احمد آریامنش که اثری با عنوان «سلام به صلح» را در پنجمین جشنواره بین‌المللی هنر برای صلح به شکل پرفورمنس در خانه هنرمندان اجرا کرد بود، به موزه صلح هدیه داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد آریامنش، هنرمند نقاش و خوشنویس در پنجمین جشنواره هنر برای صلح به اجرای پرفورمنسی به نام «سلام به صلح» پرداخت. در این پرفورمنس که با کمک موسیقی اجرا شد، حاضران در این رویداد به نوشتن جمله «سلام بر صلح» با استفاده از رنگ‌های مختلف پرداختند. در این اجرا هنرمندانی همچون محمد متوسلانی بازیگر و کارگردان باسابقه سینما، کامبیز درم‌بخش کاریکاتوریست پیشکسوت، محمد فرنود عکاس باسابقه کشور و... نیز حضور داشتند و آریامنش در پایان با نوشتن جمله سلام بر صلح این اثر را نهایی کرد.

آریا منش درباره این پروفورمنس و خلق اثر «سلام بر صلح»  گفت: در این پرفورمنس من سعی کردم که از آلات موسیقی دو ملیت غربی و شرقی استفاده کنم لذا از تار و دف به عنوان سمبل موسیقی شرقی و از گیتار برقی و گیتار بیس به عنوان موسیقی غربی استفاده کردیم.

این هنرمند تصریح کرد: در روند اجرای پرفورمنس لحظه‌هایی بود که بین آلات موسیقی گفتمان و حتی جنگ شکل می‌گرفت که البته در نتیجه به شادی انجامید.

آریامنش صلح را فراتر از مرزهای جغرافیایی خواند و گفت: در بدو امر همه ما باید به خودمان بگوییم که در دنیای صلح به دور از جنگ و شرارت می‌توانیم زندگی کنیم، زیرا صلح چیزی فراتر از مرز جغرافیایی است.

او برگزاری جشنواره‌هایی نظیر هنر برای صلح را عالی دانست و گفت: بسیار خوب است که چنین جشنواره‌هایی مدام اجرا شود البته من معتقدم که چنین برنامه‌هایی کم است لذا امیدوارم که در شهرهای دور دست و جای جای کشورمان نیز شاهد چنین حرکت‌های خوبی باشیم.

این هنرمند تصریح کرد: امیدوارم صلح ابتدا در رفتار اجتماعی ما شکل گیرد تا بعدها دنیا نیز بتواند این صلح را لمس کند زیرا ما تمام دنیا را بدون مرز جغرافیایی به صلح و شادی دعوت می‌کنیم.

آریامنش درباره تاثیرگذاری چنین جشنواره‌هایی بر صلح جهانی گفت: دیدن یک موسیقی یا نمایش خوب حس افراد را عوض می‌کند لذا اتفاق خوبی نظیر  جشنواره «هنر برای صلح» حتی روی رهگذرها نیز تاثیرگذار است و حس خوبی را به آنان القاء می کند.

آریامنش در پایان گفت: از آنجا که اثر نهایی «سلام بر صلح» با مشارکت مردم و برخی از هنرمندان کشور خلق شد از سوی جشنواره تصمیم گرفته شد تا این اثر را به موزه صلح ایران هدیه کنیم تا نشانی از صلح جویی مردم و هنرمندان کشورما در این موزه باشد.

لازم به یادآوری است، پنجمین جشنواره بین‌المللی هنر برای صلح تا 30 شهریورماه همه روز با برنامه‌های متنوعی در عرصه هنرهای تجسمی، تئاتر، موسیقی و سینما میزبان علاقه‌مندان به هنر و صلح خواهد بود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =