت یک دست مانتو و شلوار برای مدارس دبستانی حدود ۴۰ هزار تومان، راهنمایی ۴۸ هزار تومان و دبیرستان ۶۰ هزار تومان خواهد بود. البته پارچه دیگری به نام فلامنت نیز در بازار وجود دارد که اگر با این پارچه مانتو و شلوار تهیه شود، قیمت هر دست لباس دبستانی ۳۳ هزار تومان، راهنمایی ۴۰ هزار تومان و دبیرستان ۴۸ هزار تومان خواهد بود.

رئیس اتحادیه خطایان مردانه و زنانه تهران در پایان در پاسخ به این سوال که در مناطق مختلف تهران گاه شنیده می‌شود که مدارس قیمت‌هایی حدود ۲۰۰ هزار تومان برای ارائه مانتو و شلوار در نظر می‌گیرند، گفت: آنچه اعلام شد نرخ‌های مربوط به اتحادیه خیاطان بوده و اگر مدرسه‌ای غیر از این عمل می‌کند، باید پاسخگو باشد. البته به هر حال برخی مدارس هم هستند که شهریه‌های چندین میلیونی دریافت می‌کنند و ممکن است بر همین اساس قیمت مانتو و شلواری که از سوی خانواده‌ها در این موارد تهیه می‌شود، خیلی مهم نباشد اما به هر صورت از منظر اتحادیه نرخ‌های تهیه مانتو و شلوار مطابق با ارقام اعلام شده است و این قیمت‌ها در مناطق مختلف شهر تغییری ندارد.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مدرسه A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    4 0
    بنده مانتوی دخترم در مقطع کلاس دهم مدرسه دولتی از محل معرفی شده از طرف مدرسه خریداری کردم یک دست 135000 تومان نمیدونم این مسئول محترم این قیمتهایی را که میفرمایند از کجا آورده اند احتمالا از مغازه پشت خونشون بوده
  • دشتانه عطاران A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    3 0
    سلام من دخترم کلاس سوم دبستانه وامسال150000هزارتومن هزینه مانتوازماگرفتن تولیدی به نام پرنه نمیدونم آخه برای یه دخترنه ساله چقدپارچه مصرف شده چراکسی رسیدگی ونظارت نمیکنه